GUMISIE – propozycje zabaw i zajęć w dniu 06.04.2021r.
Temat tygodnia: „Zwierzęta na wsi”.
Poproś rodzica o przeczytanie opowiadania.
Spróbuj odpowiedzieć na pytania prostymi zdaniami np.
-Gdzie pojechał Przemek z rodzicami?
-Kogo wystraszył się Przemek na podwórku?
-Jakie zwierzęta zobaczył Przemek?
-Jak nazywają się dzieci wymienionych zwierząt? (kaczka, gęś, krowa,
pies, kura)
-Jakie odgłosy wydają wymienione zwierzęta? (gęś, kaczka, krowa, kura, kogut, pies, kot).
https://www.youtube.com/watch?v=FacAJxiIzh4&t=30s&ab_channel=JKSport
Rodzic mówi zdania, których zakończenia – to słowa do rymu –
dopowiada dziecko.
Dziecko wykonuje czynności, o której jest mowa w zdaniu.
Powiedz: prosię i podrap się po … nosie.
Powiedz: koń i wyciągnij do mnie… dłoń.
Powiedz: krowy i dotknij palcem … głowy.
Powiedz: króliczki i nadmij … policzki.
Powiedz: kaczuszka i dotknij łokciem …brzuszka.
Powiedz: psy i klaśnij raz, dwa, …trzy.
Należy przygotować: liczmany dla dziecka, np. nakrętki po napojach. Rodzic czyta zadania, a dziecko układa liczmany zgodnie z treścią zadań i przelicza je.
Marysia?
słonku?
podwórku?
pisklęta, a po kolejnej chwili- jeszcze 1. Ile piskląt się wykluło?
ścianie. Ile snopków siana stało w stajni?
„Świnka” – RYSOWANE WIERSZYKI – YouTube
6.Praca z obrazkiem: patrz na obrazek i nazwij zwierzęta dorosłe i ich dzieci.
(koń – źrebię, osioł – oślątko, koza – koźlę, krowa -cielę, indyk – indyczę, owca – jagnię, świnia – prosię, kura – pisklę, kaczka – kaczątko, królik – króliczek).
Wieczorem w zagrodzie cioci Małgosi
Każde zwierzątko o jedzenie prosi.
Piesek szczeka:
HAU, HAU, HAU,
Kotek miauczy:
MIAU, MIAU, MIAU,
Kura gdacze;
KOD, KO, DA
Kaczka kwacze:
KWA, KWA, KWA
Gąska gęga:
GĘ, GĘ, GĘ
Ona też chce najeść się.
Owca beczy:
BE, BE, BE,
Koza muczy:
ME, ME, ME,
Indor gulaga:
GUL, GUL, GUL
Krowa ryczy:
MU, MU, MU,
Konik parska:
PRR, PRR, PRR
A pies warczy:
WRR, WRR, WRR.
I tak gra orkiestra ta, aż Małgosia jeść im da.
https://www.youtube.com/watch?v=CpcmvJTO5G4&ab_channel=PozytywnieNakr%C4%99conaMama
https://www.youtube.com/watch?v=eGfZLwvOHW8&ab_channel=Kana%C5%82dladzieci-Lulek.tv
W gospodarstwie, w gospodarstwie. Piękny dzień, piękny dzień. Kury niosą jajka, krowy dają mleko. Cieszmy się, cieszmy się.
Pan gospodarz, pan gospodarz. Traktor ma, traktor ma. Jedzie dziś na pole, będzie orać ziemię. Owiec siać, owies siać.
Dziś na polu, dziś na polu. Pracy moc, pracy moc. Trzeba zebrać siano, i to bardzo szybko. Idzie deszcz, idzie deszcz.
Gospodyni, gospodyni. Ogród ma, ogród ma. Rosną w nim buraki i świeże ziemniaki. Marchew też, marchew też.
Podczas tej zabawy można wykorzystać garnek oraz dwie łyżki, które posłużą do wystukiwania rytmu słów rymowanek. Grać można na „instrumencie” w dowolny sposób.
10. Połącz w pary dorosłe zwierzęta z ich dziećmi.
11. Zabawy plastyczne do wyboru.
12. Połącz zwierzę z odpowiednim produktem, który dzięki niemu otrzymujemy.
Miłej zabawy