Zdalne nauczanie

Zdalne nauczanie – Gumisie

Uczestniczące grupy:

GUMISIE – propozycje zabaw i zajęć w dniu 09.04.2021r.

Temat tygodnia: „Zwierzęta na wsi”.

  1. Dzisiaj zapraszamy do zabawy w teatr. Przykryj kocykiem stół lub krzesło, przygotuj ( poproś o pomoc rodziców lub rodzeństwo) pacynki, kukiełki i do dzieła.

Zaproś wszystkich domowników i spróbuj odegrać scenkę. Zmieniaj głos, naśladuj zwierzątka ruchem – poczuj się jak prawdziwy aktor!
Dobrej zabawy.

Oto propozycje wykonania pacynek, , można wyciąć już gotowe, a możesz samodzielnie je pokolorować.

 

 

2. Zabawa „Koniki” https://www.youtube.com/watch?v=r8qvgiG0GXA&t=4s&ab_channel=Lina

Noga goni nogę
Bujają koniki
Stukają kopytka
W rytm muzyki
Jedna noga tupie: tup, tup, tup
Druga noga stuka: stuk, stuk, stuk
Konik skacze sobie: hop, hop, hop
Koniku w drogę! Wioooooooooooo!

Opis: piosenka uczy cwału bocznego „Noga goni nogę”. Co jakiś czas ruch zostaje wstrzymany, wykonujemy czynności z tekstu piosenki, tupiemy i skaczemy.

 

3. „Karmimy kurki”- ćwiczenia oddechowe – zrób małe kuleczki z  np. papierowych chusteczek, ręcznika, a następnie przenoś je za pomocą słomki na obrazek kurki. Można tę zabawę urozmaicić wykorzystując do tego kostkę do gry. Rzucasz kostką i „karmisz” kurkę tyloma ziarenkami ile wskazuje liczba oczek na kosce.

4. Spójrz poniżej i powiedz jakie zwierzątka ukryły się w skrzynkach, a następnie połącz zwierzątko z odpowiednią skrzynką.

  1. „Kogo mogę spotkać na wsi?” opowieść ruchowa.

Rodzic czyta opowiadanie, dziecko wykonuje ruchy odpowiednio do słuchanej treści: Jest  ranek. Słońce powoli oświetla podwórko. Pierwszy na podwórku pojawia  się kogut. Chodzi dumnie, wysoko stawia nogi, rusza głową na boki, nagle  głośno pieje: kukuryku! Kury z niezadowoleniem kręcą się na grzędach,  później jedna za drugą wychodzą z kurnika, gdacząc: ko, ko, ko, ko… Na  podwórku robi się coraz weselej. Nareszcie z domu wychodzi gospodarz,  jest bardzo wcześnie, dlatego go­spodarz przeciąga się i szeroko otwiera  buzię, ziewając. Między jego nogami prześlizguje się szara kotka, na  pewno pójdzie na pole szukać myszki… Pora zadbać o swoje zwierzęta –  myśli gospo­darz i, mocno stawiając kroki, idzie w stronę stajni, bo tam  czekają na niego dwa głodne konie. Gospodarz nalewa im wody i podaje  widłami siano – gdy będzie cieplej, wyprowadzi je na dwór. Zadowolone  konie wierzgają kopytami i rżą radośnie: iha, haha, iha, haha. Teraz  pora wyprowa­dzić krowy z obory. Gospodarz otwiera ciężkie drzwi. Wita  się ze swoimi czterema krowami, przy­wiązuje im specjalny sznurek –  postronek – i trzymając go, wyprowadza krowy z obory. Krowy idą powoli,  zatrzymując się co chwilę, mocno machają swoimi ogonami, aby odgonić  muchy. Są na miejscu – to ogrodzone pastwisko, tutaj krowy cały dzień  będą żuły trawę. Gospodarz odwiązuje postronek, tutaj krowy są  bezpieczne. Czas wrócić do domu – myśli gospodarz. Wraca, aby zjeść  śniadanie. Tak zaczyna się kolejny dzień w gospodarstwie wiejskim.

 

  1. Film edukacyjny „Zwierzęta z wiejskiego podwórka”

 https://www.youtube.com/watch?v=5cT69xkHVh8&ab_channel=MariuszSz-S

 

  1. Zabawa paluszkowa „W kurniku”

Rodzic czyta wiersz ilustrując go ruchami dłoni i palców a dziecko naśladuje.

 

Wstało słonko nad podwórkiem zataczanie dłonią łuku w powietrzu od prawej do lewej strony

Kogut zapiał: kukuryku! złączenie i energiczne wyprostowanie opuszków palców

Wyszły kury długim sznurkiem, naśladowanie palcem wskazującym i środkowym chodzenia po przedramieniu

dziobią ziarna przy kurniku. Delikatne uderzanie opuszkami wszystkich palców jednej dłoni o wewnętrzną stronę drugiej dłoni

Pierwsza macha skrzydełkami, wyciąganie kciuka z zamkniętej dłoni i odliczanie…

druga patrzy dookoła dołączenie palca wskazującego…

trzecia skrobie pazurkami,… środkowego

czwarta głośno ko-ko! Woła….serdecznego

A gdzie piąta? Jest w kurniku!….małego

Jajek znosi tam bez liku. Energiczne przekładanie zaciśniętych dłoni jedna nad drugą.

 

  1. Słuchanie piosenki ,,Dziwne rozmowy” i improwizacja ruchowa do niej według pomysłu dziecka.
    https://www.youtube.com/watch?v=jI9trIb3NJQ.

 

  1. Rysuj po śladzie.

 

10. Jak chcesz dowiedzieć się jak produkowane jest mleko zapraszamy do obejrzenia filmiku

https://www.youtube.com/watch?v=y_gXAlEJCik&feature=emb_logo&ab_channel=DEUTZ-FAHR%28official%29

 

11. Zabawa badawcza „ Kolorowe mleko”-zachęcamy do wykonania prostego doświadczenia

https://www.youtube.com/watch?v=stg9EYDGn4g

 

12. Wytnij tylko zwierzęta wiejskie, i umieść je w odpowiednim miejscu wiejskiego budynku.

13. Dla chętnych

  • Owca, kotek – rysuj po śladzie a następnie pokoloruj zwierzątko.

 

Dobrej zabawy

 

Lekcja do pobrania:

GUMISIE – popozycje zabaw i zajęć 09.04. 2021r.