Zdalne nauczanie

Zdalne nauczanie – Gumisie

Uczestniczące grupy:

GUMISIE- propozycje zajęć i zabaw. Poniedziałek- 24.01.2022r.

 

WSZYSTKIE DZIECI WITAMY I DO ZABAWY ZAPRASZAMY!

  1. Ćwiczenia poranne przy muzyce. https://www.youtube.com/watch?v=Xzv4W_na4jM.

  1. „Płatki śniegu” – ćwiczenia oddechowe. Do zabawy potrzebne będą serwetki, albo chusteczki higieniczne.

Dzieci dmuchają na trzymane w dłoni papierowe serwetki lub chusteczki. Wdech wykonują nosem, a wydech ustami.

 

  1. Wysłuchanie wiersza „Zima” czytanego przez rodzica.

 

Hej, koledzy, koleżanki,

Wyciągajmy narty, sanki,

Kiedy taka piękna zima,

Nic nas w domu nie zatrzyma!

 

Wyciągajmy łyżwy z szafki

I biegnijmy na ślizgawki,

Place zabaw i boiska

Zamienione w lodowiska.

 

Koleżanko i kolego,

Zostaw lalki, klocki lego,

Wszystkie dzieci już od rana

Lepią śnieżki i bałwana…

 

Kiedy w zimie słońce świeci,

Nie usiedzą w domu dzieci,

A gdy bawią się na dworze,

Nigdy nie są w złym humorze!

 

Zimą często pada śnieg. Najbardziej cieszą się z tego dzieci. Na podstawie wysłuchanego wiersza i po obejrzeniu ilustracji, odpowiedz:

– Gdzie jest lodowisko? (…są łyżwy? … sanki?, …narty?)

– Jakie zabawy można organizować zimą na śniegu?

  1. „Bezpieczna zabawa – zasady zabaw na śniegu”.

Dzieci wspólnie z rodzicem tworzą zasady bezpiecznej zabawy:

– Zabawy na śniegu organizujemy pod opieką dorosłych.

– Na łyżwach jeździmy tylko na lodowisku.

– Zjeżdżamy na sankach w miejscach oddalonych od ulicy.

– Bawiąc się śnieżkami rzucamy do celu, dbamy o bezpieczeństwo kolegów.

  1. Zabawa ruchowo- naśladowcza „Rzuty do celu”.

Dziecko naśladuje lepienie śnieżek, wykonuje skłon po śnieg, ugniata kulę i rzuca śnieżką.

  1. Oglądanie filmu z serii Bolek i Lolek pt. Zawody zimowe (ok. 8 minut)

http://www.youtube.com/watch?v=vNccqXE7ff4&feature=related

W czasie oglądania filmu rodzic zatrzymuje obraz i zadaje pytanie, np. Jak nazywa się miejsce, gdzie dzieci jeżdżą na łyżwach?; O czym rozmawiają Bolek i Lolek?…

  1. Zabawa „Pada śnieg”. Jeżeli będziecie mieli możliwość zaobserwowania zza oknem padającego śniegu, spróbujcie opisać płatki śniegu.
  2. Spróbuj podzielić na sylaby z jednoczesnym klaśnięciem następujące wyrazy: san-ki,  łyż- wy, nar-ty.

Do wyboru: kolorowanki.

 

„Co można zrobić z koła?” – zabawa plastyczna.
Dziecko odrysowuje koła z pokrywek, podstawek, talerzy, szklanek, kubków, nakrętek po napojach, itp.,
 a następnie dorysowuje do kół dowolne elementy tworząc obrazek.

Przykład:

„Śniegowe kulki z papieru” (potrzebne materiały: białe miękkie kartki papieru, pojemnik)
Dziecko formuje z kartek kulki „śniegu”. Z pomocą kulki można wykonywać przykładowe zabawy:

  • Na określanie położenia przedmiotów, np.:
    – połóż kulkę przed sobą/ za sobą/ pod stopą/ na dłoni, itp.,
    – połóż kulkę na łóżku/ pod telewizorem/ obok lodówki/ przed szafą, itp.
  • Rzut kulą do celu, np. do pojemnika po zabawkach. Rodzic określa odległość, a dziecko próbuje trafić. Ćwiczenie można powtarzać do skutku lub jeśli dziecko dobrze sobie radzi zwiększać odległość.
  • Bitwa na „śnieżki”.

 

Zimowe puzzle
Dziecko przecina obrazek wzdłuż linii, a następnie próbuje ułożyć jak puzzle. Obrazek można przykleić na kartce. Na koniec rodzic prosi dziecko, aby opisało co widzi na obrazku.

Odpowiedz na pytania:

  1. Lubię zimę za to, że …………….
  2. Nie lubię zimy, bo ……………….
  3. Zimą najbardziej lubię …………