Zdalne nauczanie

Zdalne nauczanie – Gumisie

Uczestniczące grupy:

GUMISIE – propozycje zabaw i zajęć w dniu 15.02.2021r.

Temat tygodnia: Zwierzęta egzotyczne.

  1. 1. Wysłuchanie wiersza Z. Bronikowskiej, pt.: „Gdzie był Krzyś?”

Gdzie byłeś Krzysiu?

– Daleko….

W Afryce, nad rzeką Nilem!

A dwa kroki przede mną

kąpały się dwa krokodyle!

Były takie olbrzymie,

paszcze miały szerokie

jak bramy. Nie wierzysz? No to proszę,

Możesz zapytać mamy!

A potem hipopotam

po szyję wylazł z błota,

aż śmiały się goryle.

Słonie biegały jak konie!

Były zebry, żyrafy, szakale!

A ja – Nie bałem się wcale.

Siedziałem obok mamy

i patrzyłem… patrzyłem….

Małpy jadły figi i daktyle,

Nosorożec bawił się w strumieniu,

a tygrysy leżały pod palmą.

I lwa widziałem, A jakże!

I chociaż było ciemno,

nie bałem go się także.

Ale zabłysło światło

i ludzie zaczęli uciekać!

a chciałem jeszcze zostać,

chciałem jeszcze poczekać, ale mama…..

– O czym ty mówisz Krzysiu?

To ci się chyba śniło. Skądże?

Naprawdę to widziałem!

To wszystko w kinie było.

 

Omówienie treści wiersza:

  • Jak ma na imię główny bohater wiersza?
  • Dokąd wybrał się Krzyś?
  • Jakie zwierzęta spotkał?
  • Czy chłopiec rzeczywiście odbył podróż do Afryki?
  1. Podróż do Afryki – po omówieniu treści wiersza, zapraszamy dziecko w podróż do Afryki. Pokazujemy mapę kontynentów i wskazujemy Afrykę.

  1. Następnie włączamy muzykę i zapraszamy dziecko do lotu samolotem:

„Lot samolotem” – zabawa muzyczno-ruchowa, dziecko wykonuje ruchy imitujące

podróż samolotem:

  • wsiada do samolotu – podnosi najpierw prawą, potem lewą nogę i siada
  • zapina pasy – krzyżuje ręce na ramionach
  • włącza silnik samolotu – raz prawą, raz lewą rękę wyciąga przed siebie i cofa
  • obserwuje chmury za oknem – przykłada ręce do oczu tworząc lornetkę, patrzy

        naprzemiennie raz w prawo, raz w lewo

  • leci- rozkłada ręce na boki i porusza się swobodnie po sali.
  1. Karty pracy – do wyboru jedna (dla chętnych dzieci oba zadania) 🙂

Połącz ogon ze zwierzęciem do którego należy.

Połącz sierść ze zwierzęciem do którego należy.

  1. 5. Zabawa przy piosence „Dżungla”, proszę kliknąć w link poniżej.

https://www.youtube.com/watch?v=ZpslBSmV7Lg

Dżungla, dżungla, taka wielka dżungla (klaskanie w ręce, zakreślanie przed sobą koła)
Poplątane zwoje dzikich lian (kręcenia rękami a góry na dół młynka)
Mieszka sobie w bambusowej chatce,(klaskanie w ręce, rysowanie w powietrzu chatki)
Ambo Sambo wielkiej dżungli pan (stukanie piąstkami w piersi, zakreślanie przed sobą koła)
Ref. Strusie mu się w pas kłaniają (ukłon)
Małpy na gitarach grają (naśladowanie gry na gitarze)
Ambo tu, Ambo tam (wskazywanie rekami w jedną, w druga stronę)
Ambo tu i tam (obrót wokół własnej osi)
Ambo Sambo doskonale znam go (klaskanie w dłonie, kołysanie na boki, ręce na biodrach)
Węża się nie boi, ani lwa (poruszanie palcem wskazującym jednej, a następnie drugiej reki na boki, na koniec wysuniecie rąk do przodu-okrzyk uuuuuuuuuu)
Dla swych dzikich leśnych ulubieńców (klaskanie w dłonie)
W dłoni coś smacznego zawsze ma (wysunięcie otwartej dłoni, zakreślenie półkola).

  1. Dla niejadków i nie tylko 🙂 propozycja wykonania „egzotycznych” kanapeczek i przekąsek.

  1. Zabawa ruchowa- przemieszczanie się na czworakach:•   hasło „słonie są zmęczone” – leżenie nie boku; ponowne czworakowanie;
    •   „słonie się cieszą” – przejście do stania;
    •   „słonie podnoszą trąby” – unoszą powoli ręce w górę i opuszczają.
  2. Zwierzęta egzotyczne- puzzle. Rozetnij puzzle a następnie spróbuj je ułożyć.

 

  1. „Gimnastyka buzi i języka” – ćwiczenia artykulacyjne.

Opowiadamy o zachowaniu różnych zwierząt.

Prosimy dziecko o naśladowanie ich ruchów.

Przykłady ćwiczeń:

  • małpa się cieszy, małpa jest smutna – dziecko robi różne miny
  • krokodyl otwiera paszczę – dziecko szeroko otwiera usta
  • antylopa je trawę – dziecko naśladuje żucie (usta zamknięte)
  • żyrafa wyciąga szyję – dziecko dotyka czubkiem języka nos
  • zebry biegną – dziecko kląska
  • lew jest śpiący – dziecko ziewa.
  1.  Prace plastyczne – różne zwierzęta z kamieni, papieru i ruchomych oczek.

  1. „Zwierzęta na safari „– policz zwierzęta i na dole strony( pod poszczególnym obrazkiem zwierzątka) narysuj odpowiednią ilość kresek.

Dla chętnych:

Połącz w pary takie same gatunki zwierząt- duże zwierzę z małym zwierzątkiem.

 

 

Udanej zabawy