Zadalne nauczanie

Zdalne nauczanie – Kangurki

Uczestniczące grupy: ,

Dzisiaj jedziemy do dawnej stolicy Polski- Krakowa. Nasze propozycje zabaw i zadań na dzisiejszy dzień.

  1. Opowieść ruchowa „Skok przez Polskę”: dzieci naśladują czynności wykonywane przez rodzica.

Jesteśmy nad Bałtykiem, fale uderzają o brzeg i szumią (dzieci naśladują odgłosy: szuuuu, szuuuuu). Przed wskoczeniem do wody musimy się rozebrać do stroju kąpielowego (naśladują rozbieranie się) i wykonać rozgrzewkę. Zróbmy kilka pajacyków i skłonów (wykonują ćwiczenia). A teraz siuuup (powtarzają) do wody. Oj, trochę zimno, brrr (powtarzają i pokazują jak się trzęsą z zimna). Spróbujmy zanurkować – bul, bul, bul (powtarzają i naśladują nurkowanie). Szybko się wycieramy, ubieramy (naśladują czynności) i wykonujemy dłuuuuugi skok (długi skok obunóż) do Warszawy, gdzie weźmiemy udział w maratonie, to aż 3 okrążenia wokół miasta (biegną jedno za drugim). Chwila odpoczynku na wypicie wody (naśladują picie) i wykonujemy dłuuugi skok w góry (wykonują skok obunóż). Wspinamy się na najwyższy szczyt -Rysy, nie jest  to łatwe, ciągle ocieramy pot z czoła (naśladują). Ale już niedługo szczyt. Jesteśmy! Ale piękne widoki! Zasłużyliśmy na odpoczynek (siadają i naśladują oglądanie widoków).

  1. Pokoloruj obrazek wg podanego kodu. Czerwoną kredką zaznacz granice Polski. Załącznik 1.

 

3. Posłuchaj Legendy – o Smoku Wawelskim z serii Bajki dla dzieci.

Rozmowa na temat legendy.

– Kto straszył mieszkańców grodu Kraka? – Komu udało się pokonać smoka?

– Jaką pułapkę przygotował Skuba smokowi? – co stało się ze smokiem?

  1. Wskaż na mapie Polski miasto Kraków.
  2. Posłuchaj rytmicznej piosenki pt. „Kraków- stare miasto”. https://www.youtube.com/watch?v=quDiS00BXHk.                                                                                        Przypomnij kroki krakowiaczka i zatańcz przy muzyce.
  3. Wysłuchaj hejnału z Wieży Mariackiej.

7. „Chodzenie pod dyktando”.

Dzieci poruszają się po pokoju według wskazówek rodzica, np. 2 kroki do przodu, 1 krok w prawo, 3 kroki do przodu,                            1 krok do tyłu itp.

  1. Zaprowadź smoka wawelskiego do jego jamy .
  2. Pokoloruj rysunek smoka. Określ jego nastrój: wesoły- smutny. Po czym poznałeś, że jest to niegroźny smok. Podziel na głoski wyraz „smok” i ułóż tyle zabawek (patyczków, nakrętek) ile głosek słyszysz.
  3. Odszukaj i połącz w pary smoki, których ogony składają się z tych samych figur.
  4. Propozycje prac plastycznych:

 

 

 Pliki do pobrania:

Zdalne nauczanie – ZABAWY I ZADANIA 30

 

 

Pliki w formacie: *.doc

Aby otworzyć plik potrzebny jest program Microsoft Word lub inny alternatywny np. OpenOffice Writer