Zadalne nauczanie

Zdalne nauczanie – Kangurki

Uczestniczące grupy: ,

Zabawy i zadania 04.05.2020 poniedziałek.

Witamy was kochani po długim weekendzie. Wszystkie dzieci zapraszamy do wspólnej zabawy.

TEMAT TYGODNIA: MUZYKA WOKÓŁ NAS

  1. Zapraszamy do wspólnej zabawy muzyczno-ruchowej w domu. Zamiast pianek można utworzyć kratki taśmą budowlaną 🙂 życzymy miłej zabawy i przesyłamy pozytywną energię !!! 

2. ZAPRASZAMY KANGURKI NA DARMOWE ZAJĘCIA RYTMICZNE W KAŻDY PONIEDZIAŁEK :

3. Baby Dane- czyli zajęcia taneczno-muzyczne dla dzieci w wieku  3 – 6 r.

Klikacie w link: http://www.majka.tv/onair

4. „Rytmy” – zabawa rytmiczno – matematyczna.

              Rodzic wystukuje na bębenku rytm, a dzieci układają go z kolorowych patyczków (klocków, nakrętek, guzików).

5. „Rysunek Franka” – wprowadzenie litery „f”, „F” na podstawie wyrazu „flaga”.

 

Słuchanie opowiadania D. Kossakowskiej – „Rysunek Franka”.

Franek bardzo lubi rysować. Często wolny czas spędza tworząc ciekawe prace plastyczne. Dzisiaj przyszedł do niego Felek. Franek i Felek chodzą razem do szkoły. Ostatnio na lekcji języka polskiego rozmawiano o Polsce. Chłopcy wiedzą jak wygląda mapa Polski. Znają też polską flagę. Felek i Franek przygotowują ilustracje do dekoracji, którą wykonają                  w klasie wspólnie z innymi dziećmi. Znajdzie się na niej to wszystko co dotyczy naszej ojczyzny – Polski.

Rozmowa na temat opowiadania.

– Co lubi robić Franek? – Co Franek robi w wolnym czasie? – Kto przyszedł do Franka?

– O czym rozmawiano na lekcji języka polskiego? – Jakie informacje o Polsce znają chłopcy?

– Co przygotowują chłopcy do szkoły?- Jakie rzeczy znajdą się na dekoracji, którą dzieci wykonają

6. Obejrzyj ilustrację i wymień nazwy zawierające głoskę f: flagi, farby, fioletowy, kaloryfer, fabryka, fiołki, fotel.

Polecenie: 6- latki. Przeczytaj tekst pod ilustracją. Poszukaj, gdzie jest wyraz flaga. Podkreśl go niebieską kredką. (5- latki). Poszukaj, gdzie jest wyraz flaga. Podkreśl go niebieską kredką.

Analiza i synteza słuchowa wyrazu „flaga”.

– Wybrzmiewanie sylab i głosek.

– Wypowiadanie sylab połączone z klaskaniem.

– Wypowiadanie kolejnych głosek wyrazu flaga.

– Liczenie głosek w wyrazie flaga. Pokaz pisania litery f, F bez liniatury – zwrócenie uwagi na kierunek

pisania.

– Omówienie miejsca zapisu litery f małej i wielkiej w liniaturze.

– Analiza kształtu litery f, F.

 

7. Ulep litery f pisanej małej i wielkiej z plasteliny (ciasta, modeliny).

8. Zaznacz (paluszkiem) w wyrazach litery f, F.

8. Otocz czerwoną pętlą rysunki przedmiotów wydających głośne dźwięki, a niebieską pętlą rysunki przedmiotów wydających ciche dźwięki. Naśladuj odgłosy wydawane przez te przedmioty. Załącznik 1

  1. Kreatywna zabawa muzyczno-ruchowa dla dzieci i rodziców / „Skaczemy”/.

10. Karta pracy. Załącznik 2.

 

 

 Pliki do pobrania:

Zdalne nauczanie – ZABAWY I ZADANIA 04.05.2020

 

 

Pliki w formacie: *.doc

Aby otworzyć plik potrzebny jest program Microsoft Word lub inny alternatywny np. OpenOffice Writer