Zabawy i zadania 04.05.2020 poniedziałek.
Witamy was kochani po długim weekendzie. Wszystkie dzieci zapraszamy do wspólnej zabawy.
TEMAT TYGODNIA: MUZYKA WOKÓŁ NAS
2. ZAPRASZAMY KANGURKI NA DARMOWE ZAJĘCIA RYTMICZNE W KAŻDY PONIEDZIAŁEK :
3. Baby Dane- czyli zajęcia taneczno-muzyczne dla dzieci w wieku 3 – 6 r.
Klikacie w link: http://www.majka.tv/onair
4. „Rytmy” – zabawa rytmiczno – matematyczna.
Rodzic wystukuje na bębenku rytm, a dzieci układają go z kolorowych patyczków (klocków, nakrętek, guzików).
5. „Rysunek Franka” – wprowadzenie litery „f”, „F” na podstawie wyrazu „flaga”.
Słuchanie opowiadania D. Kossakowskiej – „Rysunek Franka”.
Franek bardzo lubi rysować. Często wolny czas spędza tworząc ciekawe prace plastyczne. Dzisiaj przyszedł do niego Felek. Franek i Felek chodzą razem do szkoły. Ostatnio na lekcji języka polskiego rozmawiano o Polsce. Chłopcy wiedzą jak wygląda mapa Polski. Znają też polską flagę. Felek i Franek przygotowują ilustracje do dekoracji, którą wykonają w klasie wspólnie z innymi dziećmi. Znajdzie się na niej to wszystko co dotyczy naszej ojczyzny – Polski.
Rozmowa na temat opowiadania.
– Co lubi robić Franek? – Co Franek robi w wolnym czasie? – Kto przyszedł do Franka?
– O czym rozmawiano na lekcji języka polskiego? – Jakie informacje o Polsce znają chłopcy?
– Co przygotowują chłopcy do szkoły?- Jakie rzeczy znajdą się na dekoracji, którą dzieci wykonają
6. Obejrzyj ilustrację i wymień nazwy zawierające głoskę f: flagi, farby, fioletowy, kaloryfer, fabryka, fiołki, fotel.
Polecenie: 6- latki. Przeczytaj tekst pod ilustracją. Poszukaj, gdzie jest wyraz flaga. Podkreśl go niebieską kredką. (5- latki). Poszukaj, gdzie jest wyraz flaga. Podkreśl go niebieską kredką.
Analiza i synteza słuchowa wyrazu „flaga”.
– Wybrzmiewanie sylab i głosek.
– Wypowiadanie sylab połączone z klaskaniem.
– Wypowiadanie kolejnych głosek wyrazu flaga.
– Liczenie głosek w wyrazie flaga. Pokaz pisania litery f, F bez liniatury – zwrócenie uwagi na kierunek
pisania.
– Omówienie miejsca zapisu litery f małej i wielkiej w liniaturze.
– Analiza kształtu litery f, F.
7. Ulep litery f pisanej małej i wielkiej z plasteliny (ciasta, modeliny).
8. Zaznacz (paluszkiem) w wyrazach litery f, F.
8. Otocz czerwoną pętlą rysunki przedmiotów wydających głośne dźwięki, a niebieską pętlą rysunki przedmiotów wydających ciche dźwięki. Naśladuj odgłosy wydawane przez te przedmioty. Załącznik 1
10. Karta pracy. Załącznik 2.
Pliki do pobrania:
Zdalne nauczanie – ZABAWY I ZADANIA 04.05.2020
Pliki w formacie: *.doc
Aby otworzyć plik potrzebny jest program Microsoft Word lub inny alternatywny np. OpenOffice Writer