Zadalne nauczanie

Zdalne nauczanie – Kangurki

Uczestniczące grupy: ,
  1. Posłuchaj piosenki pt. „Magiczne miejsce”.

Spróbuj zapamiętać jej słowa.

Teatr to jest widownia i scena.

 Niby nic magicznego w tym nie ma,

 aż do chwili, gdy nagle na scenie

 dziwne zacznie się przedstawienie.

 Ref. Bo w teatrze, w teatrze, w teatrze,

 czarodziejskie jest to, na co patrzę.

Gdy się tylko podnosi kurtyna,

 to od razu czar działać zaczyna.

 

  1. Każda bajka się staje prawdziwa

 Gaśnie światło i scena ożywa.

 Wszystko może się zdarzyć na scenie.

 Działa czar, póki trwa przedstawienie.

 

 Ref. Bo w teatrze, w teatrze, w teatrze…

 

  1. Teatr gra. Każdy ma czego szuka.

 A to wszystko nazywa się sztuka.

 Gdy dorosnę, to może tu wrócę,

żeby zagrać na scenie w tej sztuce.

 

 Ref. Bo w teatrze, w teatrze, w teatrze…

 

  1. Zabawa „Jak wygląda teatr?”- rozmowa na temat wyglądu teatru na podstawie fotografii Sali teatralnej i słów piosenki. Przypomnij sobie i wskaż takie elementy, jak: widownia, scena, kurtyna, reflektory.

 

3. Śpiewając piosenkę narysuj na scenie aktorów grających w wymyślonym przez siebie przedstawieniu. Dzieci 5- letnie mogą wykonać pracę w kartach pracy, s.34.

4. Lepienie z plasteliny na temat: „Order dla najlepszego aktora”. Ozdabianie pracy kolorowymi cekinami, koralikami.

5. Zabawa muzyczno- ruchowa z obuwiem. Zaproście do zabawy swoje kapcie. Tańczcie z nimi w rytm muzyki.

https://pl-pl.facebook.com/edumuzgdynia/videos/870171020028614/?video_source=permalink

6. Karta pracy, cz.4. s.36 (6-latki); cz.4, s. 33 (5-latki) – zadanie dla dzieci, które mają karty pracy w domu.

7. „W teatrze”. Wytnij ilustracje. Ułóż je tworząc historyjkę obrazkową zgodnie z logiczną kolejnością występowania zdarzeń. Potem opowiedz historię przedstawioną na obrazkach.

8. Znajdź cień baletnicy. Wskaż paluszkiem, który to obrazek.

9. Zakreśl odpowiednia liczbę.

 

1o. Poproś rodzica o pomoc w wykonaniu pacynki „Zwierzaczki” wg podanej instrukcji.

Do wykonania pracy potrzebne będą:

  • kolorowe brystole
  • nożyczki
  • czarny flamaster
  • zszywacz lub klej
  • ruchome oczka
  • linijka

Przygotowanie:

  1. Mierzymy długość wskazującego palca i zaznaczamy długość na kolorowym brystolu.
  2. Wycinamy paski, których szerokość będzie odpowiadała długości palca.
  3. Krótsze brzegi pasków smarujemy klejem i owijamy palec paskiem (zaczynając od strony posmarowanej klejem), nie za ciasno, ale też niezbyt luźno, dociskamy brystol do klejącej końcówki.

 4.Powstałe rolki ściskamy na końcu, zszywamy spłaszczone końcówki zszywaczem, na nich zamocujemy główki zwierzątek.

  1. Wycinamy koło, z którego powstanie głowa zwierzątka, doklejamy uszy, nosek, trąbę (w zależności od zwierzaka), ruchome oczka, flamastrem dorysowujemy nosek, uśmiech, łapki…
  2. Nasze zwierzaczki są już gotowe do występów na wielkiej scenie ?

 

10. Zabawa ruchowo – naśladowcza „Jestem aktorem w krainie emocji” – Naśladuj zachowanie aktora na scenie, który jest krasnoludkiem, smokiem, królewną, wilkiem, wróżką, kopciuszkiem itd. Wykorzystaj przy tym ruch całego ciała, gesty i mimikę twarzy.

11. Karty pracy – do wyboru.

 

 

Pliki do pobrania:

ZABAWY I ZADANIA 14.05.2020

 

 

Pliki w formacie: *.doc

Aby otworzyć plik potrzebny jest program Microsoft Word lub inny alternatywny np. OpenOffice Writer