Zadalne nauczanie

Zdalne nauczanie – Kangurki

Uczestniczące grupy:

Zdalne nauczanie, gr. „Kangurki”,   29.03.2021r.

 

Poznajemy literę „F,f” drukowaną i pisaną na podstawie wyrazu „flaga”.

– słuchanie wiersza „Moja ojczyzna”

 

Polska to moja ojczyzna.

Tu mieszka moja rodzina.

Mieszkają tu ludzie dorośli

i mała, wesoła dziewczyna.

Wszyscy Polskę kochamy

i chcemy dla niej pracować.

Poznawać piękne zakątki,

a w święta wspólnie świętować.

Jestem Polakiem

 

 

Kochamy biel naszej flagi

i czerwień co obok powiewa,

gdy z dumą trzymamy ją w dłoni

a obok nas szumią drzewa.

 

Wypowiedzi dzieci na temat wysłuchanego wiersza:

– Jak nazywa się nasza Ojczyzna?

– Kto mieszka w Polsce?

– Co chcemy robić dla Polski?

– Jak wygląda nasza flaga?

 

Układanie zdań do ilustracji (plansza z literą „f”).

Wyszukiwanie na ilustracji nazw przedmiotów, osób, roślin, w których występuje głoska „f”.

 

Analiza i synteza słuchowa słowa – wyrazu podstawowego „flaga”:

  • wypowiadanie całego słowa – wyrazu,
  • wybrzmiewanie kolejnych sylab połączone z klaskaniem – liczenie sylab,
  • podział słowa na głoski– liczenie głosek,
  • określenie położenia głoski „f” w słowie-wyrazie „flaga”,
  • podawanie przykładowych słów z głoską „f” na początku

 

III. Zajęcia ruchowe z wykorzystaniem przyboru- chusteczka.

  1. Przekładanie chustki z ręki do ręki, z przodu i z tyłu.
  2. Przekładanie chustki z ręki do ręki, nisko za plecami i wysoko nad głową.
  3. Przekładanie chustki przez całe ciało, z góry na dół i odwrotnie.
  4. Z postawy zasadniczej unosimy raz prawą, raz lewą nogę i za każdym razem przekładamy chustkę pod kolanem.
  5. W siadzie podpartym o nogach ugiętych, chustka leży rozłożona między stopami. Dzieci

ćwiczą na boso.

Ruch: dzieci chwytają chustkę obiema stopami i unoszą ją w górę, następnie odkładają na

podłogę, ćwiczenie powtarzamy 10 razy.

  1. Ćwiczenie jak wyżej tylko po uniesieniu nóg w górę chustkę puszczamy.
  2. W siadzie podpartym o nogach ugiętych, chustka rozłożona przed stopami.

Ruch: Chwytamy chustkę palcami stóp i przesuwamy chustkę stopami jak najdalej do przodu i przysuwamy jak najbliżej do siebie.

  1. Ćwiczenie jak wyżej tylko raz ćwiczy prawa stopa raz lewa.

 

III. Połącz napis z obrazkiem” – ćwiczenia w czytaniu (książka cz. 4, s. 53).

ćwiczenie słuchu fonematycznego, kształcenie umiejętności czytania ze zrozumieniem.

Dzieci dzielą nazwy obrazków na sylaby, a następnie na głoski. Zamalowują odpowiednią

liczbę kółek i okienek. Następnie czytają napisy w ramkach i łączą je z właściwymi obrazkami.

  1. Której pisanki/zabawki brakuje- ćwiczenia spostrzegawczości

 Różniące się wyglądem pisanki (mogą być zabawki, klocki) układamy jedna obok drugiej. Przez chwilę dziecko przygląda się, opisuje kolor, wzorek na każdej pisance i zapamiętuje.

Prosimy aby dziecko zasłoniło oczy, w tym czasie chowamy dowolną pisankę i prosimy aby dziecko odgadło jakiej pisanki brakuje.

 

 

Zdalne nauczanie, gr. „Kangurki”- 30.03. 2021r

 

  1. „Koszyk wielkanocny”- ćwiczenia w czytaniu.

Książka str. 56

 

 

 

 

 

 

 

  1. Zapoznanie z tradycjami związanymi ze świętami wielkanocnymi.

 

„Treflinka opowiada o świętach”

 

Chmurki płyną gdzieś po niebie,

ciepłe słonko wita Ciebie.

Trawa wkoło się zieleni,

tęcza kolorami mieni.

A rodzinka Treflikowa

już od rana jest gotowa.

Najpierw palmę zrobić trzeba,

będzie wielka aż do nieba.

Palma zdobić będzie święta,

kto z Was święta te pamięta ?

Święta, Święta Wielkanocne

dla nas bardzo są radosne.

W wiosny i zieleni mocy,

to są święta Wielkiej Nocy.

A gdy palmę poświęcimy

na stole ją postawimy.

Rodzinka Treflikowa

już od rana jest gotowa.

Trzeba jajka ugotować,

by je potem pomalować.

Takie jajka to pisanki,

zwać się mogą też kraszanki.

Ozdabiane, malowane,

znasz Wielkanoc bez pisanek?

Mama piecze nam barana,

ja go będę zdobić sama.

O już babka Treflikowa

prawie całkiem jest gotowa.

Treflik idzie razem z Tatą

szukać bazi, małych kwiatów.

By w koszyku wielkanocnym

nie zabrakło kwiatów mocy.

Zanim koszyk przystroimy,

co do niego tu włożymy?

Jest baranek, ale heca,

wyjęłam go prosto z pieca.

Cukrem pudrem posypałam,

chorągiewkę też mu dałam.

I kiełbaskę włożyć trzeba,

 

szynkę, sól, kawałek chleba.

Trochę chrzanu i pisanki,

czy to wszystko koleżanki?

Kurczak, zając z czekolady

dla Treflikowej brygady.

Dodam bazi Treflikowych,

kwiatki i koszyk gotowy.

Przystrojony koszyk mały

pachnie Wielkanocą cały.

Po świeceniu każdy brzuszek

pozna kto to łakomczuszek.

Wie Treflinka i wie Ewa,

w śmingus wszystkich się oblewa

.

Nikt się nie obraża w święta,

każda buzia uśmiechnięta.

Chociaż mokre są ubrania,

ta tradycja jest lubiana.

Śmigus dyngus jest zabawa

i narzekać nie wypada.

A zajączek uśmiechnięty,

kica roznosząc prezenty.

 

Rozmowa na temat treści :

– Jakie tradycje są związane ze Świętami Wielkanocnymi?

– Dlaczego obchodzimy Święta Wielkanocne i dlaczego się tak nazywają?

– Co wkładamy do koszyka?

 

 

 

  • Pisanki, kraszanki- zapoznanie z tradycją ozdabiania jajek.

Książka, str. 54

– poznanie sposobów wykonania pisanki

– wykonanie pisanki (kontur poniżej) dowolna techniką. Można pokolorować pisakami, kredkami, wykleić kolorowym papierem lub plasteliną

 

Kreślenie wzorów literopodobnych na pisankach- książka str. 55

Książka , str. 58-„Dopasuj zdanie do zdjęcia”

– utrwalenie znajomości poznanych liter i przedmiotów związanych ze świętami.

 

Lekcja do pobrania:

Zdalne nauczanie WIELKANOC, Kangurki, 29, 30. 03. 2021r.