Zdalne nauczanie, gr. „Kangurki”, 29.03.2021r.
Poznajemy literę „F,f” drukowaną i pisaną na podstawie wyrazu „flaga”.
– słuchanie wiersza „Moja ojczyzna”
Polska to moja ojczyzna.
Tu mieszka moja rodzina.
Mieszkają tu ludzie dorośli
i mała, wesoła dziewczyna.
Wszyscy Polskę kochamy
i chcemy dla niej pracować.
Poznawać piękne zakątki,
a w święta wspólnie świętować.
Jestem Polakiem
Kochamy biel naszej flagi
i czerwień co obok powiewa,
gdy z dumą trzymamy ją w dłoni
a obok nas szumią drzewa.
Wypowiedzi dzieci na temat wysłuchanego wiersza:
– Jak nazywa się nasza Ojczyzna?
– Kto mieszka w Polsce?
– Co chcemy robić dla Polski?
– Jak wygląda nasza flaga?
Układanie zdań do ilustracji (plansza z literą „f”).
Wyszukiwanie na ilustracji nazw przedmiotów, osób, roślin, w których występuje głoska „f”.
Analiza i synteza słuchowa słowa – wyrazu podstawowego „flaga”:
III. Zajęcia ruchowe z wykorzystaniem przyboru- chusteczka.
ćwiczą na boso.
Ruch: dzieci chwytają chustkę obiema stopami i unoszą ją w górę, następnie odkładają na
podłogę, ćwiczenie powtarzamy 10 razy.
Ruch: Chwytamy chustkę palcami stóp i przesuwamy chustkę stopami jak najdalej do przodu i przysuwamy jak najbliżej do siebie.
III. Połącz napis z obrazkiem” – ćwiczenia w czytaniu (książka cz. 4, s. 53).
ćwiczenie słuchu fonematycznego, kształcenie umiejętności czytania ze zrozumieniem.
Dzieci dzielą nazwy obrazków na sylaby, a następnie na głoski. Zamalowują odpowiednią
liczbę kółek i okienek. Następnie czytają napisy w ramkach i łączą je z właściwymi obrazkami.
Różniące się wyglądem pisanki (mogą być zabawki, klocki) układamy jedna obok drugiej. Przez chwilę dziecko przygląda się, opisuje kolor, wzorek na każdej pisance i zapamiętuje.
Prosimy aby dziecko zasłoniło oczy, w tym czasie chowamy dowolną pisankę i prosimy aby dziecko odgadło jakiej pisanki brakuje.
Zdalne nauczanie, gr. „Kangurki”- 30.03. 2021r
Książka str. 56
„Treflinka opowiada o świętach”
Chmurki płyną gdzieś po niebie,
ciepłe słonko wita Ciebie.
Trawa wkoło się zieleni,
tęcza kolorami mieni.
A rodzinka Treflikowa
już od rana jest gotowa.
Najpierw palmę zrobić trzeba,
będzie wielka aż do nieba.
Palma zdobić będzie święta,
kto z Was święta te pamięta ?
Święta, Święta Wielkanocne
dla nas bardzo są radosne.
W wiosny i zieleni mocy,
to są święta Wielkiej Nocy.
A gdy palmę poświęcimy
na stole ją postawimy.
Rodzinka Treflikowa
już od rana jest gotowa.
Trzeba jajka ugotować,
by je potem pomalować.
Takie jajka to pisanki,
zwać się mogą też kraszanki.
Ozdabiane, malowane,
znasz Wielkanoc bez pisanek?
Mama piecze nam barana,
ja go będę zdobić sama.
O już babka Treflikowa
prawie całkiem jest gotowa.
Treflik idzie razem z Tatą
szukać bazi, małych kwiatów.
By w koszyku wielkanocnym
nie zabrakło kwiatów mocy.
Zanim koszyk przystroimy,
co do niego tu włożymy?
Jest baranek, ale heca,
wyjęłam go prosto z pieca.
Cukrem pudrem posypałam,
chorągiewkę też mu dałam.
I kiełbaskę włożyć trzeba,
szynkę, sól, kawałek chleba.
Trochę chrzanu i pisanki,
czy to wszystko koleżanki?
Kurczak, zając z czekolady
dla Treflikowej brygady.
Dodam bazi Treflikowych,
kwiatki i koszyk gotowy.
Przystrojony koszyk mały
pachnie Wielkanocą cały.
Po świeceniu każdy brzuszek
pozna kto to łakomczuszek.
Wie Treflinka i wie Ewa,
w śmingus wszystkich się oblewa
.
Nikt się nie obraża w święta,
każda buzia uśmiechnięta.
Chociaż mokre są ubrania,
ta tradycja jest lubiana.
Śmigus dyngus jest zabawa
i narzekać nie wypada.
A zajączek uśmiechnięty,
kica roznosząc prezenty.
Rozmowa na temat treści :
– Jakie tradycje są związane ze Świętami Wielkanocnymi?
– Dlaczego obchodzimy Święta Wielkanocne i dlaczego się tak nazywają?
– Co wkładamy do koszyka?
Książka, str. 54
– poznanie sposobów wykonania pisanki
– wykonanie pisanki (kontur poniżej) dowolna techniką. Można pokolorować pisakami, kredkami, wykleić kolorowym papierem lub plasteliną
Kreślenie wzorów literopodobnych na pisankach- książka str. 55
Książka , str. 58-„Dopasuj zdanie do zdjęcia”
– utrwalenie znajomości poznanych liter i przedmiotów związanych ze świętami.
Lekcja do pobrania: