Zadalne nauczanie

Zdalne nauczanie – Kangurki

Uczestniczące grupy:

Środa 31.03.2021r.

Temat: WIELKIE WAŻENIE.

 

Zapoznanie dzieci z wierszem pt. ”Wielkie ważenie”  Dzisiaj w sali jest ważenie, bardzo ważne wydarzenie. 

Posiadały dzieci w rzędzie i czekają co to będzie. 

Pani wagi ustawiła, wszystkim dzieciom oznajmiła:

Kiedy waga w równowadze szalki stoją równo, razem. 

Kiedy jedna w dół opada ciężki towar zapowiada. 

Gdy zaś w górę szalka leci lekki towar ważą dzieci. 

Zaraz zrobi się wesoło, bo zważymy wszystko w koło.

~Anna Zabielska

Pytania do wiersza: 

  • O czym był wiersz?
  • Do czego służy waga i po co jej używamy? – Jakie znasz rodzaje wag?

 

Zapoznanie dzieci z wyglądem i zastosowaniem różnego rodzaju wag na podstawie karty pracy w książkach s. 50 (wykonanie karty pracy zgodnie z instrukcją w książkach): 

-waga łazienkowa (ważenie masy ciała człowieka),

-wagi kuchenne (ważenie produktów spożywczych potrzebnych do wykonania jakiegoś dania/ciasta),

-waga sklepowa (ważenie produktów spożywczych w celu określenia ich ceny),

-waga jubilerska (ważenie elementów jubilerskich: złota, srebra, itd.),

-waga bagażowa (ważenie bagażu i np. przesyłek kurierskich),

-waga przemysłowa (ważenie różnego rodzaju produktów w hurtowniach, fabrykach, magazynach), -waga szalkowa (porównywanie ciężaru przedmiotów – dawniej wagi te były używane wszędzie, a obecnie zostały zastąpione wagami elektrycznymi). 

 

„Ważymy mąkę” – ćwiczenie z książki s. 51. Określanie, które worki z mąką są cięższe, a które lżejsze. 

 

Zachęcamy do wykonania z dziećmi babki wielkanocnej. 

Składniki:

– 250 g masła miękkiego -180 g cukru drobnego

-20 g cukru waniliowego -4 jajka

-100 g mąki pszennej

-200 g mąki ziemniaczanej

-1 płaska łyżeczka proszku do pieczenia

Lukier:

-ok. 120 g cukru pudru

-ok. 4 – 5 łyżek wrzątku lub soku z cytryny

 

Wszystkie składniki powinny być w temperaturze pokojowej.

Mąki przesiać do miski i wymieszać wraz z proszkiem do pieczenia.

Masło i cukry umieścić w osobnej misce i mikserem utrzeć na jasną, puszystą masę. Następnie dodawać po jednym jajku, po każdym dodaniu miksując dokładnie do połączenia się składników. Do ubitej masy dodać suche składniki i wymieszać drewnianą łyżką, do połączenia się składników.

Formę do pieczenia babki wysmarować masłem i oprószyć mąką. Przełożyć do niej masę na babkę i wyrównać. Piec w piekarniku nagrzanym do 175⁰C przez około 75 minut (piekłam z funkcją góra dół, a na ostatnie 15 minut włączyłam termoobieg) lub do tzw. suchego patyczka (pamiętajcie, że nie można za wcześnie otwierać piekarnika). Po upieczeniu przestudzić ciasto chwilę w formie, następnie studzić na kratce.

Do szklanki przełożyć cukier puder i wymieszać go dokładnie z wodą lub cytryną. Gdy babka całkowicie ostygnie, polać ją lukrem.

przepis: laNika – blog kulinarny

 

Przed przystąpieniem do pieczenia polecamy zajrzeć do podręcznika na stronę 52 i przypomnieć dzieciom etapy wykonania ciasta (dziecko w ramach ćwiczeń może odczytać napisy nad obrazkami). 

Poćwiczmy również motorykę małą w ramach ćw. grafomotorycznego poniżej strony – rysuj kredką po przerywanych liniach, pokoloruj i ozdób babkę. 

 

Improwizacje ruchowo-naśladowcze do piosenki https://www.youtube.com/watch?v=QPqALIknKwY (naśladowanie zachowań kurki ruchem – chodzenie, głosem – ko, ko, ko, dziobanie ziarenek, itp.) 

 

„Zbieramy jajka do koszyczków” – wykonaj poniższe ćwiczenia zgodnie z instrukcją. 

 

Lekcja do pobrania:

Środa 31