Zadalne nauczanie

Zdalne nauczanie – Kangurki

Uczestniczące grupy:

ZDALNE NAUCZANIE – „KANGURKI”

9.04.2021r.

TEMAT: „MAMY RÓŻNE DOMY”

 

„Dopasuj przedmiot do pomieszczenia” – ćwiczenie z książki cz. 4, s. 63.

Utrwalenie nazw i wyglądu przedmiotów, które powinny znajdować się we właściwych pomieszczeniach w domu, nazywanie członków rodziny Treflików; porównywanie wysokości.

Dzieci nazywają członków rodziny Treflików. Określają kto z nich jest najwyższy, a kto najniższy. Łączą meble i przedmioty z właściwymi pomieszczeniami w domu Treflików. Na akończenie kolorują samochód.

Słuchanie opowiadania  pt. „Zabawki Zosi”.

– Jak szybko minął dzisiejszy dzień. I jaki był miły – pomyślała Zosia leżąc wygodnie w swoim

łóżku. W przedszkolu bawiłam się z Amelką, a po południu odwiedziła mnie Ala. Urządziłyśmy

wspaniałą zabawę. Wszystkie moje zabawki grały rolę dzieci z przedszkola. Nawet miś wziął

udział w zabawie… Po krótkich rozmyślaniach na temat mile spędzonego dnia, Zosia zasnęła.

Przyjaciel sen przyszedł bardzo szybko. Śniło się Zosi, że bawią, się na placu zabaw i w ogrodzie. A po powrocie do domu Zosia chce pokazać przyjaciółce swojego misia. Ale nigdzie nie może go znaleźć.

 Nie siedzi na swojej ulubionej półce obok lalki. Zosia zaczyna niepokoić się.

– Co mogło stać się z moim ukochanym misiem? – denerwuje się Zosia. Powinien być na półce.

– Może ktoś go zabrał? – pomyślała.

Nagle do pokoju weszła mama.

– Mamo, czy widziałaś mojego misia? – zapytała Zosia. Nie wiem co się z nim stało.

– Widziałam go wczoraj w garażu – odpowiedziała mama. Leżał z rzeczami do wyrzucenia.

Myślałam, że już go nie potrzebujesz.

– Mój miś z rzeczami do wyrzucenia? – rozpłakała się Zosia. Nigdy nie wyrzucę mojego

ukochanego misia.

– A może nie zabrałaś go z ogrodu po skończonej zabawie? – zapytała mama.

Zosia przypomniała sobie, że rzeczywiście nie zabrała misia z ogrodu. Bardzo się tym martwiła.

– Mamo i co teraz będzie? Tęsknię za swoim misiem. Tak bardzo go kocham.

Nagle Zosia usłyszała, że ktoś ją woła i lekko dotyka jej ramienia. Otworzyła oczy i zobaczyła mamę.

– Zosiu, co się stało? – zapytała mama. Płakałaś przez sen.

– Mamo, śniło mi się, że mój miś zginął. Czy naprawdę już go nie mam?

– Miś jest w twoim pokoju. Ale wydaje mi się, że nie jest zbyt zadowolony z tego co go spotkało. I wtedy Zosia zobaczyła swojego ukochanego misia leżącego na środku pokoju.

– Masz rację mamo – powiedziała Zosia. Misiowi jest smutno, że go tak zostawiłam.

– Myślę Zosiu, że inne zabawki też trzeba uporządkować – powiedziała mama.

– Zaraz zabieram się za sprzątanie, ale najpierw muszę mocno przytulić mojego misia.

Rozmowa na temat opowiadania:

– Jak Zosi minął dzień?

– Co jej się śniło?

– Co się stało z misiem dziewczynki?

– Czy miś był zadowolony z tego co go spotkało?

– Jak wyglądał Zosi pokój, gdzie znajdowały się zabawki?

– Co powinna zrobić Zosia, aby w jej pokoju był porządek?

 

„Pokój Treflinki” – ćwiczenie z książki „cz. 4, s. 64.

Dziecko z pomocą rodzica czyta wyrazy w ramkach i łączy je z właściwymi meblami w pokoju Treflinki. Następnie opowiada o swoim pokoju i rysuje go w ramce na dole strony.

 

Wykonanie przybornika na biurko

Przybornik na biurko

Potrzebne będą:

  • rolki po papierze toaletowym lub/i ręcznikach papierowych,
  • linijka i ołówek,
  • nożyczki,
  • mocny klej do papieru,
  • arkusze kolorowego papieru,
  • farbki plakatowe,
  • kawałek tektury.

Podstawą naszego przybornika będzie kawałek tektury o dowolnym kształcie – im większy, tym więcej przegródek na przybory szkolne. Najpierw sprawdzamy, ile rolek zmieści się na tekturce. W tym celu należy odrysować kształt rolki i dodać wokół niego obwódkę o szerokości 1,5 cm. Tekturka widoczna na zdjęciu ma rozmiar 20 x 13 cm i pomieściła 5 rolek.

Teraz przygotowujemy rolki po papierze i ręcznikach papierowych. Te po ręcznikach należy trochę skrócić, gdyż inaczej będą za długie na ołówki i kredki. Jeśli chcemy mieć przegródkę na spinacze, rolki po papierze toaletowym również skracamy. Zaczynamy od pomalowania rolek na dowolne kolory. Czekamy, aż wyschną.

Rolki można również pokolorować kredkami lub okleić kolorowym papierem.

Następnie na każdej z nich odmierzamy w kilku punktach 1,5 cm od dolnej krawędzi, zaznaczając tę odległość ciągłą linią. Linie posłużą do zrobienia kilku pionowych nacięć. Powstałe w ten sposób zęby wyginamy w górę.

Z różnokolorowych arkuszy wycinamy elementy, które będą dekoracją naszego przybornika. Mogą to być oczy, uszy, ogony, skrzydła itp. – wszystko, co będzie się składać na wizerunki zwierząt albo kolorowe koła, trójkąty, kwadraty tworzące barwny deseń. Mamy tu prawdziwe pole do popisu – możemy ozdobić przegródki, jak tylko chcemy! Pozostaje tylko przykleić wszystkie elementy na rolki.

Na koniec mocnym klejem smarujemy spodnią część „zębów” rolek i przyklejamy je na przygotowanym wcześniej kawałku tektury. Teraz możemy już włożyć do naszego przybornika kredki, ołówki, długopisy i inne drobiazgi.

Życzymy przyjemnej i twórczej zabawy!

 

Lekcja do pobrania:

ZDALNE NAUCZANIE – Mamy różne domy 9.04