Zadalne nauczanie

Zdalne nauczanie – Kangurki

Uczestniczące grupy:

Zdalne nauczanie – Kangurki

14.04.2021r

 

  1. Wycinanie figur geometrycznych.

Dziecko doskonali umiejętność wycinania. Te figury będą potrzebne do zabawy matematycznej.

  1. Zabawa matematyczna: Domek malutki i różnokształtne ludki.

 

Do zabawy potrzebne będą: mazaki, papier, wycięte   kolorowe figury geometryczne.

Przebieg:

„Jakie figury rysuję?” – słuchanie wiersza o figurach

Rodzic recytuje wiersz i ilustruje go na  papierze – rysuje figury geometryczne występujące w wierszu.

 

Trzy kreski, trzy kąty,

rysuję trójkąty.

Już każdy dzieciaczek

trójkątny ma szlaczek.

Kwadraciki bardzo lubię,

w tej rodzinie się nie nudzę.

Kwadrat równe boki ma

każde dziecko kwadrat zna.

Jest w rodzinie też prostokąt,

spójrz na niego, wytęż oko.

Po dwa boki: długie, krótkie,

narysuję za minutkę.

Są w rodzinie też kółeczka,

okrąglutkie jak piłeczka.

Brak w nich rogów oraz kątów,

tym się różnią od trójkątów.

Rozmowa na temat wiersza:

– Jakie figury geometryczne wystąpiły w wierszu?

– Powiedz, jak wygląda każda z nich?

Dzieci wybierają z wyciętych figur  te,  które wystąpiły w wierszu.

 Następnie segregują je :

– wg kształtu

– wg wielkości, od najmniejszej do największej i odwrotnie

– przeliczają, określają, ile jest figur z każdego rodzaju

 

Słuchanie opowiadania pt. „Bajeczka o kształtach”

W mojej bajeczce jest domek malutki. Mieszkają w tym domku różnokształtne ludki.

 Jeden jest okrągły, drugi kwadratowy. Małe trójkąciki wkładają na głowy.

 Domek ich malutki z kwadratów ma ściany. Daszek ma trójkątny, pięknie malowany. Drzwiczki prostokątne prowadzą do środka. W środku oba ludki każdy może spotkać

A czasem, gdy pada i brzydko na dworze. Gdy nie chcą wyjść z domu o jesiennej porze, w oknach w kształcie kółek dwa ludki siadają i przez te okienka na dzieci zerkają.

Rozmowa na temat opowiadania:

– Jakie ludki mieszkają w domku?

– Z jakich figur geometrycznych zbudowany jest domek?

– Co robią ludki gdy pada deszcz i brzydka pogoda na dworze?

 

2a.Układanie domów i mieszkających w nich ludków z mozaiki geometrycznej .

2b.  Praca plastyczna „ Geometryczny obrazek” na kartce papieru dziecko układa dowolny obrazek z figur i przykleja. Można dorysować kredkami dodatkowe elementy.

  1. Kreślenie figur po śladzie- książka cz.4, s. 75.

Dziecko pisze ołówkiem po śladzie figury geometryczne, a następnie kreśli  je samodzielnie.

Następnie rysuje kredką po przerywanych liniach ramki. Kończy kreślić figury geometryczne i koloruje. Na zakończenie rysuje miejscowość, w której mieszka.

 

  1. Zabawa: „Który miś schowany”

W zabawie można użyć załączone misie, ale także zabawki jednego rodzaju np. lalki, samochody, klocki w różnych kolorach, kolorowe karteczki itp.

 

Przebieg :

Dziecko nazywa misie, opisuje wygląd. Ustawiamy misie w rzędzie, jeden obok drugiego.

Dziecko przelicza misie, wskazuje pierwszego, trzeciego itd.

Rodzic recytuje rymowankę i chowa 1 misia.

        Siedzą na dywanie

       małe misie w rzędzie.

       Już za chwilę na dywanie

       jednego nie będzie.

       Który miś schowany?

       Odpowiedz kochany.

 

Lekcja do pobrania:

Zdalne nauczanie 14.04 2021