Zdalne nauczanie – Krasnoludki

Uczestniczące grupy: ,

Kochane Krasnoludki dziś proponujemy:

 

CZYTAMY WIERSZ pt.: ”Kto ty jesteś? Polak mały” i spróbujemy z pomocą rodziców nauczyć się go na pamięć 🙂

– Kto ty jesteś?
– Polak mały.

– Jaki znak twój?
– Orzeł biały.

– Gdzie ty mieszkasz?
– Między swemi.

– W jakim kraju?
– W polskiej ziemi.

– Czym ta ziemia?
– Mą ojczyzną.

– Czym zdobyta?
– Krwią i blizną.

– Czy ją kochasz?
– Kocham szczerze.

– A w co wierzysz?
– W Polskę wierzę.

– Czym ty dla niej?
– Wdzięczne dziecię

– Coś jej winien?
– Oddać życie.”

 

ROZMOWA NA TEMAT TREŚCI WIERSZA (wyjaśnienie pojęć: Polska, flaga, godło Polski, symbole narodowe).

 

ROZWIĄZYWANIE ZAGADEK (poniżej załączone są: flaga i godło Polski ) :
– Pytanie nietrudne- każdy to przyzna , jak się nazywa nasza Ojczyzna ? ( Polska )
– Biel na niej jest i czerwień , powiewa pięknie ,gdy wiatr się zerwie ( flaga )
– W górach mieszka wielki ptak. To jest naszej Polski znak
Zobaczysz go kiedyś może, to jest przecież biały…(orzeł )

 

NASZE BARWY OJCZYSTE – opowiedzenie o znaczeniu barw na fladze Polski ( biel –czystość, serce czyste, czerwień – miłość ) – dzieci opisują wygląd godła i flagi państwowej, a następnie kolorują (kredkami, farbami) flagę Polski.

ZABAWA RUCHOWA do fragmentu piosenki ,,Jak przyjemnie maszerować ”, załączonej do scenariusza. Dzieci ustawione w dużym kole – maszerując naśladują czynności wymieniane w piosence:
Jak przyjemnie maszerować, plecki swoje wyprostować. Maszerują przedszkolaki -młodsze, średnie i starszaki . ref: Hej, hej, hej zróbmy wielkie koło bawmy się wesoło raz, dwa , trzy. 2x ( na słowa raz, swa, trzy – klaszczą w dłonie) .

ZABAWA RUCHOWA ,,Chorągiewki na wietrze ”- połowa dzieci z grupy otrzymuje kartki białe , druga część grupy- kartki w kolorze czerwonym (oczywiście w tym przypadku w zabawie bierze udział cała rodzina J). Na przerwę w nagraniu ( odgłos wiatru ) zadaniem dzieci jest dobrać się w pary, tak aby powstała flaga biało-czerwona .

ZABAWA SŁOWNO – RUCHOWA ,, Baczność – hymn Polski ”. Dzieci poruszają się do muzyki ( nagrań melodii z różnych regionów Polski np. Krakowiaczek w załączeniu i inne ) . W momencie, gdy dzieci usłyszą hymn państwowy mają za zadanie przybrać właściwą postawę  – stanąć nieruchomo na ,,baczność”, a gdy słyszą inną muzykę – tańczą swobodnie .

 

 

 

 

 

Pliki do pobrania:

Zdalne nauczanie – 16. Kochane Krasnoludki dziś proponujemy Polska

 

Pliki w formacie: *.doc

Aby otworzyć plik potrzebny jest program Microsoft Word lub inny alternatywny np. OpenOffice Writer

Aby pobrać plik kliknij na link Prawym przyciskiem myszy a następnie „Zapisz element docelowy jako