Zdalne nauczanie – Krasnoludki

Uczestniczące grupy:

Zabawy i zadania edukacyjne w gr. „KRASNOLUDKI”-(do wyboru)- 31.03.2021R. ŚRODA

  1. Ćwiczenia oddechowe „Dmuchamy”.

  1. Zabawa ruchowa w formie opowieści ruchowej: „Przygoda Wielkanocna” z elementem ćwiczeń gimnastycznych.

Rodzic (mama lub tata)  opowiada, pokazując odpowiednie ruchy ilustrujące opowiadanie. Dzieci naśladują osobę dorosłą.

 

Mały zajączek (dzieci przykucają, przykładają dłonie do głowy- robią uszy zajączka)skakał po łące i zastanawiał się jaką świąteczną niespodziankę przygotować dla swoich przyjaciół(skaczą w przysiadzie w różnych kierunkach). Postanowił zrobić dla nich pisanki (naśladują malowanie pisanek). Kiedy były już gotowe, delikatnie poukładał je w wózku. (naśladują przenoszenie pisanek w obu dłoniach z jednego miejsca na drugie). Powoli ciągnął wózek, aby rozwieść pisanki do swoich kolegów(naśladują ciągnięcie ciężkiego wózka za sznurek). Wózek był ciężki. Zajączek co pewien czas zatrzymywał się, ocierał pot z czoła(ocierają pot z czoła raz jedna ręką raz drugą) oraz przeciągał się, aby rozprostować plecy i ręce(przeciągają się). Był już bardzo blisko domu kogucika, kiedy nagle potknął się  i przewrócił(naśladują potknięcie i przewrócenie się). Wózek z pisankami przechylił się na bok, a pisanki poturlały się po trawie (turlają się po dywanie w różnych kierunkach). Skorupki pisanek zaczęły pękać. Wykluły się z nich kurczątka (naśladują wykluwanie się kurczątek z jajek).Zajączek przestraszył się i zaczął uciekać (skaczą w przysiadzie), a kurczątka machając swymi malutkimi skrzydełkami, pobiegły za nim (biegną machają ugiętymi łokciach rękami). Kurczątka były jednak malutkie, dlatego szybko się zmęczyły. Przykucnęły więc na trawie (przykucają), aby odpocząć. Tymczasem zajączek opowiadał przyjaciołom o swojej przygodzie, a oni się z niego głośno śmiali (naśladują śmiech). Myślę, że o zajączku nie można powiedzieć, że był bardzo odważny , bo przecież przestraszył się małych kurczątek.

Po zabawie dzieci mogą wymyślić zakończenie historii, podać swoje propozycje, co mogło się stać z kurczątkami.

  1. „Świąteczne ciasta” – lepienie babek, mazurków z masy solnej (plasteliny, modeliny), ozdabianie ich według pomysłu dzieci. Przepis na masę plastyczną:

https://www.youtube.com/watch?v=n2Tp4E74jZE – do kreatywnego spędzania czasu.

  1. „Jajko” – zabawa badawcza.

 Rozbijcie jajko. Omówcie, z czego ono się składa, jaką ma konsystencję. Dzieci mówią w jakiej postaci można spożywać jajko i do zrobienia jakich dań jest ono potrzebne.

 

  1. Przypomnijcie sobie słowa piosenki o tematyce świątecznej „Hopla, hopla, raz i dwa”.

https://www.youtube.com/watch?v=t-jVEPrPR9c.  Zaśpiewajcie wspólnie z rodzicami.

  1. Pokoloruj pisankę według własnego pomysłu.