KOLOR – zabawa ruchowa orientacyjno – porządkowa, przybory: książki i szarfy (mogą być gumeczki do włosów na rączkę). Dzieci otrzymują szarfy, które zakładają przez jedno ramię, nauczycielka rozkłada książki po całej sali (pokoju). Dzieci biegną w rytm tamburyna omijając książki, na sygnał znajdź swój kolor, stają na krążku w kolorze swojej szarfy, Zabawę powtarzamy kilkakrotnie, dzieci mogą zmieniać się kolorami szarf.
PRZYPOMINAMY WIERSZ „Wiosna” Anny Surowiec:
Nadchodzi wiosna
Zielona, radosna,
Do życia budzi
Przyrodę i ludzi
Drzewa okrywa
Pąkami kwiatów,
W oddali słychać
Wesoły śpiew ptaków
Słońcem maluje
Tęczę na niebie
By świat rozjaśnić
Właśnie dla ciebie.
WPROWADZENIE DO ROZMOWA NA TEMAT WYKONANIA PRACY:
– Jaka jest wiosna? /radosna i kolorowa/
– Z jakimi kolorami kojarzy wam się wiosna? /dzieci podają kolory/
– Gdzie można zobaczyć wszystkie kolory w jednym miejscu? /rozmowa o tęczy, gdzie ją można spotkać/
ZAPRASZAM DO WYKONANIA EKSPERYMENTU:
1. Na białym okrągłym talerzu układamy dookoła gumowe rozpuszczalne cukiereczki Skittells, jak na obrazku poniżej:
2. Następnie wlewamy letniej wody na środek talerzyka, tak by cukiereczki były do połowy zakryte i czekamy 🙂
3. Ta dam 🙂 A teraz dookoła nazywamy kolory.
ZNAJDŹ TAKI SAM OBRAZEK – zabawa dydaktyczna, wyszukiwanie i dobieranie takich samych obrazków.
ZAPRASZAMY DO PRACY PLASTYCZNO – TECHNICZNEJ:
Do wykonania tego zadania potrzebujemy białą kartkę papieru, waciki kosmetyczne, nożyczki, klej i kolorowy papier J Wycinamy po jednym paseczku z każdego koloru. Rodzic przygotuje dziecku i wytnie chmurkę z białej kartki. Teraz naklejamy płatki kosmetyczne, by chmurka nabrała puszystości i doklejamy paseczki, pod bacznym okiem Mamy i Taty. Gotowe! Jak Wam wyszło? Bo mi tak:
Pliki do pobrania:
Zadania edukacyjne – 2. Kochane Krasnoludki dziś proponujemy
Pliki w formacie: *.doc
Aby otworzyć plik potrzebny jest program Microsoft Word lub inny alternatywny np. OpenOffice Writer
Pozdrawiamy
Wychowawczynie