Zdalne nauczanie – Krasnoludki

Uczestniczące grupy: ,

Kochane Krasnoludki dziś proponujemy:

 

POMARSZCZONE I GŁADKIE – zabawa jest wspaniałym doświadczeniem dla dzieci. Muszą one się skoncentrować i zastanowić, jak chcą postąpić. Weźcie sobie koc i połóżcie go na podłodze. Rozłóżcie koc i wygładźcie go. Chodźcie po nim, nie marszcząc go. Robicie to świetnie! Teraz przy pomocy swoich stóp pomarzcie go tak bardzo, jak tylko się da.

/Proszę podejść do pozwijanego kaca i pochylić się nad nim 🙂

Jesteś nieporządnym kocem. Wcale nie możesz mnie ogrzać, kiedy jesteś taki zwinięty.

Wygładźcie teraz koc przy pomocy swoich rąk… /Proszę ewentualnie pomóc przy wygładzeniu koca/

Teraz znów pomarzcie koc, tym razem za pomocą kolan… Sprawdźcie, by zmarszczki były jak najmniejsze…

Znów wygładźcie koc…

Teraz pomarszczcie koc łokciami. Zmarszczki mają być bardzo małe… Robicie to doskonale!

Siądźcie na kocu. Czy potraficie pomarszczyć koc własną pupą, a potem znów go wygładzić?… Teraz go wygładźcie. A teraz włóżcie powoli stopy pod koc, ale tak, żeby pozostał on cały czas gładki i nie pomarszczył się. Koc jest bardzo zadowolony, że go tak ładnie wygładziłyście. Teraz może on sobie odpocząć od całego tego marszczenia 🙂

 

CZYTAMY WIERSZ „Wiosenny koncert”

Wiosenka się zbudziła

Porządek wnet zrobiła.

I wszystkie swe zwierzęta

Na koncert zaprosiła.

 

Wciąż trele słychać wszędzie,

Wiosenny koncert będzie.

Kukułka już przygrywa.

Swym ku ku wszystkich wzywa.

 

Kum kum jej odpowiada,

To żaba stara gada.

Ćwir, ćwir wróbelek śpiewa,

Wygania wszystkich z drzewa.

 

Wnet muszka przyleciała,

Bzy bzy nam wyszeptała.

Kle kle pan bocian powie:

– budowę mam na głowie.

 

Bąk gruby też tu jest

Jak mówi? Może wiesz?

Bzum, bzum, bzum, bzum,

Ja Libię robić szum.

 

I koncert ciągle trwa,

bo zawsze ktoś coś ma.

Ku, ku, kle, kle lub bzyk,

Ćwir, ćwir, kum, kum do wody myk.

 

Omówienie treści wiersza:

– Kto zaprosił zwierzęta na koncert?

– Jakie zwierzęta zaprosiła wiosna na koncert?

 

WIOSENNY KONCERT – ćwiczenia ortofoniczne, powtarzamy po Mamie/Tacie:

 

Kukułki, ku – ku

Żaby, kum – kum

Wróble, ćwir – ćwir

Muchy, bzy – bzy

Bociany, kle – kle

Bąki, bzum – bzum

TERAZ ZAPRASZAMY DO PRAC PLASTYCZNO – TECHNICZNYCH pt.: „Bociek” – można go pokolorować lub zrobić z płatków kosmetycznych J

 

Pliki do pobrania:

Zadania edukacyjne – 3. Kochane Krasnoludki dziś proponujemy 

 

Pliki w formacie: *.doc

Aby otworzyć plik potrzebny jest program Microsoft Word lub inny alternatywny np. OpenOffice Writer