Zdalne nauczanie

Zdalne nauczanie – Odkrywcy

Uczestniczące grupy: ,

Propozycje zabaw i ćwiczeń do realizacji w tym tygodniu (27.04.-30.04.2020r.)
Temat tygodnia: ZIEMIĘ MAMY TYLKO JEDNĄ! ?

 

Jak pomóc naszej planecie?  (pomoce w załącznikach: “Zasady eko-planeta” i “Segregacja odpadów”)
Rozmowa z dzieckiem na temat tego jak dbać o ziemię oraz opracowanie zasad, których powinno się przestrzegać:

  • Dbaj o czystość środowiska. Wyrzucaj śmieci do kosza i segreguj odpady.
  • Gaś światło po wyjściu z pomieszczenia.
  • Zakręcaj wodę.
  • Używaj mniej plastiku, wybieraj papierowe opakowania lub torby wielokrotnego użytku.
  • Szanuj drzewa, krzewy, przyrodę.
  • Odpoczywając w lesie lub nad wodą zawsze posprzątaj po sobie.

Wykonanie ćwiczenia – załącznik “Segregacja odpadów – karta pracy”.

 

Ćwiczenie oddechowe z balonem ?
Dziecko kładzie się na brzuchu na podłodze, a rodzic naprzeciwko niego. Między sobą kładą balon. Ćwiczenie polega na tym aby dmuchać na balon w taki sposób żeby unosił się w powietrzu.

 

“Co można robić przy użyciu wody?” ? – kalambury
Rodzic na zmianę z dzieckiem pokazuje czynności jakie można wykonywać przy użyciu wody, np.:
– brać kąpiel,
– myć zęby,
– myć ręce,
– pływać,
– pić wodę,
– podlewać kwiaty,
– myć owoce, itd.

 

Masażyk relaksacyjny “W naszym ogródeczku” ?
Rodzic czyta poniższy tekst i wykonuje masażyk, następnie zamiana.

Cieszą się dorośli i cieszą się dzieci             /rysujemy na plecach uśmiechy, na górze i na dole/
Słonko coraz mocniej świeci                        /rysujemy płaską dłonią koło/
Do ogródka  dziś  pójdziemy                        /idziemy  po  plecach  palcami  wskazującymi  środkowym/
A tam ziemię przekopiemy                           /wykonujmy ruchy jak kopiący piesek obiema rękoma/
Potem trochę wypielimy –                            /naśladujemy wyrywanie chwastów i ich wyrzucanie/
wszystkie chwasty wyrzucimy
przygładzimy, przyciśniemy,                       /przyciskamy całymi dłońmi plecy i gładzimy je/
ciężkim walcem przejedziemy.                   /mocniej przeciskamy plecy otwartą dłonią/
Jeszcze trochę pograbimy                           /grabimy plecy tworząc z palców grabki/
W ziemi dziurkę wyżłobimy                      /palcem wskazującym    wyżłabiamy dziurkę na środku pleców/
W dziurce ziarenko umieścimy                  /naśladujemy wkładanie ziarenka/
dziurkę piaskiem zasypiemy                      /naśladujemy zasypywanie/
Przyciśniemy, przygnieciemy                    /naciskamy na plecy obiema dłońmi/
Wodą z konewki podlejemy.                      /uderzając palcami naśladujemy deszczyk/
Cieszą się dorośli i cieszą się dzieci          /rysujemy  na plecach uśmiechy, na górze i na dole/
Słonko coraz mocniej świeci                     /rysujemy płaską dłonią koło/
A roślinki dojrzewają                                /rysujemy krętą linię od dołu plecków aż do szyi/ 
I główki do słoneczka wystawiają.           /głaszczemy  po głowie mierzwiąc włosy/
~Anna Rynkiewicz
 

Zabawa WODA – ZIEMIA – POWIETRZE
Rodzic wypowiada hasła, a dziecko ma wykonać odpowiednie do nich ruchy:
WODA – ręce opuszczone w dół;
ZIEMIA – ręce wyciągnięte do przodu;
POWIETRZE – ręce uniesione do góry.

 

Zabawa PRAWDA czy FAŁSZ?
Pomoce: zielona i czerwona kartka/piłka/klocek.
Rodzic czyta dziecku poniższe zdania, a jego zadaniem jest zdecydować czy zdanie jest prawdziwe (podnosi zieloną kartkę) czy fałszywe (podnosi czerwoną kartkę).

Papierki po cukierkach wrzucamy do kosza.   ✅
Będąc w lesie możemy krzyczeć i łamać gałęzie drzew.   ❌
Ryby lubią pływać w czystej wodzie.   ✅
Wychodząc z łazienki należy sprawdzić czy kran jest dokręcony.   ✅
Ludzie i zwierzęta mogą żyć bez wody.   ❌
Śmieciarka to samochód wyścigowy.   ❌
Drzewa produkują tlen.   ✅
Samochody zanieczyszczają powietrze.   ✅
Zużyte baterie można wyrzucić do śmietnika.   ❌

 

Dodatkowe ćwiczenia w załącznikach: ”Ziemia – ćw. graficzne” oraz „Ziemia – karty pracy”.

 

Pliki do pobrania:

Zdalne nauczanie – (27.04.-30.04.)

Ziemia – ćw. graficzne

Ziemia – karty pracy

 

Pliki w formacie: *.doc

Aby otworzyć plik potrzebny jest program Microsoft Word lub inna alternatywny np. Open Office

 

Pozdrawiamy

Wychowawczynie