Zdalne nauczanie

Zdalne nauczanie – Odkrywcy

Uczestniczące grupy:

            ZDALNE NAUCZANIE

                          Grupa „ ODKRYWCY”      

                   w dniach 14.12 – 18.12.2020r.

Temat tygodnia: Pada śnieg – święta tuż, tuż

 Propozycje zadań, zabaw i ćwiczeń:

  1. Zimowe zabawy logorytmiczne.
  • Brr! – rozgrzewamy się.

Ale zimno! Wróciliśmy ze spaceru i musimy się rozgrzać! Powtarzamy cichutko: brrr. Oj, wciąż jesteśmy zmarznięci!. Trzęsie się mama i synek, a nawet córeczka! Powtarzamy głośno: dddddd, brrrrrr .

A najbardziej zmarzły rączki. Jak je rozgrzać?. Spróbujemy podmuchać – dmuchamy na ręce długo i jednostajnie. Nie pomaga… Może inaczej? Będziemy szybko dmuchać! – krótkie , rytmiczne wydechy – dmuchanie raz na jedną, raz na drugą dłoń – hu, hu, hu… Nareszcie się rozgrzały! Nasza lala ( miś itp.) też zmarzła… Dmuchamy, a potem chuchamy na lalkę, maskotkę. Już jest ciepło…

                                                                                                   

  • Dmuchamy na płatki śniegu.

Przegotowujemy dużo białego confetti i rurkę do napojów. Confetti rozrzucamy na stole. Na ustalone hasło dmuchamy na nasze śniegowe płatki przy użyciu słomki. Kto pierwszy zdmuchnie swoje śniegowe płatki – tata, mama, czy dziecko?

Następnie układamy confetti na wewnętrznej części dłoni ( nie za dużo). Nabieramy nosem powietrze i wypowiadamy szybkie, mocne „t”. Czy nasze śniegowe płatki podskoczyły? Spróbujmy jeszcze raz, niech polecą jeszcze wyżej.

Przy każdym  ćwiczeniu oddechowym należy zadbać o spokojne, głębokie wdechy.

 

2.Film edukacyjny ZIMA – jak powstaje śnieg.

              https://www.youtube.com/watch?v=tcDocaYgq2c

 

  1. „ Choinki” – Słuchanie wiersza. Zachęcanie dzieci do nauki wiersza na pamięć

 

Choinki wyszły na spacer.

Każda jest wystrojona.

Bombkami i łańcuchami

bogato przyozdobiona.

                          

Wszystkie pięknie ubrane

i światełkami świecące.

Składamy przy nich życzenia

prosto z serca płynące.

 

Przynoszą nam dzisiaj radość

szczęście i coś miłego.

Niech w sercu każdego człowieka,

zostanie coś dobrego.

  1. Ćwiczenia w czytaniu

5.Zabawy matematyczne.     

Przyjrzyj się rysunkom. Przelicz, ile kul ulepiła dziewczynka, a ile chłopiec na każdej ilustracji. Narysuj odpowiednią liczbę śnieżnych kul w tabeli, zaznacz , kto ulepił więcej . Pierwszy przykład jest zrobiony.

 

Rysuj po śladzie. Ile śladów zostawiły zwierzęta?



Plik do pobrania:
14.12 zdalne dobre