Zdalne nauczanie

Zdalne nauczanie – „Odkrywcy”

Uczestniczące grupy:

15.12.2020r  gr. „Odkrywcy”

Kochani rodzice przeczytajcie proszę swoim pociechom powiadanie .

Z góry dziękujemy 🙂

Dzień dobry dzieci.

  1. „Śnieg” – słuchanie opowiadania.

– Ale dużo śniegu napadało! – cieszy się Bartek. – Mamo, czy mogę wyjść na podwórko? – zapytał chłopiec. – Oczywiście – odpowiedziała mama. Śnieg przestał padać i nawet słońce wyszło zza chmur. Bartek założył ciepłą kurtkę, czapkę, szalik, rękawice, no i oczywiście ciepłe zimowe buty. W takich butach to można wyruszać na wyprawy nawet w największe mrozy. Rzeczywiście śniegu było dużo. Mienił się w promieniach słońca, wyglądał tak jakby ktoś ozdobił go błyszczącymi gwiazdkami. Bartek zaczął biegać. Wskakiwał w największe zaspy śnieżne. Niektóre śnieżynki poruszane wiatrem lekko unosiły się do góry, by za chwilę wirując spaść na ziemię. – Mamo, ten śnieg jest bardzo miękki – powiedział Bartek. Zaraz ulepię bałwana. – Myślę Bartku, że nie uda ci się ulepić bałwana – powiedziała mama. Musisz poczekać na odwilż. Wtedy śnieg będzie mokry i bez trudu uda ci się go skleić. Utoczysz duże kule śniegowe, z których stworzysz bałwana. Bartek przyznał mamie rację. Udało mu się skleić malutką kulkę ze śniegu, który wcześniej ogrzał w dłoniach. – Mamo, ale ten śnieg jest czysty – zachwycał się Bartek. – Tak ci się tylko wydaje – odpowiedziała mama. Możemy zbadać stan jego czystości zabierając trochę śniegu do domu. Bartek wybrał śnieg, który według niego był najbardziej czysty. Umieścił go w słoiku i postawił na parapecie. Promienie słońca sprawiły, że śnieg szybko zamienił się w wodę. Nie była już tak piękne jak płatki śniegu, które Bartek wkładał do słoika. A kiedy wlał wodę na białą watę okazało się, że leżą na niej małe czarne drobinki. – W słoiku oprócz śniegu było coś jeszcze – pomyślał Bartek. Mama miała rację, śnieg wcale nie jest czysty. – Jaki jest wynik twojego eksperymentu? – zapytała mama. Śnieg jest brudny – odpowiedział zawiedziony Bartek. – Oznacza to, że nie nadaje się do jedzenia – powiedziała mam. Ale poza tym jest wspaniały. Dzięki niemu można jeździć na sankach, nartach, lepić bałwana, urządzać bitwy na śnieżki. Śnieg potrzebny jest też naszej ziemi. Bo przecież śnieg to woda. Jeżeli zostawisz na podwórku wodę z roztopionego śniegu, to mróz pokaże ci, co z niej może powstać. Czy już domyślasz się co to będzie?

 

Rozmowa w oparciu o opowiadanie.

 – Jak ubrał się Bartek wychodząc na podwórko?

– Jak wyglądał śnieg, który zobaczył Bartek?

 – Co Bartek chciał zrobić ze śniegu?

 – Dlaczego Bartkowi nie udało się ulepić bałwana?

– z jakiego śniegu można ulepić bałwana?

 – Jaki eksperyment przeprowadził Bartek?

 – Jaki był wynik eksperymentu?

 – Do czego potrzebny jest śnieg?

 

  1. „Czy śnieg jest czysty?” – wykonanie doświadczenia.

 To doświadczenie moi drodzy mam nadzieje że uda nam sie wykonać w przedszkolu.

Mam nadzieję, że zima będzie dla nas łaskawa i troszkę poprószy 😉

 

3.MAŁE ANIOŁKI – MAM ANIOŁKA

 

 Rytmiczne wyklaskiwanie refrenu piosenki. Nauka I zwrotki piosenki i refrenu.

  1. Dzieci powtarzają słowa z zastosowaniem zmiany tempa.

 Wypowiadają tekst głośno, cicho, szeptem.

 

  1. Wycinanie z papieru swojego Anioła stróża.

załącznik nr 1 i 2.

 

Pliki do pobrania:

15.12.zdalne