Zdalne nauczanie

Zdalne nauczanie – Odkrywcy

Uczestniczące grupy:

08.04.2021r gr „Odkrywcy”

 

Temat: MALI  ILUSTRATORZY

  1. „Rycerz i księżniczka” – ilustracja ruchowa do wiersza.

Środki dydaktyczne: wiersz „Rycerz i księżniczka” Doroty Kossakowskiej, muzyka poważna, różdżka, korona i zbroja z papieru 

„Rycerz i księżniczka” – słuchanie wiersza

   W bajkach wszystko jest możliwe i beztrosko płynie czas. Jest księżniczka i jest rycerz i zaczarowany las. W lesie krasnal oraz wróżka, która różne czary zna. I dla wszystkich dobrych ludzi coś miłego zawsze ma. Dla księżniczki wyczaruje, suknię i buciki złote, bo słyszała, że księżniczka tańczyć wielką ma ochotę. Konia oraz nową zbroję dziś dostanie rycerz młody, bo z samego rana jutro, młody rycerz ma zawody. A wieczorem, gdzieś na zamku, gdy zawody się odbędą, młody rycerz i księżniczka, aż do rana tańczyć będą.

 – Rozmowa na podstawie wiersza.

– „Rycerz i księżniczka” – ilustracja ruchowa do wiersza (aby zabawa się udała potrzebna jest pomoc innych domowników)

 Rodzic na tle muzyki poważnej recytuje wiersz, a dziecko i inni domownicy ilustrują go ruchem.

 

https://www.youtube.com/watch?v=wsaufVKyOxc  

 

W bajkach wszystko jest możliwe i beztrosko płynie czas – domownicy powoli idą po obwodzie koła

Jest księżniczka – do koła wchodzi osoba grająca rolę księżniczki

 i jest rycerz – do koła wchodzi osoba grająca rolę rycerza

 i zaczarowany las – domownicy tworzący koło obracają się wokół własnej osi

W lesie krasnal – do koła wchodzi osoba grająca krasnala

oraz wróżka, która różne czary zna – do koła wchodzi osoba grające rolę wróżki

 I dla wszystkich dobrych ludzi coś miłego zawsze ma – domownicy chodzą w kole

 Dla księżniczki wyczaruje, suknię i buciki złote – wróżka podchodzi do księżniczki, dotyka ją różdżką

bo słyszała, że księżniczka tańczyć wielką ma ochotę – księżniczka tańczy

Konia oraz nową zbroję dziś dostanie rycerz młody – wróżka podchodzi do rycerza, wyczarowuje konia i zbroję

 bo z samego rana jutro, młody rycerz ma zawody – rycerz naśladuje jazdę na koniu

A wieczorem, gdzieś na zamku, gdy zawody się odbędą – domownicy tworzą pary i tańczą

 młody rycerz i księżniczka, aż do rana tańczyć będą – księżniczka tańczy z rycerzem

 

  1. „Ilustracja do bajki ”– rysowanie kredkami pastelowymi ( mogą być też inne). Na początek

proponuję obejrzeć krótki filmik o tym jak powstaje książka

„Z czego składa się książka?” – wypowiedzi dzieci.

Dzieci ustalają wspólnie z rodzicem, że w

  • książkach dla dzieci jest tekst do czytania i ilustracje wiążące się z treścią książki.

 Ustalają jakie ilustracje można wykonać do tekstu. Dziecko wykonuje jedna z ilustracji o której była mowa. W kolejnych dniach dziecko może wykonać następne ilustracje, aż powstanie książka. Prezentacja ilustracji połączona z opowiadaniem bajki (oczywiście po zilustrowaniu wszystkich fragmentów bajki).

  1. „Jak w bajce” – zabawa teatralna. Rodzic przygotowuje bajkowe przebrania i rekwizyty. Wszyscy domownicy mogą się przebierać i wcielać w różnych bohaterów bajkowych.
  2. Karta pracy. Narysuj bohatera swojej ulubionej bajki – 5 i 6 latki.
  3. Pokoloruj zamek wg.wzoru – karta pracy.