Zdalne nauczanie

Zdalne nauczanie – Odkrywcy

Uczestniczące grupy:

Witam Was „Odkrywcy i zapraszam do dalszej pracy. Powodzenia.

  1. Wykonaj zadanie.

„Dbamy o nasze środowisko” – słuchanie opowiadania B. Koronkiewicz.

– Pani w przedszkolu dzisiaj nam mówiła, że powinniśmy wszyscy dbać

o nasze środowisko. Jutro będziemy rozmawiać, jak można to robić,

a ja nic na ten temat nie wiem – powiedział Tomek przy kolacji.

– Jak to nic nie wiesz? – zdziwiła się mama. Przecież my zawsze staramy

się postępować zgodnie z zasadami ekologii.

– a co to znaczy?

– to znaczy, że robimy wszystko, aby dbać o Ziemię.

– na przykład?

– na przykład segregujemy śmieci. Oddzielnie wyrzucamy makulaturę,

oddzielnie szkło, plastiki, odpady zielone. Nie należy marnować tego,

co da się powtórnie przetworzyć.

– a oddzielnie elektrośmieci – wtrącił tata. – Żeby nie zaśmiecały nam

planety, trzeba je specjalnie utylizować.

– to dlatego w sklepach są pojemniki na stare baterie, a w aptekach

na lekarstwa? Żeby ich nie mieszać z innymi śmieciami? – spytał Tomek.

– No właśnie.

– Używamy też ekologicznych toreb – powiedziała mama.

– i oszczędzamy wodę – dodała Małgosia, starsza siostra Tomka. Dlatego

Ci mówiłam, żebyś ją zakręcał, jak myjesz zęby, bo masz już wodę

w kubeczku.

– Ale dlaczego mamy oszczędzać wodę, przecież jest jej dużo – zastanowił

się Tomek.

– My mamy dużo, ale jest wiele miejsc na Ziemi, gdzie jej brakuje. Nie

można marnować wody bez potrzeby.

– Żywności też nie można marnować. Trzeba kupować tyle, ile się zje

i nakładać na talerz też tyle, ile dasz radę zjeść. Zobacz, nie ruszyłeś

jeszcze swojej porcji – zwróciła uwagę mama – a jedzenia nie można

wyrzucać.

– Tak, tak, wiem, że jedzenia też brakuje na świecie. Zagadałem się, ale

zaraz zjem, bo jest pyszne – powiedział Tomek i zabrał się za swoją

kolację. – Najważniejsze, że już wiem, co jutro powiem w przedszkolu.

– i pamiętaj o gaszeniu światła, gdy wychodzisz ze swojego pokoju, bo

energię też trzeba oszczędzać – uśmiechnął się tata.

– Myślę, że jak wszystkie dzieci we wszystkich przedszkolach nauczą się

dbać o swoje najbliższe środowisko, to nasza planeta będzie piękna,

zielona i przyjazna swoim mieszkańcom jeszcze przez wiele, wiele lat.

 

Rozmowa w oparciu o wysłuchane opowiadanie.

– o czym dzieci z grupy Tomka będą rozmawiać na zajęciach?

– Jakich zasad przestrzega rodzina Tomka?

– Jak należy postępować ze śmieciami?

 

– co to są elektrośmieci?

– co należy oszczędzać?

– Kogo można nazwać przyjacielem Ziemi?

 

3.Pokoloruj obrazek

  1. Napisz literę ł, Ł po śladzie.

5.Wykonaj  ćwiczenia manualne.

6. Rozwiąż zadania matematyczne

Lekcja do pobrania:

14.kwiecień2021