Zdalne nauczanie

Zdalne nauczanie – Smerfy

Uczestniczące grupy: ,

Propozycje zabaw i zajęć dla dzieci w dniu 30.04.2020r.

Temat tygodnia: Polska moja ojczyzna.

  1. „Hymn Polski”

– dzisiaj poprosimy was o wysłuchanie Hymnu Polski , kto umie może go też zaśpiewać przyjmując odpowiednią postawę – rodzice powiedzą ci jaka to postawa i dlaczego (podczas wykonywania lub odtwarzania hymnu obowiązuje zasada zachowania powagi i spokoju. Należy wtedy stać w postawie wyrażającej szacunek). 

 

„Mazurek Dąbrowskiego”- Hymn Polski; sł. J. Wybicki.

 

Jeszcze Polska nie zginęła,

Kiedy my żyjemy.

Co nam obca przemoc wzięła,

Szablą odbierzemy.

 

Marsz, marsz Dąbrowski,

Z ziemi włoskiej do Polski.

Za twoim przewodem

Złączym się z narodem.

 

Przejdziem Wisłę, przejdziem Wartę,

Będziem Polakami.

Dał nam przykład Bonaparte,

Jak zwyciężać mamy.

 

Marsz, marsz…

 

Jak Czarniecki do Poznania

Po szwedzkim zaborze,

Dla ojczyzny ratowania

Wrócim się przez morze.

 

Marsz, marsz…

 

Już tam ojciec do swej Basi

Mówi zapłakany –

Słuchaj jeno, pono nasi

Biją w tarabany.

 

Marsz, marsz…

 

  1. Poniższy fragment wiersza Ziętal pt. „Symbole narodowe”- pomoże ci zrozumieć, co to jest za pieśń.

Hymn narodowy to pieśń pełna powagi,

jej słowa od zawsze dodają Polakom odwagi.

Bo „Mazurek Dąbrowskiego” żołnierze śpiewali,

gdy walczyli o nasz kraj i wolność zdobywali.

Kiedy hymn państwowy śpiewamy,

to swoją postawą szacunek wyrażamy.

 

  1. „Polskie Symbole Narodowe” zapraszamy cię do obejrzenia filmiku edukacyjnego-

 

  1. Zabawa matematyczna „Ile orłów widzisz? Policz orły i przypnij klamerkę  (do bielizny) na odpowiedniej ilości palców – załącznik 1,2,3. Materiały ze strony https://www.dzieckiembadz.pl/

 

4. Zabawa „Biało-czerwone”. Zaproś do zabawy rodzica ?

   Urządźcie polowanie na skarby. Rodzic nastawia minutnik na wybrany przez siebie czas, a dziecko ma za zadanie zgromadzić z otoczenia jak najwięcej kolorów w odcieniach bieli i czerwieni. Można z nich  ułożyć z nich flagę Polski.

 

5. Taniec „Symbole Polski” – https://www.youtube.com/watch?v=FORY9j2_Fkg– zatańcz przy muzyce.

 

6. Zabawa dydaktyczna „Gdzie?” stosowanie pojęć określających położenie w przestrzeni – weź swoją ulubioną zabawkę, maskotkę a rodzic będzie ci dawał polecenia. Wykonuj je, stosując się do określeń położenia w przestrzeni: „na”, „w”, „obok”, „między”, np.: „Posadź misia na krzesełku”, „Połóż lalkę obok pajaca” itp.

 

7. Zabawa ruchowa „Orły”- dziecko porusza się po pokoju przy dowolnej muzyce, naśladując lot orła. Na hasło: „Orzeł ląduje” i zatrzymanie muzyki – kuca na podłodze i opuszczają ręce.8.

 

8. „Ułóż puzzle” – poproś rodzica o wydrukowanie poniższego obrazka. Porozcinaj go wzdłuż pionowych linii a potem ułóż wg kolejności patrząc na obrazki i licząc kropeczki pod każdym elementem.

9. „ Budujemy nasze miasto” – przypomnij w jakim mieście mieszkasz i na jakiej ulicy ?

A teraz do dzieła!!! Weź klocki, pudełka, krzesła, itp. i spróbuj zbudować miasto albo osiedle ,najlepiej swoje, bo możesz spoglądać przez okno i budować to, co widzisz.

 

10. „Symbole Narodowe”- utrwalenie wiadomości. Spójrz na poniższy obrazek i powiedz jakie mamy symbole narodowe.

Dla chętnych:

  • FilmikZ Dumorysiem zwiedzamy Polskę”

  • kolorowanka – smok, syrenka, kolorowanka wg kodu- „Flaga”
  • Legenda „Warszawska syrenka”

  • Smok wawelski”

  • Wycinanki ludowe –

 

 

 

  • „Godło Polski” – puzzle.

 

 

DOBREJ ZABAWY!

 

 

 

 

 Pliki do pobrania:

Zdalne nauczanie – SMERFY – propozycje zabaw i zajęć dla dzieci w dniu 30.04.2020r.

Godło -karta pracy 1

Godło -karta pracy 2

Godło -karta pracy 3

 

 

 

Pliki w formacie: *.doc

Aby otworzyć plik potrzebny jest program Microsoft Word lub inny alternatywny np. OpenOffice Writer

Aby pobrać plik kliknij na link Prawym przyciskiem myszy a następnie „Zapisz element docelowy jako