Zdalne nauczanie

Zdalne nauczanie – Smerfy

Uczestniczące grupy: ,

Propozycje zabaw i zajęć dla dzieci w dniu 12.05.2020r.

Temat tygodnia: Majowa łąka.

  1. „Wiosenny koncert” – ćwiczenia ortofoniczne.

Twoim zadaniem będzie powiedzieć jaki dźwięki wydają mieszkańcy łąk, które występują w wierszu (wskazujesz ilustrację i naśladujesz dane zwierzę).

– kukułka (ku, ku)        – żaby (kum,kum)

– wróble (ćwir, ćwir)     – muchy (bzy, bzy)

– bociany (kle, kle)   – bąki (bzum, bzum)

 

  1. „Na łące” – prezentacja multimedialna wraz z opowiadaniem.

Obejrzyj  obrazek  (SLAJD 2)  i powiedz co na niej widzisz .

– Co to jest?

– Jakie kolory może mieć łąka? itd.

 A teraz słuchaj opowiadania z równoczesnym oglądaniem obrazków.

  To jest Kasia. Pewnego dnia postanowiła pójść na pobliską łąkę, aby nazrywać kwiatów dla mamy.

Chodziła to tu, to tam… zrywając kolorowe kwiaty. Gdy tak chodziła spostrzegła, że nie jest tu sama.

Dookoła latały pszczoły, które zbierały pyłek z kwiatów. Widziała też piękne, kolorowe motyle. A w oddali

chodził bocian szukając pysznych żabek. W trawie skakały małe koniki polne, a nad wodą

latały kolorowe ważki, komary i muchy. Na listku siedziała mała biedronka, a w trawie pełzał

powoli ślimak.

    Dookoła było pięknie i kolorowa, a z trawy dobiegały odgłosy owadów. Między źdźbłami trawy

maszerowała mała stonoga, mrówki jak małe żołnierzyki maszerowały gęsiego do swojego

mrowiska. W wysokiej trawie, nawet mały pajączek prządł swoja pajęczynę, a z ziemi wypełzła dżdżownica. Jak tu jest pięknie pomyślała Kasia, a gdy już bukiet był gotowy wróciła do domu by opowiedzieć mamie kogo spotkała na wiosennej łące.

 (SLAJD 3 – po naciśnięciu klawisza pokazują się po kolei postacie wymieniane w opowiadaniu).

   Po wysłuchaniu opowiadania próbuj odpowiedzieć na pytania:

 – O kim było opowiadania?

 – Po co Kasia poszła na łąkę?

 – Kogo spotkała na łące?

  • Dziel na sylaby nazwy owadów, które widzisz na obrazku (SLAJD 4).
  • Teraz robimy przerwę i trochę się poruszamy – tańcz przy piosence „Motyle”-

 

 Dla  ciekawych – etapy rozwoju motyla i żaby. (SLAJD 5)  (SLAJD 6) .

  • „ILE JEST…”- zabawy matematyczne- policz owady : (SLAJD 7) Ile jest motyli, pszczół itd..
  • Policz pajączki na pajęczynkach i powiedz, na której jest więcej pająków czy na fioletowej, czy na zielonej (SLAJD8).

 

  Dla chętnych:

  • Policz żabki i powiedz, po której stronie jest ich więcej (SLAJD 9) .
  • Dokończ wg wzoru…– (SLAJD 10).
  • Ułóż wg wzoru… – (SLAJD 11,12), ułóż od największego do najmniejszego i odwrotnie. Powiedz, który ślimak jest największy, który najmniejszy itp.

 

  1. Zabawy rytmiczne

  Dzisiaj proponujemy ci także zajęcia muzyczne z wykorzystaniem dwóch filmików.

W pierwszym filmiku poznasz piosenkę na powitanie oraz przejdziesz muzyczną rozgrzewkę.

Kiedy już będziesz rozgrzana/rozgrzany, przejdź do właściwej części zabaw muzycznych.

Dzisiaj zabawy z dźwiękami wysokimi i niskimi.

Mamy nadzieję, że dzisiejsze zabawy rytmiczno-muzyczne ci się podobały J

 

5. „Mieszkańcy łąk” karta pracy– dopasuj cienie do zwierzątka.  Mamy nadzieję, że to dla ciebie proste zadanie 🙂

 

 

6. „Motylek” – rysowane wierszyki – słuchaj wierszyka i rysuj motylka. 

7. „Zabawy z nakrętkami” – potrzebne ci będą kartki z dużego bloku rysunkowego , pisaki i 2 nakrętki (poproś rodzica o pomoc)

https://www.facebook.com/visuallearningforlife/videos/538740520358923/UzpfSTEwMjg4MDYyNDA1NzE0NzQ6Mjk0NTQwNjM0NTU3ODExMQ/?q=przedszkole

 

8. A teraz zapraszamy cię na film pt. „Popołudnie na łące”

 

9. „Mieszkańcy łąk” – puzzle – poproś rodzica o wydrukowanie obrazków i pomoc w wycięciu ich . Spróbuj je rozciąć po linii przerywanej, wymieszaj je i ułóż! Powodzenia!

Źródło: https://www.funwithmama.com/wp-content/uploads/2017/03/Insect-puzzles.pdf

 

DOBREJ ZABAWY!

 

 

 Pliki do pobrania:

SMERFY- propozycje zabaw i zajęć 11.05.2020r.

 

 

 

Pliki w formacie: *.doc

Aby otworzyć plik potrzebny jest program Microsoft Word lub inny alternatywny np. OpenOffice Writer

Aby pobrać plik kliknij na link Prawym przyciskiem myszy a następnie „Zapisz element docelowy jako