Propozycje zabaw i zajęć dla dzieci w dniu 13.05.2020r.
Temat tygodnia: Majowa łąka.
Był piękny wiosenny dzień. Rodzina pszczela wraz z małą pszczółką wybrała się na łąkę, by zebrać z kolorowych kwiatów nektar i pyłek. Pamiętaj Maju, powiedziała mama Mai, nie oddalaj się bo możesz zabłądzić i nie trafisz sama do naszego ula. Mamy bardzo dużo pracy, musimy zebrać nektar z kwiatów.
Maja fruwała z kwiatka na kwiatek i zlizywała języczkiem nektar i pyłek z kwiatów. Nawet nie spostrzegła się, że oddaliła się daleko od swojej rodziny. I …. rozpłakała się. Co ja teraz zrobię? Jak trafię do swojego domku – ula? Nie pamiętam drogi. Aż tu, co to za duża pszczoła? Dzień dobry mała dziewczynko, co ty sama tu robisz? Jestem bąk Felek, dlaczego płaczesz? Ja jestem pszczółka Maja, przyfrunęłam na tę łączkę, by zbierać nektar ze swoją rodziną i się zgubiłam. I Maja się znowu rozpłakała. Nie płacz Maju, otrzyj z oczu łzy, ja ci pomogę i szybko znajdziemy twoją rodzinę.
Wiem gdzie znajdują się najbliższe ule, pofruniemy Maju razem.
I bąk Felek razem z mała pszczółką przyfrunęli do ula. Dziewczynka podziękowała bąkowi i postanowiła więcej nie oddalać się od swojej rodziny pomimo pracy podczas zbierania pyłku i nektaru z kwiatów.
Po wysłuchaniu opowiadania odpowiedz na pytania:
Pamiętaj! Ty też nigdy nie oddalaj się od swoich rodziców bez ich zgody. A czy pamiętasz swój adres zamieszkania? To bardzo ważne, kiedy przytrafiłaby ci się taka sytuacja.
2. Zaprowadź pszczółki do domków i do kwiatków – ćwiczenia graficzne- karta pracy nr 1.
Karta pracy nr 1.
3. „Ruch to zdrowie”- zajęcia ruchowe.
Dzisiaj także zapraszamy cię do zajęć ruchowych. Zdejmij obuwie i ćwicz w skarpetkach.
4. Filmy edukacyjne – „Jak powstaje miód”- http://www.scholaris.pl/zasob/102327
„Bajka o pszczołach” –https://www.youtube.com/watch?v=r65R8crNjig
– zapoznanie z etapami powstawania miodu pszczelego.
A czy wiesz , że pszczoły robią miód? Obejrzyj filmiki.
5. „Miodowa kanapeczka” – określanie właściwości miodu ( nie tylko smakowych, ale tez fizycznych: kolor, konsystencja, że jest lepki itp.)
A co powiesz na bułeczkę z miodem? Pychotka. Miód ma bardzo dużo właściwości zdrowotnych.
No to ruszaj do kuchni. Poproś rodzica o pomoc.
6. Dowolny taniec przy piosence „Pszczółka Bzz” –
Zaproś do zabawy bliskich 🙂
7. „Wiosenna pieśń pszczół”
– ćwiczenia słuchowe.
Posłuchaj jak brzęczą pszczoły.
8. „Pszczoła” – praca plastyczna. Z poniższych propozycji wybierz sobie te, które chcesz zrobić. Poproś rodzica o pomoc.
9. „Pszczółka śpi w ogrodzie” –poruszanie się do muzyki i tekstu piosenki .
Słuchaj piosenki i dostosuj do niej ruch.
1)
Pocieranie oczu-
klaskanie (raz dwa trzy)-
pocieranie policzków
klaskanie (raz dwa trzy)-
Ref: marsz w miejscu , grożenie palcem-x2
klaskanie (raz dwa trzy)-x2
2)
Ziewanie
klaskanie (raz dwa trzy)-
Ruszanie nogą,
klaskanie (raz dwa trzy)-
Ref: dotykanie ramion, obrót-x2
10. „Pracowita pszczółka” – sudoku- gra logiczna – uzupełnij brakujące pola.
Poproś rodzica o wydrukowanie i pomoc w wycięciu obrazków na dole. Potem spróbuj wstawić obrazki we właściwe miejsca.
Dla chętnych:
BAWCIE SIĘ DOBRZE.
Pliki do pobrania:
SMERFY- propozycje zabaw i zajęć 13.05.2020r.
Pliki w formacie: *.doc
Aby otworzyć plik potrzebny jest program Microsoft Word lub inny alternatywny np. OpenOffice Writer
Aby pobrać plik kliknij na link Prawym przyciskiem myszy a następnie „Zapisz element docelowy jako„