Zdalne nauczanie

Zdalne nauczanie – Smerfy

Uczestniczące grupy: ,

Propozycje zabaw i zajęć dla dzieci w dniu 15.05.2020r.

Temat tygodnia: MAJOWA ŁĄKA.

  1. „Matematyczne owady” – rozwijanie umiejętności liczenia – poproś rodzica o wydrukowanie zadania a następnie licz owady i łącz je z odpowiednią kostką – karta pracy 1.

Karta pracy 1

Policz ile jest owadów na obrazku i połącz z odpowiednią liczbę oczek. Powodzenia!

 

  1. „Motylek”zabawa ruchowa,  z elementami ortofonicznymi.

 Poproś rodzica, aby czytał ci wierszyk, a ty pokazuj jego treść i powtarzaj sylaby.

„Motylek” – A. Przemyska

Motylek lekki fruwa nad łąką- ruszanie ramionami w górę i w dół

w dole są kwiaty, w górze jest słonko.- przysiad, wspięcie się na palce

Fru, fru, fii, fii!-powtórzenie sylab

wesoło, wesoło mu- wesoły śmiech

Motylek lekki w trawie się błąka,- obroty wokół siebie

myśli, że kwiaty to małe słonka. kręcenie nadgarstkami w przysiadzie

Fru, fru, fii, fii!-

wesoło, wesoło mu.

Motylek lekki fruwa nad światem, ruszanie ramionami w górę i w dół

myśli, że słońce jest dużym kwiatem. kręcenie nadgarstkami w pozycji stojącej, ramiona uniesione wysoko

Fru, fru, fii, fii!- powtórzenie sylab

wesoło, wesoło mu. wesoły śmiech

 

  1. „Bajeczka o motylku” czyli jak z gąsienicy powstał piękny motyl. Autor: M. Tokarczyk, O. Adamowicz

  Zapewne już nie raz widziałaś/ widziałeś motyla. A czy wiesz jakie są etapy w jego rozwoju?

 Poproś rodzica o przeczytanie bajeczki, a potem spójrz na obrazek i poznaj kolejne cykle rozwoju tego pięknego owada.


Podejdźcie dzieci do mnie na chwileczkę,
opowiem wam zaraz krótką bajeczkę.
O motylku kolorowym zaraz się dowiecie,
co się zastanawiał skąd się wziął na świecie?
A teraz słuchaj uważnie drogi kolego,
Bo wszystko zaczęło się dnia pewnego,
Gdy motyla mama jajeczka na listkach składała
I nikomu się zbliżyć do nich nie pozwalała.
Z tych małych jajeczek gąsienice się powykluwały,
I listki dookoła ciągle obgryzały,
Bo głodomory z nich były niebywałe
i zawsze brzuszki lubiły mieć napęczniałe.
Gdy urosły już odrobinę, to postanowiły odpocząć chwilę.
Znalazły pod gałązką zakątek mały,
gdzie dookoła kokonem się poowijały.
I tak w tym kokonie przez tygodni kilka,
siedziała sobie poczwarka motylka.
Aż w końcu kokon popękał wszędzie,
I zaraz z niego motylek będzie.
Wyszedł powoli, nóżki rozprostował,
Zaczął nagle latać, w powietrzu „szybował”
A potem kolorowe skrzydełka wystawił do słonka
Motylków zaraz będzie cała pełna łąka.
Czy teraz już kochane dzieci wiecie,
Skąd motylki borą się na tym świecie?

 

I etap- jajeczka

II etap- larwa zwana gąsienicą

III etap – poczwarka

IV etap – motyl

 

  1. Zachęcamy także do obejrzenia filmiku „Larwa przeobraża się w motyla”

 

  1. Dowolny taniec przy piosence pt. „Motyle”

 Zaproś do tańca swoich bliskich.

 

  1. „Motyl” – praca plastyczna do wyboru.

Wybierz jedną z prac i spróbuj ją zrobić.  Tak , jak zawsze musisz poprosić rodziców o pomoc 🙂

Motyl malowany gąbką– 

 

  1. Zabawy ruchowe „Na wiosennej łące” .

Teraz zabieramy cię  na łąkę, żeby się troszkę rozruszać po pracy.

  • Wyruszamy na wycieczkę:
  • idź spacerkiem, rozglądaj się na boki,
  • pięknie świeci słoneczko – przeskakuj z nogi na nogę,
  • łąka już bardzo blisko, biegnij, biegnij,
  • już jesteś na miejscu , ooo! jak tu pięknie! z radości skacz wysoko, wysoko w górę.
  • „Wiosenne kwiatki” – maszeruj po pokoju, rozglądając się i szukając wiosennych kwiatów. Co jakiś czas schylaj się, by je powąchać. Wykonuj naprzemiennie skłony i wyprosty.
  • „Biedronka” – poruszaj się  po pokoju machając skrzydełkami, na uderzenie w bębenek zamień się w bociana i powtarzaj „kle, kle, kle”.
  • „Żabki i bocian” – rodzic wyznacza ci teren a ty naśladujesz żabie podskoki – odbijanie się do przodu z przysiadu podpartego ( rodzic ci zademonstruje żabie skoki). Na hasło „bocian idzie” – szybko zmykasz przed  bocianem do stawu ( w wyznaczone miejsce ).
  • „Dżdżownica sunie po ziemi” – połóż się na kocyku w pozycji leżącej na plecach, z rękoma ułożonymi wzdłuż ciała. Stopami odpychaj się od podłogi i w ten sposób przemieszczaj się z jednego punktu do drugiego.
  • „Zające na łące” – zajączki zorganizowały konkurs na najdłuższy skok. Rodzicu wyznacz miejsce,                   z którego dziecko– zając będzie skakać obunóż.  Po wykonanym skoku zajączek otrzymuje brawa.
  • „Motyl” – poruszaj się do wybranej muzyki, gdy ta ucichnie „usiądź” na kwiatku i odpocznij. Ponowny dźwięk muzyki jest sygnałem do dalszych pląsów.
  • Dobrze, że zabrałaś/zabrałeś ze sobą kocyk, rozłóż go, połóż się i odpocznij. Obserwuj chmury, może usłyszysz żabkę albo bociana?   Będzie trudno, ale z pewnością uda się usłyszeć bzyczenie muchy lub komara.  Bawcie się dobrze!

 

  1. „Pomóż odnaleźć cienie motylkom” – karta pracy 2

Spróbuj odnaleźć cienie motyli i połącz je w odpowiednie pary.

 

Karta pracy 2

9. „Zabawy owadów” – „czytanie” obrazków.

Wspólnie z rodzicem przeczytaj historyjkę. Rodzic czyta tekst, a ty obrazki.

10. „MOTYLEK” słuchowisko – bajka dla dzieci (audiobook)– HANS CHRISTIAN ANDERSEN Bajkowisko.pl

 

11. „Głodna gąsienica”- pokoloruj gąsienice według podanych kolorów ( wg kodu )- karta pracy 3                             Pamiętaj o prawidłowym trzymaniu kredki 🙂

Dla chętnych:

https://view.genial.ly/5e7f451b50a0310d8c25d343?fbclid=IwAR3ncUlpZ0-JnQ7iH7o-AqX5Fe7HzkDKz2TQiy4cWEJMizrXYqRLJ-xZIp8

https://www.youtube.com/watch?v=5Hx5j6oRRC0 cz.2

 

 

BAWCIE SIĘ DOBRZE.

 

 

 

 Pliki do pobrania:

SMERFY- propozycje zabaw i zajęć 15.05.2020r.

 

 

 

Pliki w formacie: *.doc

Aby otworzyć plik potrzebny jest program Microsoft Word lub inny alternatywny np. OpenOffice Writer

Aby pobrać plik kliknij na link Prawym przyciskiem myszy a następnie „Zapisz element docelowy jako