Zdalne nauczanie

Zdalne nauczanie – Smerfy

Uczestniczące grupy:

Kochane Smerfy dziś proponujemy 🙂

Pomoce dydaktyczne:

podkładki tekturowe, szablony gwiazdek (3 białe, 2 niebieskie) dla każdego dziecka, parawan, szablon choinki i ozdób choinkowych (x2), latarki, płyta CD-V.A. Mozart, „Uwertura do opery – Uprowadzenie z Seraju” – można znaleźć na youtube.
                                                                                                                 
Przebieg zajęć:

1. „Popatrz, zrób zdjęcia, ułóż tak samo” – zabawa dydaktyczna; wspomaganie u dzieci zdolności do organizacji pola spostrzeżeniowego celem lepszego zapamiętywania.

Dzieci siedzą w odstępach na dywanie  naprzeciwko parawanu. Przed każdym dzieckiem leży   „dywanik”   (podkładka  tekturowa)  i 5  gwiazdek  w  dwóch kolorach.  Rodzic   zawiera z dziećmi umowę: „Zapamiętaj miejsce, w którym siedzisz i swój dywanik. W czasie tej zabawy nie możesz biec, ponieważ po drodze zapomnisz wszystkie wiadomości”. Polecenie: „Zamknij oczy, pochyl głowę do przodu, szepnij: MUSZĘ TO ZAPAMIETAĆ –3razy. Podejdź za parawan, zobacz, jakie leżą na dywaniku gwiazdki, zapamiętaj ile ich jest, w jakim są kolorze, jak są ułożone. Jak zapamiętałeś zrób zdjęcie, CYK, usiądź przed swój dywanik i ułóż tak samo.”
                         
2. „Podróż Mikołaja” – opowieść ruchowa; wspomaganie dzieci w świadomym zapamiętywaniu szeregów czynności.

Dzieci siedzą na dywanie w kręgu, blisko siebie, ręce trzymają z tyłu, na plecach innych dzieci. „Jesteśmy Mikołajami, siedzimy przy ognisku i musimy się teraz naradzić, komu podarować  prezent. Dzieci masują się wzajemnie po plecach, jednocześnie wymawiają słowa: rabe, rabe, rabe. Naśladują gesty nauczyciela i odgłosy pojazdów.
Uwaga: Mikołaje wsiadają do sań: szuu- szuu
                                                      do samolotu: wrrr – wrrr
                                                      do samochodu: brrr- brrr

  1. Zapraszamy do przecięcia obrazka wzdłuż białych linii. Następnie układamy puzzle na białej kartce papieru i pytamy Rodziców, czy obrazek jest dobrze ułożony, po czym przyklejamy go klejem. Powodzenia 🙂