Zdalne nauczanie

Zdalne nauczanie – Wszystkie Grupy

Uczestniczące grupy: , , , , , ,

ZDALNE NAUCZANIE

w dniach 18.05.2020r. – 22.05.2020r.

Temat tygodnia: „MOJA RODZINA”

 

Witamy wszystkich  przedszkolaków z grup: KRASNOLUDKI , SMERFY, GUMISIE, MUCHOMORKI, ODKRYWCY i KANGURKI zapraszając w tym tygodniu  do wspólnego spędzenia czasu

z  RODZINĄ

 

 

Poniżej proponujemy Wam wszystkim zabawy, ćwiczenia i zadania o tematyce RODZINNEJ.

Młodsze dzieci utrwalają  imiona swoich członków rodziny, a starsze zawody swoich rodziców.

Każde z dzieci wybiera to co chce zrobić, aby pochwalić się swojej pani.

 

Życzymy przyjemnej i owocnej zabawy – powodzenia?

 

 

Zapraszamy chętne dzieci do uczestniczenia w każdy poniedziałek  o godz.10.30 w animacjach online

Zabawy rytmiczne BABY DANCE dla dzieci do 6rż.

https://majka.tv/onair/

 

  • Zabawa „Lustro”

Rodzic i dziecko siadają naprzeciwko siebie. Rodzic robi minę, a dziecko

naśladuje ją natychmiast, jak w lustrzanym odbiciu. Zmiana ról. Za każdym

razem imitator próbuje odgadnąć, jakie uczucia (rodzic, dziecko) chciał

wyrazić – czy był niezadowolony, wystraszony, szczęśliwy, itp.

 

 

 

•    Nauka wiersza pt. „Rodzinny spacer” Bożena Forma

Mama, tata,
ja i brat
na spacer idziemy.

Nawet kiedy
pada deszcz
wszyscy się śmiejemy.

Ze mną razem
bawią się
tata, brat i mama.                                                                                      

Taka moja
właśnie jest
rodzina kochana.

  • Zabawa „Podróż poduszkowcem”.

 Potrzebujesz małej poduszki –„jaśka”, jeśli bawisz się z rodzicami / rodzeństwem każda osoba musi mieć poduszkę. Teraz wszyscy usiądźcie na poduszkach i wyobrażajcie sobie, że wyruszacie oglądać świat z góry! Uwaga startujemy 1…,2….3…., lecimy! (naśladuj odgłos samolotu np.: wziuuuuuuuuu) siedząc na poduszkach poruszajcie się tak, jakbyście naprawdę lecieli! Następnie każda osoba po kolei opowiada co widziała lecąc poduszkowcem, np. Lecę wkoło wieżowca, widzę tatę i  dziecko, jak grają w warcaby; lecę nad lasem, widzę wystraszonego zajączka; lecę nad chmurami, wyglądają jak zaspy śniegu.

Udanej zabawy J

 

  • Piosenka „Rodzina”

 

„W zieleni łąka majowa” – piosenka dla dzieci na Dzień Mamy

 

  • „Rodzina”zabawa paluszkowa.

 Dziecko siedzi na dywanie, wyciąga dłoń zaciśniętą w pięść, rozpoczyna zabawę:

Ten duży – to nasz dziadziuś, (wyciąga kciuk)
a  przy nim  babunia, (dołącza palec wskazujący)
największy to tatuś, (dołącza palec środkowy)
a przy nim mamusia.
 (dołącza palec serdeczny)
A  to jest dziecinka mała ( dołącza mały palec)
 I rodzinka moja cała!
(zamykamy rączkę dziecka w piąstkę).

 

  • KINO BAMBINO – bajki dla dzieci:

 – RODZINA TREFLIKÓW – sezon 1 – odc. 8 – „Domek w domku”

 – RODZINA TREFLIKÓW – sezon 2 – odc.4 – „Zdrowy Tatuś”

 

  • Zabawy konstrukcyjne „Mój wymarzony dom”- wspólnie z rodzicami zbuduj dom. Wykorzystajcie różne klocki, kartony itp.

 

  • Wiersze do słuchania:

„Mamusia” – Małgorzata Strzałkowska

Motylek ma mamę
i żaba i ćma
i słonik i konik
i kotek i ja.
Lecz moja mamusia
jest inna troszeczkę.
Dlaczego? Nie wiecie?
Pomyślcie chwileczkę…

Nikt jeszcze nie odgadł?
Naprawdę nie wiecie?
Bo ona mnie kocha
Najmocniej na świecie!

,,Tatuś” – Małgorzata Strzałkowska

Tatusiu! Tatusiu!
Biegnijmy do lasu!
Tatusiu! Tatusiu!
Narobimy hałasu!

Zawołamy do sowy
i ptaków na niebie,
że nikt nigdy nie był
wspanialszy od ciebie!

Nie krzyczy się w lesie?
No tak … więc posłuchaj,
jak ci to wyszepczę
cichutko do ucha …
Kocham cię.

 

Jest tata, jest mama i jestem ja”

– wypowiedzi dzieci na podstawie ilustracji,

– rozpoznawanie, wskazywanie i nazywanie członków rodziny,

– zapoznanie z pojęciem „rodzina”, 

– rozwijanie mowy i myślenia.

 

  • „Do kogo pasuje?” – zabawa dydaktyczna.

Dzieci dobierają obrazki przedstawiające przedmioty pasujące do poszczególnych członków rodziny .  Przedmiotów może być znacznie więcej, niektóre  zaś będą pasować do kilku osób.

Nazwy przedmiotów dzieci mogą dzielić na sylaby.

Przykłady obrazków:

  • „Członkowie rodziny” – dokończ rozpoczęte zdania:
    – Mama i tata to moi ………………………………………………………………………

– Ja dla swojej mamy jestem………………………………………………………………

– Ja dla swojego taty jestem ………………………………………………………………

– Mama mojej mamy to moja …………………………………………………………….

– Tata mojej mamy to mój ………………………………………………………………..

– Mama mojego taty to moja ……………………………………………………………..

– Tata mojego taty to mój …………………………………………………………………

– Ja dla mojej babci i dziadka jestem …………………………………………………….

– W mojej rodzinie najbardziej lubię …………………………………………………………………………
– Moja rodzina najczęściej ……………………………………………………………………………………….
– Rodzina jest dla mnie …………………………………………………………………………………………..
– W mojej rodzinie podoba mi się …………………………………………………………………………….
– Z mamą/tatą/rodzeństwem najbardziej lubię robić ……………………………………………………

 

  • Zabawa “Zgadnij o kogo chodzi”
    Rodzic opisuje słowami wybranego członka rodziny, a dziecko ma za zadanie odgadnąć o kogo chodzi. Po odgadnięciu zamiana ról.

 

  • Zabawa ruchowa „Przytul rodzica”
    Zachęcamy do wspólnych tańców z dzieckiem w rytm ulubionych piosenek. Zabawa polega na tym, aby co jakąś chwilę wcisnąć pauzę sygnalizującą przerwę na przytulanie… różnymi częściami ciała ?: nosami, plecami, stopami, brzuchami, uszami, itd.

 

– „Ręce, prosto, prosto”- ćwiczenia przy muzyce

https://www.youtube.com/watch/?v=imS-Q2Ph7uI

 

  • PRACE PLASTYCZNE (propozycje) – „Prezent dla mamy i taty”

– kwiatek na płycie CD lub DVD,

 

  • ĆWICZENIE GRAFOMOTORYCZNE

„Dom”

 

 

  • ZADANIA MATEMATYCZNE

 

 

  • kartoników, które tworzą pewną “rodzinę”, np.:
    – „Rodzina owoców”,
    – „Rodzina słodyczy”,
    – „Rodzina zwierząt”,
    – „Rodzina warzyw”

 

„Korale dla mamy” – zabawa matematyczna – nawlekanie na sznurek kolorowych koralików lub makaronu zgodnie z poleceniami, np.: dwa czerwone, trzy żółte, przeliczanie koralików, porównywanie długości.

 

  • ĆWICZENIA W CZYTANIU

 

 

 Pliki do pobrania:

ZDALNE NAUCZANIE

 

 

 

Pliki w formacie: *.doc

Aby otworzyć plik potrzebny jest program Microsoft Word lub inny alternatywny np. OpenOffice Writer

Aby pobrać plik kliknij na link Prawym przyciskiem myszy a następnie „Zapisz element docelowy jako