Zadalne nauczanie

Zdalne nauczanie – Kangurki

Uczestniczące grupy: ,

Bieżący tydzień to: ZABAWY W TEATR

Propozycje zadań, zabaw i ćwiczeń na 11.05.2020r. 

 

Przypominamy o darmowych animacjach (poniedziałek) online dla dzieci:

Zabawy rytmiczne BABY DANCE  g.10.30

                     https://majka.tv/onair/ 

1.Zabawy z dzieckiem w domu – ćwiczenia w dwójkach

  1. Opowiedz, co widzisz na obrazku.

(6-latki) – (karta pracy cz.4, s.34)

(5-latki) – (karta pracy cz.4, s.31)

Kto nie posiada karty pracy- zadanie poniżej:

6latki – Przeczytaj wyrazy związane z teatrem. Podziel je na sylaby. Jakie słyszysz głoski na początku?

aktor                        scena                        dekoracje

kurtyna                   balkon                      kostiumy

widownia                fotele                         maska

bilet                          lalka                         muzyka

5latki – Narysuj tyle kropek/połóż tyle guzików, ile sylab słyszysz w nazwie obrazka.

3.Odpręższ się i pokaż po kolei pozycje jak na obrazkach:

4.Posłuchaj wiersza „TEATR” B. Koronkiewicz

 

Jest takie miejsce zaczarowane, gdzie bajka z życiem się miesza.

To, co tam widzisz czasem Cię smuci, a innym razem rozśmiesza.

 

Na scenie grają piękni aktorzy, albo też lalki jak żywe.

Wszystkie historie bardzo przeżywasz i wierzysz, że są prawdziwe.

 

 Przepiękne stroje i dekoracje zachwyt wzbudzają niemały,

Siedzisz w fotelu i zapominasz na chwilę o świecie całym.

 

Kupując bilet znasz swoje miejsce – ma numer w konkretnym rzędzie.

Oglądasz spektakl w ciszy, skupieniu i czekasz, co dalej będzie.

 

 Kurtyna wznosi się na początku, opada po każdym akcie,

A spacerować można, rozmawiać – w przerwie, to znaczy w antrakcie.

 

By przedstawienie było ciekawe, żeby się nam podobało,

 By każdy szczegół współgrał z całością, pracuje ludzi niemało.

 

Dla nich na koniec w podziękowaniu publiczność braw nie żałuje,

 Za reżyserię, grę, dekorację, wszystkim artystom dziękuje.

 

Jest takie miejsce piękne i ważne, bo do przemyśleń nas zmusza,

To teatr. Teatr na tym polega, że uczy, bawi i wzrusza.

 

Można wspólnie z dzieckiem wyjaśnić znaczenie wytłuszczonych wyrazów.

 

5.” Powiedz to jak…”- zabawa słowna

Wypowiedz zdanie „Dzisiaj jestem bardzo głodny” wcielając się w różne osoby: wilka, krasnoludka, króla, wróbelka.

 

  1. Rozwiązywanie zagadek.

W lesie zbieram kwiatki, wilka się nie boję.

 Zrobię kilka skoków i przed domkiem babci stoję.             (Czerwony Kapturek)

                          

 Jesteśmy różowe, po cztery nóżki mamy.

 I wspaniały domek przez jedną z nas zbudowany.                      (Trzy świnki)

 

Jestem chłopcem z drewna, wszyscy mnie tu znają.

Gdy zaczynam kłamać, na mój nos spoglądają.                                (Pinokio)

 

  1. Nazwij przedstawione postacie, a następnie wytnij je. Przymocuj je do patyczków i zrób swój teatrzyk. Scenę możesz wykonać z kartonu po butach:

 

 

  1. „Skaczemy” – zabawa ruchowa, odrysuj swoje stopy wytnij je, ułóż według własnego pomysłu i ćwicz skoki.

 

  1. Co oznaczają miny dzieci? Pokaż każdą minę.

6latki- karta pracy cz.4, s.35

5latki- karta pracy cz.4, s.32

 

  1. „Emocje”- określ jakie emocje pokazują postacie na obrazkach. Narysuj w wolnych okienkach swoją odpowiedź.

 

  1. Podsumowanie dnia – zabawa w emocje.

 

Pliki do pobrania:

poniedziałek 11.05.

 

 

Pliki w formacie: *.doc

Aby otworzyć plik potrzebny jest program Microsoft Word lub inny alternatywny np. OpenOffice Writer