Odkrywcy
Grupa Odkrywcy
Grupa Odkrywcy
Nauczyciele:
mgr Małgorzata Świderska
mgr Klaudia Popiołek
Grupa Odkrywcy - Opis w przygotowaniu.
Zdalne nauczanie

Zdalne nauczanie – Kangurki i Odkrywcy

ZDALNE NAUCZANIE

w dniach 25.05 – 29.05.2020r.

DZIECI STARSZE

Temat tygodnia: MAJOWA ŁĄKA

 Propozycje zadań, zabaw i ćwiczeń:

 

Zdalne nauczanie

Zdalne nauczanie – Wszystkie Grupy

ZDALNE NAUCZANIE

w dniach 18.05.2020r. – 22.05.2020r.

Temat tygodnia: „MOJA RODZINA”

 

Witamy wszystkich  przedszkolaków z grup: KRASNOLUDKI , SMERFY, GUMISIE, MUCHOMORKI, ODKRYWCY i KANGURKI zapraszając w tym tygodniu  do wspólnego spędzenia czasu

Zdalne nauczanie

INFORMUJEMY RODZICÓW, ŻE OD 18.05.2020r. ZDALNE NAUCZANIE W NASZYM PRZEDSZKOLU  DOSTĘPNE BĘDZIE W ZAKŁADCE AKTUALNOŚCI.

Zdalne nauczanie

Zdalne nauczanie – Odkrywcy

Propozycje zabaw i ćwiczeń do realizacji w tym tygodniu (11.05.-15.05.2020r.)
Temat tygodnia: DZIELNI STRAŻACY 🚒

  

“Czego strażak potrzebuje do swojej pracy?” – wykonanie karty pracy (załącznik 1).

 

Zabawa ruchowa “Raz, dwa, trzy strażak patrzy”
Dziecko staje na wyznaczonym miejscu (w pokoju lub ogrodzie) a rodzic/rodzeństwo (STRAŻAK) na drugim końcu pokoju odwrócony plecami i wypowiada słowa: raz, dwa, trzy strażak patrzy. W tym czasie dziecko idzie szybkim krokiem w stronę strażaka. Rodzic po wypowiedzeniu tych słów odwraca się, a dziecko musi zatrzymać się w miejscu i nie poruszać się. Strażak chodzi i sprawdza czy dziecko nie rusza się (może rozśmieszać dziecko); jeśli dziecko poruszy się wraca na początek. Zabawa polega na tym, aby dojść do strażaka, następnie następuje zamiana ról.

Zdalne nauczanie

Zdalne nauczanie – Odkrywcy

od 11- 15. 05 realizujemy temat : „Dzielni strażacy”

 

  1. Zapraszamy do obejrzenia filmu pt. : „Zawód strażak”

Zdalne nauczanie

Zdalne nauczanie – Odkrywcy

W tym tygodniu realizujemy temat: POLSKA MOJA OJCZYZNA.
Propozycje zadań edukacyjnych poniżej.

 

Zapoznanie dziecka z wierszem pt.: “Moja ojczyzna”

Polska to moja ojczyzna.
Tu mieszka moja rodzina. Mieszkają tu ludzie dorośli
i mała, wesoła dziewczyna.
Wszyscy Polskę kochamy
i chcemy dla niej pracować.
Poznawać piękne zakątki,
a w święta wspólnie świętować.
Kochamy biel naszej flagi
i czerwień co obok powiewa,
gdy z dumą trzymamy ją w dłoni
a obok nas szumią drzewa.  
~ Dorota Kossakowska
Pytania pomocnicze do wiersza:
– Jak nazywa się nasza Ojczyzna?
– Kto mieszka w Polsce?
– Co chcemy robić dla Polski?
– Jak wygląda nasza flaga?

Wykonanie flagi Polski z papieru (załącznik “Flaga”).

 

Zdalne nauczanie

Zdalne nauczanie – Odkrywcy

Propozycje zabaw i ćwiczeń do realizacji w tym tygodniu (27.04.-30.04.2020r.)
Temat tygodnia: ZIEMIĘ MAMY TYLKO JEDNĄ! 🌎

 

Jak pomóc naszej planecie?  (pomoce w załącznikach: “Zasady eko-planeta” i “Segregacja odpadów”)
Rozmowa z dzieckiem na temat tego jak dbać o ziemię oraz opracowanie zasad, których powinno się przestrzegać:

  • Dbaj o czystość środowiska. Wyrzucaj śmieci do kosza i segreguj odpady.
  • Gaś światło po wyjściu z pomieszczenia.
  • Zakręcaj wodę.
  • Używaj mniej plastiku, wybieraj papierowe opakowania lub torby wielokrotnego użytku.
  • Szanuj drzewa, krzewy, przyrodę.
  • Odpoczywając w lesie lub nad wodą zawsze posprzątaj po sobie.

Wykonanie ćwiczenia – załącznik “Segregacja odpadów – karta pracy”.

 

Ćwiczenie oddechowe z balonem 🎈
Dziecko kładzie się na brzuchu na podłodze, a rodzic naprzeciwko niego. Między sobą kładą balon. Ćwiczenie polega na tym aby dmuchać na balon w taki sposób żeby unosił się w powietrzu.

 

“Co można robić przy użyciu wody?” 💧 – kalambury
Rodzic na zmianę z dzieckiem pokazuje czynności jakie można wykonywać przy użyciu wody, np.:
– brać kąpiel,
– myć zęby,
– myć ręce,
– pływać,
– pić wodę,
– podlewać kwiaty,
– myć owoce, itd.

 

Masażyk relaksacyjny “W naszym ogródeczku” 🌱
Rodzic czyta poniższy tekst i wykonuje masażyk, następnie zamiana.

Cieszą się dorośli i cieszą się dzieci             /rysujemy na plecach uśmiechy, na górze i na dole/
Słonko coraz mocniej świeci                        /rysujemy płaską dłonią koło/
Do ogródka  dziś  pójdziemy                        /idziemy  po  plecach  palcami  wskazującymi  środkowym/
A tam ziemię przekopiemy                           /wykonujmy ruchy jak kopiący piesek obiema rękoma/
Potem trochę wypielimy –                            /naśladujemy wyrywanie chwastów i ich wyrzucanie/
wszystkie chwasty wyrzucimy
przygładzimy, przyciśniemy,                       /przyciskamy całymi dłońmi plecy i gładzimy je/
ciężkim walcem przejedziemy.                   /mocniej przeciskamy plecy otwartą dłonią/
Jeszcze trochę pograbimy                           /grabimy plecy tworząc z palców grabki/
W ziemi dziurkę wyżłobimy                      /palcem wskazującym    wyżłabiamy dziurkę na środku pleców/
W dziurce ziarenko umieścimy                  /naśladujemy wkładanie ziarenka/
dziurkę piaskiem zasypiemy                      /naśladujemy zasypywanie/
Przyciśniemy, przygnieciemy                    /naciskamy na plecy obiema dłońmi/
Wodą z konewki podlejemy.                      /uderzając palcami naśladujemy deszczyk/
Cieszą się dorośli i cieszą się dzieci          /rysujemy  na plecach uśmiechy, na górze i na dole/
Słonko coraz mocniej świeci                     /rysujemy płaską dłonią koło/
A roślinki dojrzewają                                /rysujemy krętą linię od dołu plecków aż do szyi/ 
I główki do słoneczka wystawiają.           /głaszczemy  po głowie mierzwiąc włosy/
~Anna Rynkiewicz
 

Zabawa WODA – ZIEMIA – POWIETRZE
Rodzic wypowiada hasła, a dziecko ma wykonać odpowiednie do nich ruchy:
WODA – ręce opuszczone w dół;
ZIEMIA – ręce wyciągnięte do przodu;
POWIETRZE – ręce uniesione do góry.

 

Zabawa PRAWDA czy FAŁSZ?
Pomoce: zielona i czerwona kartka/piłka/klocek.
Rodzic czyta dziecku poniższe zdania, a jego zadaniem jest zdecydować czy zdanie jest prawdziwe (podnosi zieloną kartkę) czy fałszywe (podnosi czerwoną kartkę).

Papierki po cukierkach wrzucamy do kosza.   ✅
Będąc w lesie możemy krzyczeć i łamać gałęzie drzew.   ❌
Ryby lubią pływać w czystej wodzie.   ✅
Wychodząc z łazienki należy sprawdzić czy kran jest dokręcony.   ✅
Ludzie i zwierzęta mogą żyć bez wody.   ❌
Śmieciarka to samochód wyścigowy.   ❌
Drzewa produkują tlen.   ✅
Samochody zanieczyszczają powietrze.   ✅
Zużyte baterie można wyrzucić do śmietnika.   ❌

 

Dodatkowe ćwiczenia w załącznikach: ”Ziemia – ćw. graficzne” oraz „Ziemia – karty pracy”.

 

Pliki do pobrania:

Zdalne nauczanie – (27.04.-30.04.)

Ziemia – ćw. graficzne

Ziemia – karty pracy

 

Pliki w formacie: *.doc

Aby otworzyć plik potrzebny jest program Microsoft Word lub inna alternatywny np. Open Office

 

Pozdrawiamy

Wychowawczynie

Angielski online – Muchomorki, Odkrywcy, Kangurki

Grupy: Muchomorki, Odkrywcy, Kangurki
 

Zdalne nauczanie

Zdalne nauczanie – Odkrywcy

Propozycje zabaw i ćwiczeń na tydzień od 27.04.-1.05.2020r.

Temat: Ziemię mamy tylko jedną.

 

  1. „Jak należy chronić Ziemię”- wypowiedzi dzieci na podstawie ilustracji oraz własnych doświadczeń.

 

Rozwiązanie zagadki

Co to za planeta,

 Która nas zachwyca

 na której bez wody,

tlenu i słońca

nie byłoby życia. /ziemia/