Dyżur wakacyjny

Uczestniczące grupy:

 

 

 

Więcej...

UWAGA Zajęcia w PP14

W związku z licznymi potwierdzonymi przypadkami Covid-19 w śród pracowników PP14, prosimy o zapewnienie dzieciom opieki w ramach swoich możliwości…aby zmniejszyć ilość dzieci potrzebujących opieki w dniach od 28 do 31.12.2020r.

Więcej...

PROCEDURY PRZYPROWADZANIA I ODBIORU DZIECI Z PRZEDSZKOLA

Procedura przyjmowania dzieci po wznowieniu działalności przedszkola w czasie obowiązywania zmienionych warunków pracy placówki

  • do przedszkola przyjmowane będą dzieci po złożeniu przez rodziców wniosku

(zał. Nr 1,zał.Nr 2 ) oraz po otrzymaniu pozytywnej opinii o zakwalifikowaniu dziecka do przedszkola w czasie obowiązywania zmienionych warunków pracy przedszkola.

  • zgodnie z rekomendacją MEN w pierwszej kolejności przyjmowane są dzieci pracowników systemu ochrony zdrowia, służb mundurowych, pracowników handlu i przedsiębiorstw produkcyjnych, realizujących zadania związane z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19;
  • grupy przedszkolne w czasie obowiązywania zmienionych warunków pracy będą liczyły nie więcej jak 12 osób. Wniosek o woli przyjęcia dziecka do przedszkola w czasie obowiązywania zmienionych warunków pracy placówki znajduje się na stronie internetowej przedszkola www.pp14.szczecin.pl, skąd należy go pobrać, wypełnić i elektronicznie przesłać na adres przedszkola pp14@miasto.szczecin.pl.
  • decyzję o zakwalifikowaniu dziecka do przedszkola otrzymacie Państwo drogą mailową.
  • po zakwalifikowaniu dziecka do przedszkola w pierwszym dniu pobytu dziecka w przedszkolu rodzice zobowiązani są do dostarczenia oryginału wniosku.
  • w celu weryfikacji oświadczeń dotyczących grupy objętej pierwszeństwem przyjęcia dziecka do przedszkola rodzic zobowiązany jest do dostarczenia do placówki zaświadczenia od pracodawcy o wykonywaniu pracy, która wymaga przebywania poza miejscem zamieszkania oraz braku możliwości pracy zdalnej.
  • rodzice nie wchodzą do przedszkola;
  • rodzic przekazując i odbierając dziecko zaopatrzone jest w maseczkę i rękawiczki
  • jeśli dziecko ukończyło 4 lata, w drodze do i z przedszkola musi mieć osłonięte usta i nos;
  • w drzwiach przedszkola dziecko przekazywane jest przez rodzica pracownikowi przedszkola;
  • rodzic codziennie podpisuje oświadczenie o aktualnym stanie zdrowia dziecka; załącznik nr 2
  • przed pobraniem oświadczenia rodzic dezynfekuje ręce płynem znajdującym się przy wejściu;
  • jeżeli kilkoro rodziców przyjdzie jednocześnie, czekają na przyjęcie dziecka zachowując przepisowe odległości;
  • rodzic przekazuje dziecko pracownikowi placówki
  • dziecko jest przyprowadzane i odbierane przez rodzica

 

Załączniki:

ZAŁĄCZNIK NR 1

ZAŁĄCZNIK NR 2

 

Więcej...

REGULAMIN DLA RODZICÓW

  • przedszkola są czynne wyłącznie dla rodziców dzieci pracujących, którzy nie mają innej możliwości zapewnienia dziecku opieki oraz nie pobierają zasiłku opiekuńczego na dziecko – obowiązek dostarczenia zaświadczenia od pracodawcy;
  • zgodnie z rekomendacją MEN w pierwszej kolejności przyjmowanie dzieci pracowników systemu ochrony zdrowia, służb mundurowych, pracowników handlu i przedsiębiorstw produkcyjnych, realizujący zadania związane z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-1;
  • rodzic deklarujący uczęszczanie dziecka do przedszkola składa oświadczenie, że nie jest objęty kwarantanną oraz zobowiązanie, że w przypadku objęcia rodzica lub osoby wspólnie zamieszkującej kwarantanną niezwłocznie powiadomi o tym dyrektora przedszkola. Objęcie rodzice lub osoby wspólnie zamieszkującej kwarantanną uniemożliwia korzystanie dziecka z opieki w przedszkolu;
  • zakazuje się przyprowadzać do przedszkola dzieci zakatarzone, kaszlące, z podwyższoną temperaturą;
  • pracownik przedszkola sprawdza temperaturę każdego dziecka oraz jego rodzica/opiekuna przy wejściu. Jeśli będzie 37st lub więcej to rodzic zabiera dziecko do domu;
  • po wejściu do sali dziecko myje ręce;
  • jeśli w trakcie pobytu w przedszkolu dziecko będzie kasłać, kichać lub skarżyć się na ból, to zostanie odizolowane i rodzic musi je odebrać w ciągu 1 godziny. Następnego dnia może dziecko przyprowadzić wyłącznie po dostarczeniu zaświadczenia lekarskiego, że dziecko jest zdrowe;
  • jeżeli dziecko ukończyło 4 lata w drodze do i z przedszkola musi mieć zasłonięte usta i nos;
  • zakazuje się przynoszenia własnych zabawek i przedmiotów z zewnątrz do przedszkola;
  • zobowiązuje się rodziców do uczenia dzieci zasad higieny. Należy przypominać dzieciom podstawowe zasady higieny, takie jak: nieprzytulanie na powitanie, unikanie dotykania oczu, nosa i ust, mycie rąk, zasłanianie ust i nosa przy kichaniu czy kasłaniu. Nauczyciele również będą zwracać na to uwagę;
  • pracownik sprawdza przy wejściu temperaturę każdego dziecka. Jeśli będzie 37stopni lub więcej, dziecko nie jest przyjmowane do przedszkola, rodzic zabiera dziecko do domu;
  • dziecko jest przyprowadzane i odbierane przez rodzica
Więcej...

PROCEDURY ZACHOWANIA W PRZYPADKU CHOROBY LUB OBJAWÓW ZAKAŻENIA

  • rodzice lub opiekunowie wyrażają zgodę na mierzenie temperatury dzieciom, w przypadku zauważenia u nich objawów chorobowych.
  • Wyznaczono osobne pomieszczenie, które będzie można wykorzystać jako izolatkę,
  • Jeśli dziecko ma objawy chorobowe, należy je odizolować. Będzie umieszczone w odrębnym pomieszczeniu lub w wyznaczonym miejscu z zapewnieniem minimum 2 metrów odległości od innych osób, rodzice zostaną poinformowani i zobligowani do odbioru dziecka z placówki w ciągu godziny oraz poinformować placówkę o diagnozie lekarskiej

 

Więcej...

Dzień Babci i Dziadka u Smerfów

Dzień Babci i Dziadka to szczególny czas dla Smerfów i ich ukochanych Dziadków. Prezentowaliśmy piosenki i wierszyki, a radości było co nie miara 🥰🥰🥰 Wszystkiego najlepszego droga Babciu i Dziadziusiu! ❣

 

Więcej...

Kolędowanie jasełkowe

Uczestniczące grupy:
18 stycznia w grupie Smerfów odbyło się kolędowanie jasełkowe. Dzieci poznawały osobiście i prezentowały główne postacie jasełkowe. Nie zabrakło również pięknej atmosfery przyjaźni, miłości i wzajemnej pomocy.
 
Więcej...

Zimowe zabawy na śniegu

„Zima lubi dzieci najbardziej na świecie…..dzieci roześmiane stawiają bałwana”- to prawdziwe słowa piosenki. Ale dzieci też bardzo lubią bawić się na śniegu. Pierwszy śnieg i zabawy dzieci z gr. „Kangurki”.
Zdjęcia w zakładce galeria.
Więcej...

Dokarmiamy ptaki zimą

Uczestniczące grupy:
Dzieci z  naszego przedszkola  nie zapominają o ptaszkach zimą. Kiedy na dworze jest zimno a śnieg pokrywa drogi i pola, przedszkolaki dokarmiają ptaki na terenie ogrodu przedszkolnego. Do karmników wsypują smakołyki, które przynieśli razem z rodzicami.
Zdjęcia do obejrzenia w zakładce – galeria
Więcej...

Zabawa karnawałowa u Smerfów

Uczestniczące grupy:
W grupie Smerfów odbyły się przebieranki karnawałowe. Dzieci same wykonywały maseczki, którymi później się bawiły. Zabawom balonowym i śmiechom nie było końca 🤗🥰🥳🤣☺😁🤩
 
Zdjęcia w zakładce Galeria.
Więcej...
Zdalne nauczanie

Zdalne nauczanie – Gumisie

Uczestniczące grupy:

GRUPA „GUMISIE”

Propozycje zabaw i zajęć w dniu 23.12.2020r.

Temat tygodnia: W oczekiwaniu na święta.

  1. Wysłuchaj wiersza a następnie ułóż historyjkę obrazkową.

„WIGILIA”

Miły nastrój już panuje
wigilijnych potraw sporo.
Mama w kuchni wciąż gotuje,
zapach się roznosi wkoło.
Biały obrus już na stole,
są nakrycia, piękne świece.
O jak pachnie w całym domu
ciastem, karpiem i grzybami.
Stół obficie zastawiony
świątecznymi potrawami.
W jednym garnku zupa z grzybów
nazbieranych latem w lesie.
Tu na kompot suche śliwki,
na patelni karp się piecze.

                                                                                                                    AUTOR: Bożena Forma

Gdy już wszystko jest na stole,

mama woła nas, bo na wigilię nadszedł czas…

Teraz wszyscy usiądziemy,

i opłatkiem wspólnie dzielić się będziemy.

Po modlitwie i wieczerzy, przyjdzie na prezenty czas,

bo na pewno pod choinką coś dla siebie znajdzie każdy z nas.

  1. Wigilia Bożego Narodzenia – co się dzieje tego dnia…

https://www.youtube.com/watch?v=xDFF4YLvrw0&ab_channel=MalaRu

 

 

  1. „Przyjedź do nas Mikołaju – piosenka”- pamiętasz tę piosenkę?

https://www.youtube.com/watch?v=hZmfiTwN3_Y&ab_channel=raniusz3k

 

  1. Zabawa słowna: „Prawda czy fałsz”. Rodzic wypowiada zdania związane ze świętami. Dziecko określa czy jest to prawda czy fałsz. -Święta Bożego Narodzenia obchodzimy latem.

– Na Święta Bożego Narodzenia ubieramy choinkę.

– Na stole wigilijnym są ryby.

 – Na Święta Bożego Narodzenia malujemy pisanki.

 – Pod choinką leżą prezenty do Mikołaja.

– Podczas Świąt Bożego Narodzenia śpiewamy kolędy.

  1. https://supersimple.com/downloads/up-on-the-housetop-craft.pdf– puzzle „Święta”
  2. „Na wigilijnym stole” – czy wiesz jakie potrawy przygotowujemy na wigilijny stół? Obejrzyj obrazki.

 

7.  https://www.bibliotekawszkole.pl/inne/gazetki/62/index.php – artykuł „Zwyczaje i obrzędy Bożonarodzeniowe w różnych krajach.

 

Dla chętnych:

Cicha Noc: Opowieść o Bożym Narodzeniu – bajka dla dzieci po polsku

https://www.youtube.com/watch?v=OnE1sJd0ZZM&ab_channel=FunTVPOLSKA

 

Pokoloruj rysunek.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Więcej...
Zdalne nauczanie

Zdalne nauczanie – Odkrywcy

Uczestniczące grupy:

24. 12. 2020r gr. ” Odkrywcy ”

Dzień dobry dzieci 🙂

Zapraszam Was dzisiaj do wykonania aniołka .

Mam nadzieję że praca nie sprawi Wam większego problemu .Gdybyście jednak potrzebowali pomocy poproście starsze rodzeństwo lub tatę, bo mama pewnie będzie zajęta przygotowaniami do Świąt 🙂

Powodzenia 🙂

 

1. Aniołek z papieru – Jak zrobić świąteczne ozdoby z    

     papieru. Origami

 

Posłuchajcie Kochani pięknej pastorałki.

  1. Była noc – wesoła pastorałka dla dzieci

 

3. Świąteczne życzenia na Boże Narodzenie dla dzieci

     https://www.youtube.com/watch?v=iGF8hiz6-Is

 

    DZIECIOM ORAZ RODZICOM SKŁADAMY DUŻO

ZDROWIA, RADOŚCI, MIŁOŚCI ORAZ ŁASK BOŻYCH      

       Z OKAZJI ŚWIĄT  BOŻEGO NARODZENIA.

Więcej...
Zdalne nauczanie

Zdalne nauczanie – Gumisie

Uczestniczące grupy:

GRUPA „GUMISIE”

Propozycje zabaw i zajęć w dniu 23.12.2020r.

Temat tygodnia: W oczekiwaniu na święta.

  1. „Świąteczne obrazki”- nazwij każdy obrazek, podziel na sylaby i powiedz z ilu sylab składa się jego nazwa; spróbuj określić jaką głoskę słyszysz na początku, a jaką na końcu każdego słowa.

 

Więcej...
Zadalne nauczanie

Zdalne nauczanie – Kangurki

Uczestniczące grupy:

Propozycje zadań edukacyjnych do realizacji w domu na tydzień 21-24.12.2020r.

TEMAT: Boże Narodzenie.

 

 

Opowiadanie na podstawie baśni H. Ch. Andersena „Dziewczynka z zapałkami”

W wigilię Nowego Roku ulicami miasta szła mała dziewczynka. Nie miała chustki na głowie, ani butów na nogach. Wyszła w taki mróz, by sprzedawać zapałki. Zły ojciec wygnał ją z domu i zabronił powrotu bez pieniędzy. Biedaczka zaglądała do okien. W domach szykowano kolacje, czuć było zapach świątecznych potraw. Ziąb dokuczał dziewczynce coraz bardziej. Postanowiła schować się między dwoma domami i trochę ogrzać. Zapragnęła zapalić choć jedną, malutką zapałkę, aby poczuć ciepło ognia. Gdy to zrobiła, niespodziewanie niewielki płomyczek zamienił się w żelazny piec, który grzał rozkosznie i przyjemnie. Dziewczynka wyciągnęła nóżki przed siebie, żeby zbliżyć się do pieca, ale niestety zapałka zgasła. Szybko zapaliła następną i ujrzała przytulny pokój, a w nim wspaniale zastawiony stół, nakryty białym obrusem. Nagle ze stołu zeskoczyła dorodna gęś i zaczęła czołgać się po podłodze. Ale kiedy zbliżała się do dziewczynki i była już tuż tuż, zapałka zgasła i wszystko zniknęło. Dziewczynka tak bardzo pragnęła cieszyć się tym wspaniałym widokiem, że nie mogła się powstrzymać od zapalenia nowej zapałki. Jej oczom ukazała się wówczas wspaniała choinka, jaśniejąca od świec i uginająca się od ozdób. Dziewczynka z zachwytem przyglądała się drzewku. Podziwiała ogień świec i nagle jedno ze światełek zdawało się unosić powoli w górę, ku niebu. Wyglądało to niesamowicie, ale gdy zapałka zgasła, okazało się, ze to spadająca gwiazda. Dawno temu babcia opowiadała dziewczynce, że taka spadająca gwiazda to umierająca dusza, która zmierza do nieba, do Boga. Dziewczynka poczuła smutek, wspominając babcię. Była ona jedyną osobą, która kochała dziewczynkę i bardzo o nią dbała. Teraz była sama na świecie, zmarznięta i głodna siedziała schowana między domami. Postanowiła zapalić jeszcze jedną zapałkę. Wtedy, zupełnie niespodziewanie ujrzała ukochaną babunię, piękną i wielką jak nigdy wcześniej. Babcia spoglądała na nią z miłością, nie chcąc by zniknęła, dziewczynka odpaliła kilka zapałek jednocześnie. Chciała, by babunia zabrała ją ze sobą, z dala od miasta i przejmującego chłodu. Babcia wzięła ją za rękę i zabrała do miejsca gdzie nie ma biedy, głodu i gdzie wszyscy są szczęśliwi – do nieba. Rankiem przechodnie ujrzeli zamarzniętą dziewczynkę, siedzącą na ulicy. W skostniałych dłoniach trzymała garść zapałek.

 

Więcej...
Zdalne nauczanie

Zdalne nauczanie – Smerfy

Uczestniczące grupy:

Kochane Smerfy dziś proponujemy J

Legenda o Rudolfie – reniferze Świętego Mikołaja

Więcej...
Zdalne nauczanie

Zdalne nauczanie – Smerfy

Uczestniczące grupy:

Kochane Smerfy dziś proponujemy 🙂

Pomoce dydaktyczne:

podkładki tekturowe, szablony gwiazdek (3 białe, 2 niebieskie) dla każdego dziecka, parawan, szablon choinki i ozdób choinkowych (x2), latarki, płyta CD-V.A. Mozart, „Uwertura do opery – Uprowadzenie z Seraju” – można znaleźć na youtube.
                                                                                                                 
Przebieg zajęć:

1. „Popatrz, zrób zdjęcia, ułóż tak samo” – zabawa dydaktyczna; wspomaganie u dzieci zdolności do organizacji pola spostrzeżeniowego celem lepszego zapamiętywania.

Dzieci siedzą w odstępach na dywanie  naprzeciwko parawanu. Przed każdym dzieckiem leży   „dywanik”   (podkładka  tekturowa)  i 5  gwiazdek  w  dwóch kolorach.  Rodzic   zawiera z dziećmi umowę: „Zapamiętaj miejsce, w którym siedzisz i swój dywanik. W czasie tej zabawy nie możesz biec, ponieważ po drodze zapomnisz wszystkie wiadomości”. Polecenie: „Zamknij oczy, pochyl głowę do przodu, szepnij: MUSZĘ TO ZAPAMIETAĆ –3razy. Podejdź za parawan, zobacz, jakie leżą na dywaniku gwiazdki, zapamiętaj ile ich jest, w jakim są kolorze, jak są ułożone. Jak zapamiętałeś zrób zdjęcie, CYK, usiądź przed swój dywanik i ułóż tak samo.”
                         
2. „Podróż Mikołaja” – opowieść ruchowa; wspomaganie dzieci w świadomym zapamiętywaniu szeregów czynności.

Dzieci siedzą na dywanie w kręgu, blisko siebie, ręce trzymają z tyłu, na plecach innych dzieci. „Jesteśmy Mikołajami, siedzimy przy ognisku i musimy się teraz naradzić, komu podarować  prezent. Dzieci masują się wzajemnie po plecach, jednocześnie wymawiają słowa: rabe, rabe, rabe. Naśladują gesty nauczyciela i odgłosy pojazdów.
Uwaga: Mikołaje wsiadają do sań: szuu- szuu
                                                      do samolotu: wrrr – wrrr
                                                      do samochodu: brrr- brrr

  1. Zapraszamy do przecięcia obrazka wzdłuż białych linii. Następnie układamy puzzle na białej kartce papieru i pytamy Rodziców, czy obrazek jest dobrze ułożony, po czym przyklejamy go klejem. Powodzenia 🙂

 

Więcej...
Zdalne nauczanie

Zdalne nauczanie – Gumisie

Uczestniczące grupy:

GRUPA „GUMISIE”

Propozycje zabaw i zajęć w dniu 22.12.2020r.

Temat tygodnia: W oczekiwaniu na święta.

  1. Wysłuchaj wiersza i powiedz o czym on jest.

„Pierniki”  Autor: Bożena Forma

Wielkie wydarzenie

pierniki pieczemy.

Ciasto wyrobione,

więc je wałkujemy.

 

Wycinamy w cieście

serca i księżyce,

domek i aniołka,

piękną baletnicę.

 

Kiedy się upieką

to je ozdobimy.

Lukrowane na choince

wspólnie powiesimy.

Więcej...
Zdalne nauczanie

Zdalne nauczanie – Gumisie

Uczestniczące grupy:

GRUPA „GUMISIE”

  Kochane Gumisie,  bardzo tęsknimy za Wami. Znowu nam trochę koronawirus napsocił i musimy pozostać w swoich domach. Przesyłamy Wam kilka różnych pomysłów na spędzenie czasu wspólnie z Waszymi Bliskimi.

Propozycje zabaw i zajęć w dniu 21.12.2020r.

Temat tygodnia: W oczekiwaniu na święta.

  1. Gimnastyka buzi i języka – GRA- „Kolorowe prezenty”
Więcej...