Zdalne nauczanie

Zdalne nauczanie – Odkrywcy

Uczestniczące grupy:

                           Witam Was w ostatnim dniu zdalnego nauczania.

                 W poniedziałek widzimy się w przedszkolu. Do zobaczenia.

 

  1. Do każdego obrazka ułóż zdanie.

2.Wykonaj działania, wstawiając w miejsce narysowanego kwiatka odpowiednią cyfrę z paska. Wynik wpisujemy w puste kratki.

3. Połącz kropki ołówkiem lub rysując palcem, pamiętając o kolejności. Zaczynamy od 1

  1. Wiersz „Nowa moda” Tato, mamo przeczytaj mi.

 

W domu Oli oraz Ali
wszyscy razem się zebrali,
aby wspólnie pogawędzić,
 jak sobotę miło spędzić.
Uradzili, jedząc ciasto,
że pojadą gdzieś za miasto,
lecz z powodu tej wycieczki
do solidnej doszło sprzeczki.
– Autem! – mówi wujek Tadek.
– Na motorach! – woła dziadek.
 Na to babcia: – Autobusem!
Mama: – Lepiej minibusem!
Ala z Olą grzmią donośnie,
że taksówką jest najprościej.
Tylko tata głową kiwa,
po czym nagle się odzywa:
– Samochody, autobusy,
motocykle, minibusy –
każdy z nich okropnie smrodzi,
 a to naszej Ziemi szkodzi.
Po co spalin jej dokładać?
Lecz jest na to dobra rada –
pojedziemy rowerami,
bo nie trują spalinami.
Poprzez lasy, łąki,
 pola pędzi Ala, za nią Ola,
mama, tata, babcia, dziadek,
 a na końcu wujek Tadek.
Nowa moda jest w rodzinie
i rodzina z tego słynie,
że w sobotę się wybiera
na wycieczkę na rowerach.
Ziemia też oddychać musi,
bo inaczej się udusi.

Po przeczytaniu wiersza proponujemy  przeprowadzenie rozmowy na temat treści wiersza. Pomocne mogą okazać się pytania:

 

– Jakie plany miała rodzina występująca w wierszu?

– Ilu było członków tej rodziny? Czy potrafisz ich wymienić?

– Jakimi środkami transportu chcieli pojechać na wycieczkę?

– Ile środków transportu wymienili członkowie rodziny?

– Dlaczego wybrali rowery?

– Co znaczy słowo „moda”?

– Co oznacza słowo „ekologiczny”?