Witam Was w ostatnim dniu zdalnego nauczania.
W poniedziałek widzimy się w przedszkolu. Do zobaczenia.
2.Wykonaj działania, wstawiając w miejsce narysowanego kwiatka odpowiednią cyfrę z paska. Wynik wpisujemy w puste kratki.
3. Połącz kropki ołówkiem lub rysując palcem, pamiętając o kolejności. Zaczynamy od 1
W domu Oli oraz Ali
wszyscy razem się zebrali,
aby wspólnie pogawędzić,
jak sobotę miło spędzić.
Uradzili, jedząc ciasto,
że pojadą gdzieś za miasto,
lecz z powodu tej wycieczki
do solidnej doszło sprzeczki.
– Autem! – mówi wujek Tadek.
– Na motorach! – woła dziadek.
Na to babcia: – Autobusem!
Mama: – Lepiej minibusem!
Ala z Olą grzmią donośnie,
że taksówką jest najprościej.
Tylko tata głową kiwa,
po czym nagle się odzywa:
– Samochody, autobusy,
motocykle, minibusy –
każdy z nich okropnie smrodzi,
a to naszej Ziemi szkodzi.
Po co spalin jej dokładać?
Lecz jest na to dobra rada –
pojedziemy rowerami,
bo nie trują spalinami.
Poprzez lasy, łąki,
pola pędzi Ala, za nią Ola,
mama, tata, babcia, dziadek,
a na końcu wujek Tadek.
Nowa moda jest w rodzinie
i rodzina z tego słynie,
że w sobotę się wybiera
na wycieczkę na rowerach.
Ziemia też oddychać musi,
bo inaczej się udusi.
Po przeczytaniu wiersza proponujemy przeprowadzenie rozmowy na temat treści wiersza. Pomocne mogą okazać się pytania:
– Jakie plany miała rodzina występująca w wierszu?
– Ilu było członków tej rodziny? Czy potrafisz ich wymienić?
– Jakimi środkami transportu chcieli pojechać na wycieczkę?
– Ile środków transportu wymienili członkowie rodziny?
– Dlaczego wybrali rowery?
– Co znaczy słowo „moda”?
– Co oznacza słowo „ekologiczny”?