PROPOZYCJE ZABAW I ZADAŃ 8.05.2020 PIĄTEK
– Powiedz, w jaki nastrój wprowadziła Ciebie ta muzyka?
– Co sobie wyobraziłeś słuchając utworu z zamkniętymi oczami? (opowiadaj pełnymi zdaniami).
Pomoce: pasek kartki, kolorowe klamerki do bielizny
„Utrwalamy dodawanie”- Rodzic podaje Wam działania, a Wy staracie się podać prawidłowe rozwiązanie, przypinając klamerki do kartki np. 4 + 3 = 7. Można się tak wspólnie wspaniale pobawić. Można układać zadania z treścią. Jeszcze więcej radości. No i to wspaniałe ćwiczenie na cierpliwość i sprawne operowanie naszymi paluszkami. Powodzenia
* Ćwiczenia z kartką papieru lub płachtą gazety (każde ćwiczenie powtarzamy 6 razy).
Rodzic podaje kartkę papieru dziecku, które zgniata kartkę robiąc z niej kulkę, ustawia się w swobodnym miejscu (ramiona w bok i robimy wiatraczki).
– dziecko przekłada kulkę z ręki do ręki z przodu, przekłada kulkę z ręki do ręki z tyłu,
– przekładanie kulki z ręki do ręki raz pod uniesionym prawym kolanem, raz pod lewym kolanem,
– podrzucanie kulki oburącz i chwyt oburącz,
– w siadzie rozkrocznym kulka między nogami, toczenie dłońmi kulki do przodu i przysuwanie do siebie,
– w klęku podpartym kulka między dłońmi, dziecko ugina ramiona i dotykają nosem do kulki,
– w siadzie o nogach ugiętych kulka pomiędzy stopami, przesuwanie kulki stopami prawą stopą w kierunku lewej i odwrotnie,
– chwytanie stopami kulki i unoszenie w górę, opuszczanie nóg w dół,
– ćwiczenie jak wyżej tylko kulkę upuszczamy na podłogę.
Rodzic i dziecko lub dzieci w parach leżą na przeciwko siebie:
Podawanie do siebie piłki rękami (ramiona ułożone w bok, łokcie uniesione)
Siłowanie – obie osoby trzymają piłkę. Na sygnał każdy ciągnie piłkę do siebie licząc np. do pięciu. Wygrywa ten, kto zabierze piłkę.
Klaskanie – dziecko powtarza rytm, którą rodzic pokaże (przy uniesionych łokciach).
Dmuchanie – podawanie do siebie piłeczki ping-pongowej dmuchając ją.
Profilaktyka płaskostopia i ćwiczenia wzmacniające mięśnie grzbietu
Rodzic i dziecko lub dzieci w pozycji siedzącej
Co narysowałem? – rysujemy zakrętką butelki (trzymaną przez palce stóp) litery, cyfry, figury, zadaniem drugiej osoby jest odgadnąć co zostało zapisane/narysowane
Podaj butelkę! – turlanie stopami butelki do siebie
Porządki – wrzucanie do butelki palcami stóp np. żołędzi, kulek papierowych, pogniecionych wcześniej stopami
Dzieci z 10 patyczków układają wymyślone przez siebie wzory. Nadają nazwy wzorom, które powstały.
Ręce w dole, ręce w górze,
Rysujemy koło duże,
Skok do góry, ręce w bok,
Teraz w przód zrób jeden krok,
Skok do tyłu, skok na jednej nodze,
Teraz usiądź na podłodze.
Proponujemy przeczytać dzieciom zagadki, dzieci na pewno doskonale poradzą sobie z nimi.
1) Jak nazywa się duży palec u dłoni?
2) Wymień dwa pojazdy posiadające tylko dwa koła?
3) Którą dłoń podajemy na powitanie?
4) Ile palców u obu dłoni ma człowiek?
6) Jak nazywa się figura geometryczna, która ma wszystkie boki równe?
7) Która z tych liczb jest większa 8 czy 3?
8) Ile to jest razem 4 i 5?
9) Ile boków ma trójkąt?
Rodzic rozpoczyna zabawę i wymienia nazwę dowolnego instrumentu. Dziecko powtarza nazwę instrumentu i dodaje swoją nazwę instrumentu. Każdy uczestnik wymienia nazwy dwóch (trzech) instrumentów: rodzica, rodzeństwa i swoją.
ŻYCZYMY OWOCNEJ PRACY I WSPANIAŁEJ ZABAWY.
DBAJCIE O SIEBIE I SWOJE ZDROWIE.
Pliki do pobrania:
Zdalne nauczanie – ZABAWY I ZADANIA 8.05.2020 PIĄTEK
Pliki w formacie: *.doc
Aby otworzyć plik potrzebny jest program Microsoft Word lub inny alternatywny np. OpenOffice Writer