Zdalne nauczanie – Krasnoludki

Uczestniczące grupy:

ZABAWY I ZADANIA EDUKACYJNE , GR. „KRASNOLUDKI”- 09.02.2021 (PIĄTEK)

  1. Posłuchaj wiersza: „„Zwierzęta na wsi””.

Tam gdzie szumią lasy, gdzie spokojnie płynie woda,

przy niewielkiej starej chatce znajdowała się zagroda.

Co dzień z małej chatki starsza Pani wychodziła,

kury, gęsi, kaczki wczesnym rankiem już karmiła.

Był też piesek, dwa króliki nawet kotek mały,

z całą tą wiejską zwierzyną mijał dzionek cały.

Starsza Pani swe zwierzątka tak bardzo kochała,

dla nich wszystko by zrobiła – serce by oddała.

Piesek co dzień pyszne kostki z swej miseczki zjadał,

kotek białe spijał mleczko, dużo łat posiadał.

Kury wczesnym rankiem ziarno dostawały,

dzięki czemu pyszne jajka ludziom dostarczały.

Tuż za lasem, nieopodal – dziewczynka mieszkała,

bardzo często starszej Pani chętnie pomagała.

Popołudniu, tuż po szkole, co dzień przychodziła,

pomagała przy zwierzętach, z nimi się bawiła.

Wieczorami na ławeczce Pani przysiadała,

razem z swymi zwierzątkami często rozmawiała.

Kotek siadał na kolanach, pies non stop warował,

swojej Pani i przyjaciół z zagrody pilnował.

Starsza Pani prócz zwierzątek nie miała zbyt wiele,

kotek, piesek gęsi, kury – byli to Jej przyjaciele.

One również swoją wdzięczność Pani swej okazywały,

pies szczekając, kotek mrucząc, radość Jej dawały.

Czasem człowiek w swoim życiu nie musi mieć wiele,

mały piesek może również być Twym przyjacielem.

Więc pamiętać każdy musi, nie ma co tu kryć,

że dla wszystkich zwierząt trzeba zawsze dobrym być.

 

Spróbuj odpowiedzieć na następujące pytania:

  • Co znajdowało się przy małej chatce?
  • Jakie zwierzęta mieszkały w zagrodzie.
  • Co zjadał piesek?
  • Czym karmiła gospodyni kury?
  • Co spijał kotek?

      

  1. Ćwiczenie graficzne i spostrzegawczości. Połącz każde zwierzę z jego mamą.

3. Posłuchaj piosenki pt. „Dziadek fajną farmę miał” https://www.youtube.com/watch?v=30nw6AtuGiQ

4. Składanie obrazka w jedną całość. PROPOZYCJE:

Rodzicu. Pomóż dziecku wyciąć obrazki. Naklej wycięte części na sylwetę koguta.

Wytnij obrazki. Ułóż obrazek w jedną całość.

5. „W zagrodzie Małgosi– bajeczka ortofoniczna.
Rodzic czyta treść bajeczki, a dzieci naśladują odgłosy zwierząt.
Wieczorem w zagrodzie cioci Małgosi
Każde zwierzątko o jedzenie prosi.
Piesek szczeka: hau, hau, hau.
Kotek miauczy: miau, miau, miau.
Kura gdacze: kod, ko, da.
Kaczka kwacze: kwa, kwa, kwa.
Gąska gęga: gę, gę, gę.
Ona też chce najeść się.
Owca beczy: be, be, be.
Koza muczy: me, me, me.
Indor gulaga: gul, gul, gul.
Krowa ryczy: mu, mu, mu.
Konik parska: prr, prr, prr.
A pies warczy: wrr, wrr, wrr.
I tak gra orkiestra ta, aż  Małgosia jeść im da.

 

6. Propozycje prac plastycznych:

  1. Film edukacyjny „Zwierzęta z wiejskiego podwórka”

 https://www.youtube.com/watch?v=5cT69xkHVh8&ab_channel=MariuszSz-S

  1. Kolorowanki do wyboru. Pokoloruj wg własnego pomysłu.

 

 

Lekcja do pobrania:

ZABAWY I ZADANIA EDUKACYJNE 09.04.2021 PIĄTEK