Zdalne nauczanie – Krasnoludki

Uczestniczące grupy:

ZABAWY I ZADANIA EDUKACYJNE 14.04.2021 (ŚRODA)

  1. „Wesołe frędzelki” – zabawa wydłużająca wydech. Dzieci rozrywają kartkę papieru tak aby powstały „frędzelki” dmuchają na nie, policzki nie mogą być napełnione powietrzem. (pomoce: papierowe frędzle)

 

  1. „Ukłony” – powitania.

Dziecko i Rodzic  spacerują po pokoju Na przerwę w muzyce kłaniają się sobie nawzajem w wymyślony przez siebie sposób.

https://www.youtube.com/watch?v=lbB770dSoI0  ukłon na stop

  1. „Powiedz to…” – zabawy głosem.

Rodzic proponuje dziecku prosty tekst, np. „wlazł kotek na płotek”. Zadaniem dziecka jest

 wypowiadanie go:

https://www.youtube.com/watch?v=oFIcur948JY

„Wlazł kotek na płotek
i mruga,
ładna to piosenka,
nie długa.
Nie długa, nie krótka,
lecz w sam raz,
zaśpiewaj koteczku,
jeszcze raz.”

  • ze złością
  • z radością
  • ze smutkiem
  • ze zdziwieniem
  • ze znudzeniem

 

  1. „Aktorzy na scenie” – odgrywanie scenek dramowych.

 

Losowanie scenek na przemian Dziecko- Rodzic scenkę. Przedstawienie scenek według własnego pomysłu.

Przykładowe scenki, zapisujemy na kartkach składamy i wkładamy do pojemnika i losujemy.

–         czytanie śmiesznej książki/ listu

–        rozmowa telefoniczna

  • lekarz  bada pacjenta
  • smutny król
  • u fryzjera
  • astronauta leci w kosmos
  • gadająca papuga
  • śpiący niedźwiedź

–         lub inne propozycje

 

  1. Zabawa artykulacyjna –  „Bajka o Babie”.

Dziecko dokładnie wykonuje czytane  przez Rodzica czynności.

Pewnego dnia Baba, która mieszka u każdego w buzi robiła wielkie porządki. Najpierw umyła dokładnie ściany (przesunięcie języka w stronę wewnętrznej powierzchni policzków), jedną, a potem drugą ścianę. Potem umyła sufit (język przesuwamy do podniebienia i wykonujemy tę samą czynność). Podłoga też była brudna, więc umyła ją bardzo dokładnie (opuszczony jak najniżej język myje dolne dziąsła). Okna też musiały zostać umyte. Najpierw umyła ich stronę zewnętrzną, a potem od środka (język wędruje po stronie zewnętrznej zębów, a potem po stronie wewnętrznej). Część okien była otwarta (szczerby po wypadniętych zębach – więc ich nie umyła). Potem umyła schody w przedsionku (język przesuwa się w stronę dolnej wargi i wysuwa na brodę). Komin też musiał zostać wyczyszczony (język wysuwa się w kierunku wargi górnej i nosa). Kiedy spostrzegła z okna przechodzącą sąsiadkę pomachała jej ściereczką (język wędruje z jednego kącika ust do drugiego, zwracamy przy tym uwagę, aby usta dziecka były szeroko otwarte). Na koniec wytrzepała dywany (wyciągnij język, pochyl głowę w dół i nią potrząśnij). W ten sposób dom został wysprzątany.

 

–  „Siała baba mak” – zabawa przy piosence.

Dziecko śpiewa piosenkę jednocześnie wyklaskując lub wystukując jej rytm. Trzykrotnie powtarzają zabawę, za każdym razem coraz szybciej.

https://www.youtube.com/watch?v=iY0qLrO05I0

 

DLA CHĘTNYCH DZIECI:

Rodzicu! Pomóż dziecku wyciąć kartoniki z obrazkami znajdującymi się z prawej strony kartki papieru. Zadaniem dziecka jest dopasowanie wyciętej części do obrazka.

 

Lekcja do pobrania:

ZABAWY I ZADANIA EDUKACYJNE 14.04.2021 ŚRODA