Zdalne nauczanie

Zdalne nauczanie – Smerfy

Uczestniczące grupy: ,

Propozycje zabaw i zajęć dla dzieci w dniu 04.05.2020r.

Temat tygodnia:  Bajki i baśnie.

 

  1. Wprowadzenie do zajęć: wysłuchanie piosenki: Piosenka o bajkach 

 

  1. Tak, dziś zajmiemy się bajkami, ale czy wiecie kogo możemy tam spotkać ?

Posłuchajcie wierszyka: „ W świecie bajki”

Krasnoludki i księżniczki,

małe domki, małe myszki, pantofelki i koronki,

kruki, skrzaty i skowronki

– to ułamek świata bajki, gdzie czarodziej pali fajki.

 

 

Wróżki lecą nad chmurami…

za górami, za lasami.

Głos zwierzęta także mają, mówią, tańczą i śpiewają.

Tam słoneczko ciągle świeci i uśmiecha się do dzieci.

 

Drzewa mają ręce, nogi, tam nikogo nic nie boli.

Tęcza jest, a na jej końcu wielki skarb błyszczy w słońcu.

Wszyscy mają pełne brzuszki, czyste rączki, ładne ciuszki.

 

Tam nie trzeba chodzić spać, można się bez przerwy śmiać, lody można jeść co rano

z miodem, chałwą i śmietaną.

Tam nikomu nic nie ginie, wciąż muzyka piękna płynie.

 

Tutaj każdy jest radosny, nowy dzień to środek wiosny.

Więc czytajmy dzieciom bajki, w nich czarodziej pali fajki… (Rozmowa na temat zadawanie pytań do teksu)

 

  1. Zabawa ruchowa: „ Droga do krainy bajek”. Przez środek pokoju układamy  długą skakankę (sznur) w dowolnym kształcie.

Dziecko drobnymi krokami idzie  po skakance „po krętej drodze do krainy bajek”. Nie wolno wypaść przed, ani za skakankę. Podczas powtórzenia zabawy można zmienić położenie skakanki.

 

  1. Bajkowe puzzle do samodzielnego wykonania :

 

  1. „Kłopoty z baśniami”. Znacie rożne bajki, sprawdźmy jak sobie poradzicie z ich tytułami: „ ( Rodzic czyta zamienione tytuły bajek, a dziecko i podaj ich poprawne nazwy)  „Cudowny Kapturek”  „Janek i Gosia:  „Gapciusek”

 „Kot w bucie”

 „O rybaku i rudej rybce”

 

  1. Świetnie poradziliście sobie ze zgadywaniem, czas na pokazywanieJ Opowieść ruchowa. Dzieci przedstawiają za pomocą ruchu opowieść rodzica:
  • Czerwony Kapturek idzie przez las do babci, zrywa kwiaty, goni motylki, podskakuje.
  • Jaś i Małgosia błądzą po lesie, aż w końcu zasypiają pod drzewem.
  • Marsz krasnoludków do domu po ciężkiej pracy, a tam Śnieżka sprząta domek krasnoludków: zamiata, zmywa naczynia…

 

  1. Zabawa w „skojarzenia”, czyli odgadywanie tytułów bajek z ciągu nazw przedmiotów charakterystycznych dla danego utworu.

Zestaw I: młynarczyk, zwierzę, ogon, wąsy, buty, spryt („Kot w butach”)

Zestaw II: siostrzyczka, brat, las, Baba Jaga, chatka, pierniki („Jaś i Małgosia”)

Zestaw III: macocha, złe siostry, dużo pracy, bal, książę, pantofelek („Kopciuszek”)

Zestaw IV: miód, Krzyś, Prosiaczek, Tygrysek, Kłapouchy, Kangurek („Kubuś Puchatek”)

 

  1. Karta pracy: dopasuj i powiedz  co to za bajka

 Doprowadź świnki do domu  (labirynt) 

 

 

 Pliki do pobrania:

 Bajki

 

 

 

Pliki w formacie: *.doc

Aby otworzyć plik potrzebny jest program Microsoft Word lub inny alternatywny np. OpenOffice Writer

Aby pobrać plik kliknij na link Prawym przyciskiem myszy a następnie „Zapisz element docelowy jako