Zdalne nauczanie

Zdalne nauczanie – Smerfy

Uczestniczące grupy:

            TEMAT DNIA: MOJA ULUBIONA BAJKA

 

Witam Was cieplutko 🙂

„Bajka”– słuchanie wiersza Anny Bayer, wypowiedzi dzieci na temat ulubionych bajek.

– wyrabianie umiejętności poprawnego budowania zdań i łączenia ich w dłuższe wypowiedzi

 

W zegarze z kurantem śpi stara bajka,

kiedy się budzi, chodzi na palcach.

Słucha co słychać we wszystkich kątach,

sieci pajęczych nigdy nie sprząta,

siada na piecu lub na kominie,

nakręca zegar, w którym czas płynie.

Z domowym skrzatem chętnie pogada

o swoich troskach, bo tak wypada.

Tak, tak moje dzieci, to nie są żarty,

tak opowiada bajka swe bajki.

„Smocze historie”– zabawa z wierszem Joanny Myślińskiej, Iwony Mojsak

– wytworzenie miłego, pogodnego i radosnego nastroju

W czarnej pieczarze wesoły żył smok,- dzieci mają ręce przed sobą i rysują kształt kuli

zieloną miał skórę, zielony też bok.- przesuwamy wolno dłońmi wzdłuż boków

Wszystkim wciąż robił głupie kawały, – gwałtownie otwieramy zaciśnięte piąstki

aż w pewnej chwili zrobił się mały- zbliżanie się palca wskazującego i kciuka

i bardzo szybko wzniósł się w powietrze. – gwałtowny wyrzut ręki w górę

Udaje teraz liście na wietrze. – powolny ruch dłonią, naśladowanie fali

Nikt go nie widział już od dwóch lat, – pokazanie przed sobą dwóch palców

lecz nie zapomniał o smoku świat. – ręce od siebie w górę (vivat)

 

Potraficie bardzo ładnie dzielić wyrazy na sylaby. Spróbujcie zrobić poniższe zadanie. Jeśli będziecie mieli problemy to poproście rodziców o pomoc 🙂

                        Ściskam Was mocno i miłego weekendu 🙂