TEMAT DNIA: MOJA ULUBIONA BAJKA
Witam Was cieplutko 🙂
„Bajka”– słuchanie wiersza Anny Bayer, wypowiedzi dzieci na temat ulubionych bajek.
– wyrabianie umiejętności poprawnego budowania zdań i łączenia ich w dłuższe wypowiedzi
W zegarze z kurantem śpi stara bajka,
kiedy się budzi, chodzi na palcach.
Słucha co słychać we wszystkich kątach,
sieci pajęczych nigdy nie sprząta,
siada na piecu lub na kominie,
nakręca zegar, w którym czas płynie.
Z domowym skrzatem chętnie pogada
o swoich troskach, bo tak wypada.
Tak, tak moje dzieci, to nie są żarty,
tak opowiada bajka swe bajki.
„Smocze historie”– zabawa z wierszem Joanny Myślińskiej, Iwony Mojsak
– wytworzenie miłego, pogodnego i radosnego nastroju
W czarnej pieczarze wesoły żył smok,- dzieci mają ręce przed sobą i rysują kształt kuli
zieloną miał skórę, zielony też bok.- przesuwamy wolno dłońmi wzdłuż boków
Wszystkim wciąż robił głupie kawały, – gwałtownie otwieramy zaciśnięte piąstki
aż w pewnej chwili zrobił się mały- zbliżanie się palca wskazującego i kciuka
i bardzo szybko wzniósł się w powietrze. – gwałtowny wyrzut ręki w górę
Udaje teraz liście na wietrze. – powolny ruch dłonią, naśladowanie fali
Nikt go nie widział już od dwóch lat, – pokazanie przed sobą dwóch palców
lecz nie zapomniał o smoku świat. – ręce od siebie w górę (vivat)
Potraficie bardzo ładnie dzielić wyrazy na sylaby. Spróbujcie zrobić poniższe zadanie. Jeśli będziecie mieli problemy to poproście rodziców o pomoc 🙂
Ściskam Was mocno i miłego weekendu 🙂