ZDALNE NAUCZANIE, GR. „GUMISIE”. PROPOZYCJA ZABAW I ZADAŃ EDUKACYJNYCH – 26.01.2022 środa.
Dziecko rytmicznie wypowiada słowa (dzieląc na sylaby) i obrazuje wyrazy dźwiękonaśladowcze:
Zima idzie: tup, tup, tup (tupanie)
Śnieżek skrzypi: chrup, chrup, chrup (pocieranie piąstkami)
Dzwonki dzwonią: dzyń, dzyń, dzyń (potrząsanie dłońmi)
Łyżwy suną: szu, szu, szu (krok posuwisty).
Dziecko z pomocą rodzica odrysowuje na kolorowych kartkach bloku koła różnej wielkości, a później wspólnie wycinają je. Dziecko mając do dyspozycji koła różnej wielkości i koloru – układa kompozycje według własnego pomysłu. Następnie wypowiada się na temat swoich prac. Mówi, ilu kół użył, w jakim kolorze, określa wielkość (małe, duże).
Dziecko siada na podłodze przed rodzicem. Mama (tata) wykonuje masażyk do wypowiadanych słów.
Śnieżek pada (lekkie opukiwanie opuszkami palców),
Wieje wiatr (posuwisty, przeciągający ruch dłonią),
Wirują płateczki (ruch okrężny palcami wskazującymi),
Z wysokiej góreczki zjeżdżają saneczki (przesuwanie wszystkimi palcami z góry, w dół pleców).
Wytnij śnieżynki i naklej odpowiednią ilość w tabeli.
Zabawa „ciepło-zimno”
Rodzic chowa wybrany przedmiot w jakimś miejscu w domu, a zadaniem dziecka jest go znaleźć dzięki wskazówkom rodzica, tj.:
– dziecko jest blisko przedmiotu – CIEPŁO,
– dziecko oddala się od przedmiotu – ZIMNO.