Zdalne nauczanie

Zdalne nauczanie – Gumisie

Uczestniczące grupy:

ZDALNE NAUCZANIE, propozycje zabaw i zadań edukacyjnych, GRUPA „GUMISIE”- 27.01.2022 (czwartek);

  1. Zabawa ruchowa w formie opowieści ruchowej „Zima”.

Dziecko naśladuje ruchem tekst czytany przez rodzica.

– Śpimy w swoich łóżkach – leżenie na dywanie, zamknięte oczy.

– Nastaje dzień, budzimy się i spoglądamy przez szybę okna. Widzimy, że spadł śnieg – przejście do siadu, przecieranie oczu, przeciąganie się, przejście do pozycji stojącej.

– Spoglądamy w różne strony – uśmiech w kierunku prowadzącej.

– Ubieramy się, zabieramy sanki – naśladowanie ubierania butów, kurtki, czapki, szalika, rękawiczek. Naśladowanie ciągnięcia sanek.

– Zjeżdżamy na sankach – przejście do siadu w lekkim rozkroku.

– Nagle zerwała się wielka śnieżna wichura, uciekamy do domu – bieg w wyznaczone miejsce.

– Na dworze huczy wiatr – nadstawianie raz lewego, raz prawego ucha.

  1. Zabawa badawcza „KRYSZTAŁY CZYLI LODOWE SOPLE”.

 

Do przygotowania kryształów będziecie potrzebować: soli, wody, kubeczków jednorazowych, łyżeczek, sznurka i patyczka. Samo przygotowanie jest proste. Zadaniem dzieci jest przygotowanie w kubeczku nasyconego roztworu soli. Zatem wlewamy do połowy kubeczka wody i za pomocą łyżeczki wsypujemy sól i mieszamy do momentu kiedy sól przestanie się rozpuszczać. Następnie do patyczka przywiązujemy jeden koniec sznureczka, a drugi zanurzamy w wodzie. Patyczek kładziemy na kubeczku, który należy odłożyć                 w ciepłe miejsce i czekać. Po kilku dniach zauważymy, że woda odparowała, a na sznurku i na spodzie kubeczka osadziły się kryształy.

  1. Wysłuchanie wiersza „Zabawy na śniegu”

Dziś zabawa jest udana,

ulepimy bałwana!

Treflik – Nos z marchewki zrobię,

garnkiem głowę mu ozdobię.

A Treflinka kulę toczy,

za nią dzielnie tatuś kroczy.

Bałwan stoi już w ogrodzie,

będzie się uśmiechał co dzień.

Przyszły dzieci do Treflików,

mają dużo koralików.

O!…guziki z nich zrobimy!

Szalik też mu założymy.

Bałwan stoi, przy nim dzieci,

och.. jak szybko czas nam leci.

Z chmurek sypie gęsty śnieg,

urządzimy w śniegu bieg.

Kasia, Ola i Marysia,

świetny humor maja dzisiaj.

Kto odpowie na zagadkę?

W czym się idzie na ślizgawkę?

Więc Marysia łyżwy wzięła

i po lodzie gdzieś pomknęła.

Górka śniegiem zasypana,

ta zabawa też jest znana.

Z górki bardzo szybko zjedziesz…

Na czym? Musisz o tym wiedzieć…

Bo na sankach prędko z górki,

prosto, szybko na pazurki.

Gdy do zaspy wpadniesz cały,

śmiej się z tego bracie mały.

I aniołka zrób na śniegu,

przewracając się po biegu.

Kiedy włożysz coś na nogi,

coś długiego bracie drogi,

każda noga w inną stronę.

Czy już wiesz co założone?

Takie długie deski dwie

to są narty każdy wie!

Treflik włożył narty obie,

pługiem z góry zjechał sobie.

Jest wesoło i zabawa,

w śniegu bawi się gromada.

A gdy mróz zaszczypie w uszy,

trzeba tylko się poruszyć.

Bo gdy w miejscu będziesz stać,

tylko katar możesz złapać.

 

Rozmowa na podstawie wiersza:

– Co ulepiły Trefliki? Policz kule i guziki bałwana.

– Jakie sprzęty do zabaw wykorzystujemy zimą?

– Dlaczego trzeba korzystać ze świeżego powietrza?.

 

  1. Nazwij sporty zimowe przedstawione poniżej. Połącz linią (paluszkiem na ekranie komputera) sportowca i jego sprzęt sportowy.

5. PROPOZYCJA: Praca plastyczna „Zima w kubeczku”.

 Do wykonania zabawki będą nam potrzebne następujące materiały:

papier biały, czarny i brązowy

kubeczek przeźroczysty

nożyczki, klej.

 

Na początek z czarnego papieru wycinamy konar drzewa i przyklejamy go do białej kartki zaginając stopkę drzewa. Tniemy białą kartkę na drobne kwadraciki. Część kwadracików przyklejamy do ścian kubeczka, resztę wsypujemy do środka. Smarujemy brzegi kubka klejem i nakładamy białą kartkę                  z drzewem na kubek, tak aby drzewo znalazło się na środku. Czekamy aż wyschnie i obracamy kubek. Następnie obcinamy zbędne fragmenty białego papieru (biały papier można zastąpić bibułą białą i srebrną).

6. Zachęcam Was do obejrzenia filmiku edukacyjnego „Dlaczego? Po co? Jak? – Śnieg” https://www.youtube.com/watch?v=

 

DO WYBORU ĆWICZENIA GRAFOMOTORYCZNE, ĆWICZENIE SPOSTRZEGAWCZOŚCI, UTRWALENIE POJĘCIA „PARA”.