Zaczarowany worek (potrzebne materiały: worek, przedmioty kojarzące się z zimą, np.: czapka, rękawiczki, szalik, sweter, przedmioty kojarzące się z latem, np.: t-shirt, kąpielówki, gogle do pływania, itp.)
Rodzic chowa do worka zgromadzone przedmioty, a dziecko po kolei wyciąga z worka rzeczy.
Dziecko:
- Nazywa kolejne wyjmowane rzeczy oraz opisuje jak wyglądają.
- Ma za zadanie powiedzieć czym różnią się rzeczy i próbuje posegregować je na takie, które kojarzą się z latem lub zimą.
- Określa liczebność zbiorów (zimowy/letni) oraz określa, w którym zbiorze znajduje się więcej/mniej lub tyle samo elementów.
Podpowiedź: jeśli elementów jest bardzo dużo, dziecko może określić, w którym zbiorze jest więcej/mniej elementów łącząc w pary elementy z jednego i drugiego zbioru. Więcej elementów będzie miał ten zbiór, w którym zostaną elementy bez pary.
Odpowiada na pytania rodzica, np.:
Jak powinniśmy ubierać się zimą?
Dlaczego należy nosić ciepłe swetry/kurtki/czapki?
Co mogłoby się stać jeśli ubieralibyśmy się nieodpowiednio do warunków pogodowych?

