Zadalne nauczanie

Zdalne nauczanie – Kangurki

Uczestniczące grupy:

 

Zdalne nauczanie – Kangurki

13.04.2021r

Temat: Szczecin- moje miasto.

  1. Dzielimy wyrazy” – ćwiczenie z książki cz. 4, s. 70.

Kształcenie umiejętności czytania ze zrozumieniem, ćwiczenie słuchu fonematycznego.

Dzieci dzielą nazwy obrazków na sylaby, a następnie na głoski.

 Zamalowują odpowiednią liczbę kółek i okienek. Czytają napisy w ramkach i łączą je z właściwymi obrazkami.

  1. „Domek ” – składanka z papieru.

 

Słuchanie  opowiadania ,,Trefliki wyjeżdżają na weekend”.

 Pomimo, iż do lata pozostało jeszcze trochę czasu, słońce coraz częściej gościło na niebie, a cieplejsze powietrze zachęcało do zabaw na podwórku. Tata Treflik ogłosił:

 – Wyjeżdżamy na weekend do ośrodka wczasowego nad dużym i pięknym jeziorem.

 – Hura hura- cieszyły się Treflik i Treflinka.

 – A gdzie będziemy mieszkać? – zapytała Treflinka

 – Mamy zarezerwowany domek z nr 7, bardzo blisko jeziora.

–  W ośrodku domki wyglądają bardzo podobnie, dlatego należy patrzeć na nr domku, żeby się nie pomylić – odpowiedziała mamusia.

 – Ja spakuję wędkę i będę łowić z tatusiem ryby – wykrzykiwał podekscytowany Treflik.

– A ja policzę wszystkie domki w ośrodku – powiedziała Treflinka i poszła się spakować.

 

  Rozmowa na temat opowiadania:

 – Co ogłosił tata Treflik?

 – Gdzie Trefliki miały mieszkać?

 – Co zamierzał robić Treflik?

 – Jakie zajęcie wymyśliła sobie Treflinka

 

Praca techniczna- domek .

Dziecko  wycina dom w wyznaczonych miejscach,  zagina i skleja tworząc dom.

Można z dzieckiem stworzyć makietę. Na kartonik nakleić dom. Z kolorowego brystolu wyciąć drzewa, jeziorko oraz inne elementy i również przykleić na makietę.

Na karteczce wpisujemy numer swojego domu i naklejamy na wykonany dom.

 

  1. Zabawa ruchowa -: „Zaczarowane lusterko”

Rodzeństwo lub rodzic z dzieckiem staja w parach naprzeciwko siebie. Jedna osoba jest lusterkiem. Druga osoba przegląda się w lusterku, wykonując różne czynności. Ta osoba , która jest lusterkiem stara się dokładnie naśladować te czynności.

(ćwiczymy, koncentrację uwagi, spostrzegawczość i koordynacje wzrokowo-ruchową)

 

  1. Kolory” – zabawa ruchowa

– rozróżnianie i nazywanie kolorów, ćwiczenie spostrzegawczości.

Do tej zabawy wykorzystujemy kolory na ubraniach lub zestaw kolorowych karteczek lub kredek)

Uczestnicy siedzą w kole ( każdy ma zestaw kolorowych karteczek lub kredek)

Wybrany uczestnik mówi wierszyk:

 

– Tęcza swe kolory ma. Mam na sobie je i ja.

– Kolor żółty ( lub inny kolor) pokazuję, razem z wami poszukuję

– Kto z was żółty kolor ma niech pokaże tak jak ja. ( można też powiedzieć: podskoczy, zaklaszcze, wytupie…)

 

Kto ma wymieniony kolor, pokazuje go i wykonuje określony ruch.

Lekcja do pobrania:

Zdalne nauczanie