Zdalne nauczanie – Kangurki
13.04.2021r
Temat: Szczecin- moje miasto.
Kształcenie umiejętności czytania ze zrozumieniem, ćwiczenie słuchu fonematycznego.
Dzieci dzielą nazwy obrazków na sylaby, a następnie na głoski.
Zamalowują odpowiednią liczbę kółek i okienek. Czytają napisy w ramkach i łączą je z właściwymi obrazkami.
Słuchanie opowiadania ,,Trefliki wyjeżdżają na weekend”.
Pomimo, iż do lata pozostało jeszcze trochę czasu, słońce coraz częściej gościło na niebie, a cieplejsze powietrze zachęcało do zabaw na podwórku. Tata Treflik ogłosił:
– Wyjeżdżamy na weekend do ośrodka wczasowego nad dużym i pięknym jeziorem.
– Hura hura- cieszyły się Treflik i Treflinka.
– A gdzie będziemy mieszkać? – zapytała Treflinka
– Mamy zarezerwowany domek z nr 7, bardzo blisko jeziora.
– W ośrodku domki wyglądają bardzo podobnie, dlatego należy patrzeć na nr domku, żeby się nie pomylić – odpowiedziała mamusia.
– Ja spakuję wędkę i będę łowić z tatusiem ryby – wykrzykiwał podekscytowany Treflik.
– A ja policzę wszystkie domki w ośrodku – powiedziała Treflinka i poszła się spakować.
Rozmowa na temat opowiadania:
– Co ogłosił tata Treflik?
– Gdzie Trefliki miały mieszkać?
– Co zamierzał robić Treflik?
– Jakie zajęcie wymyśliła sobie Treflinka
Praca techniczna- domek .
Dziecko wycina dom w wyznaczonych miejscach, zagina i skleja tworząc dom.
Można z dzieckiem stworzyć makietę. Na kartonik nakleić dom. Z kolorowego brystolu wyciąć drzewa, jeziorko oraz inne elementy i również przykleić na makietę.
Na karteczce wpisujemy numer swojego domu i naklejamy na wykonany dom.
Rodzeństwo lub rodzic z dzieckiem staja w parach naprzeciwko siebie. Jedna osoba jest lusterkiem. Druga osoba przegląda się w lusterku, wykonując różne czynności. Ta osoba , która jest lusterkiem stara się dokładnie naśladować te czynności.
(ćwiczymy, koncentrację uwagi, spostrzegawczość i koordynacje wzrokowo-ruchową)
– rozróżnianie i nazywanie kolorów, ćwiczenie spostrzegawczości.
Do tej zabawy wykorzystujemy kolory na ubraniach lub zestaw kolorowych karteczek lub kredek)
Uczestnicy siedzą w kole ( każdy ma zestaw kolorowych karteczek lub kredek)
Wybrany uczestnik mówi wierszyk:
– Tęcza swe kolory ma. Mam na sobie je i ja.
– Kolor żółty ( lub inny kolor) pokazuję, razem z wami poszukuję
– Kto z was żółty kolor ma niech pokaże tak jak ja. ( można też powiedzieć: podskoczy, zaklaszcze, wytupie…)
Kto ma wymieniony kolor, pokazuje go i wykonuje określony ruch.
Lekcja do pobrania: