Zdalne nauczanie

Zdalne nauczanie – Odkrywcy

Uczestniczące grupy: ,

od 11- 15. 05 realizujemy temat : „Dzielni strażacy”

 

  1. Zapraszamy do obejrzenia filmu pt. : „Zawód strażak”

Zapoznanie dzieci  z  zawodem i pracą strażaka oraz jego mundurem i wyposażeniem.

 

  1. Proponujemy ćwiczenia gimnastyczne w terenie. Do ćwiczeń wykorzystujemy patyk, jaki znajdziemy.

 

– trzymamy patyk oburącz, wspinamy się na palce, ręce w górze i maszerujemy  np. po kole.

– Zatrzymujemy się, odwracamy do środka koła, w jednej ręce trzymamy swój  patyk, a drugą chwytamy patyk  rodzeństwa lub rodzica stojącego obok.  Wykonujemy cwał boczny raz w prawą, raz w lewą stronę.

– Ustawienie w rozsypce. Ręce w bok, w jednej ręce jest patyk. Podnosimy ręce do góry i przekładamy nad głową patyk z jednej ręki do drugiej. Opuszczamy ręce na dół i drugi raz przekładamy patyk na dole

–  Ręce do przodu i podajemy rurkę raz z przodu, drugi raz za plecami.

– Ręce do góry, naśladujemy kiwające się drzewo podczas lekkiego i silnego wiatru.

 –  Podrzucanie patyka do góry i łapanie, oburącz, jedną ręką.

 -Przekładanie patyka pod zgięta noga w pozycji stojącej, raz pod prawa, raz pod lewą.

 -Pozycja – kucanie i turlanie patyka  po podłożu

– Rurka leży na podłożu – przeskoki przez rurkę.

– Ułożenie z patyków drabiny – przechodzenie pomiędzy patykami, przeskoki obunóż.

 

 

  1. „Co lubię robić ?” – zabawa dramowa; aktywizowanie wyobraźni ruchowej.

 

Siedzimy np. na dywanie,   dziecko za pomocą ruchu pokazuje to, co najchętniej lubi robić np. grać w piłkę, tańczyć, śpiewać itp., a pozostali domownicy  odgadują , jaką czynność wykonuje dziecko.

 Zmiana, teraz rodzic lub rodzeństwo pokazuje czynność a pozostali odgadują.

 

 

  1. Słuchanie opowiadania pt.: „Dzielny Karol” Doroty Kossakowskiej.

 

 Karol wyszedł dzisiaj do szkoły trochę wcześniej niż zwykle. Chciał po drodze zajść do kolegi. Dzień był słoneczny, więc z przyjemnością pokonywał drogę prowadzącą przez park.

Kiedy wychodził z parku, poczuł dziwny zapach.

 – Znam ten zapach – pomyślał Karol.

 – Chyba ktoś rozpalił ognisku i czuję zapach dymu – zastanawiał się chłopiec.

 Ale to nie było ognisko.

 Kiedy Karol wyszedł z parku zobaczył co się dzieje. Dom z czerwonym dachem palił się. Płomienie wydostawały się przez okno, a nad domem unosił się szary dym. Karol rozejrzał się wokół siebie. Nikogo w pobliżu nie było. Sam musiał podjąć decyzję co należy zrobić.

– Muszę wezwać pomoc – pomyślał chłopiec. Szybko przypomniał sobie numer alarmowy 112.

 Wezwana przez Karola straż pożarna przyjechała bardzo szybko. Strażacy wynieśli z płonącego domu przestraszonego chłopca, który nie potrafił sam wydostać się z budynku. Ratownicy medyczni udzielili chłopcu pomocy.

 Po zakończonej akcji ratunkowej jeden ze strażaków podszedł do Karola i zapytał:

 – Czy to ty nas wezwałeś?

– Tak – odpowiedział nieśmiało Karol.

 – Jesteś dzielnym chłopakiem – powiedział strażak. Dzięki tobie uratowaliśmy dom i chłopca. Karol poczuł wielką radość. Pomyślał, że kiedyś może i on będzie strażakiem…

 

 

 Rozmowa na temat opowiadania:

 – Do kogo chciał zajść Karol po szkole?

 – Co poczuł idąc przez park? – Co zrobił Karol, kiedy zobaczył płonący dom?

– W jaki sposób wezwał pomoc?

 – Kto przyjechał z pomocą?

 – Co się wydarzyło po zakończeniu akcji ratunkowej?

– O czym pomyślał Karol?

 – Czy każdy może zostać strażakiem?

 

  1. Praca plastyczna „wóz strażacki”

6. Ćwiczenie graficzne:

7. Praca plastyczna „Praca strażaka”

Malowanie farbami plakatowymi lub rysowanie kredkami na temat pracy strażaka.

Przygotowujemy  kartki, kredki lub farby plakatowe – do wyboru

Przed rozpoczęciem pracy rozwiązujemy z dzieckiem zagadki”

 

Zagadki:

„Nie smok żaden, nie ma pyska,

dymem zionie, iskry ciska,

w lesie pożre krzaki, drzewa,

 popiół potem wiatr rozwiewa” (pożar)

 

„Kto pracuje w hełmie,

pnie się po drabinie,

 kiedy syczy ogień i gdy woda płynie?” (strażak)

 

Dzieci wykonują pracę.

Pamiętajmy, że po skończonej pracy sprzątamy i odkładamy przybory na miejsce.

 

8.  „Po szczeblach drabiny” – zabawa matematyczna.

 Cele:

  • Zapoznanie dzieci z pojęciami wysoko, nisko; posługiwanie się nowo poznanymi pojęciami podczas aktywności zabawowej,
  • Kształtowanie umiejętności liczenia,
  • Stosowanie liczebników porządkowych,

 

 Pomoce:

Patyczki lub zapałki, kostka do gry

 

 Przebieg:

„Kto jest wyższy a kto niższy” – porównywanie wysokości.

Porównujemy wzrost domowników używając określeń wysoki, niski.

 Następnie rodzic stwierdza że jest wyższy od dziecka, ale co powiedzą, kiedy przyklęknie na kolano – Czy nadal jest wyższy?

Dziecko wyszukuje w otoczeniu przedmioty wyższe i niższe od rodzica.

 – Co jest wyższe od nas?

– dziecko szuka w  pokoju  rzeczy wyższych od siebie i staje obok.

 – Co jest niższe ode mnie ?

 – dziecko szuka i stają obok rzeczy niższych od siebie.

 Rodzic  sprawdza poprawność wykonania zadania.

 

 „Wysoko – nisko” – zabawa ruchowa

 Dziecko porusza się po pokoju w rytm muzyki.

 Gdy muzyka ucichnie, na hasło:

 Wysoko! -dziecko staje na palcach,

na słowo: Nisko! – kuca.

 

 

„Drabina strażacka” – układanie z patyczków.

 

 Dziecko , rodzic, rodzeństwo po kolei rzucają  kostką i układają z takiej ilości patyczków ile oczek wypadło drabinę.

 Przy następnym rzucie kostką dokładają do poprzednio ułożonej drabiny następne patyczki itd.

Na koniec porównują, kto ułożył najwyższą drabinę a kto najniższą.

 Liczą szczeble ułożonej drabiny.

 

9. Wiemy, jak zachować się w sytuacji zagrożenia.

Proponujemy obejrzenie filmów:

 

 

 

10. Kolorowanki- utrwalamy numery alarmowe.

 

 

Pliki do pobrania:

zdalne nauczanie 11-15. 05 dzielni strażacy

 

Pliki w formacie: *.doc

Aby otworzyć plik potrzebny jest program Microsoft Word lub inna alternatywny np. Open Office

 

Pozdrawiamy

Wychowawczynie